Gå til innhold

Det samme en gang til... (Kultur)

Anbefalte innlegg

Gjest LaraLara

Hei!

Jeg er en jente på 24 år som har forelsket meg i en gutt på 26 som kommer fra et annet land. (Muslimsk land) Han selv og familien er ikke muslimer, og søsteren hans er samboer med en norsk gutt.

Han jobber i utlandet. Før han dro møttes vi et par ganger, men har holdt kontakten det halve året han har jobbet utenlands. Nå er han hjemme på ferie og det er full klaff mellom oss. Han er bare hjemme i noen få uker og vil selvfølgelig tilbringe endel tid sammen med familie og venner. Problemet er at han ikke har fortalt noen om meg, slik at den tiden vi har sammen, etter min mening er timer som han lurer seg til å ta etter at alle andre "plikter" er unnagjort. Han kan for eksempel komme til meg og være her fra 21-01 om natten, før han må hjem igjen. Jeg hadde gledet meg til denne helgen og håpet å at vi kunne få mer tid sammen. Føler at det blir vanskelig å utvikle noe når vi kun er sammen i kort tid om gangen. Men for han var selvfølgelig hele helgen fullbooket med familiebesøk og vennefest.

Jeg har selvfølgelig forståelse for at han har mye å ta igjen på kort tid, men samtidig føler jeg at jeg er ekspert på dette området. Jeg har vært sammen med en muslim før og har levd i et skjult forhold hvor plikter i forhold til familien alltid gikk foran meg. Nå merker jeg at jeg får de samme vonde følelsene. Det orker jeg ikke, for det forholdet holdt på å ta knekken på meg. Jeg tar ikke opp en umulig kamp en gang til. I de årene prøvde jeg å være sååå forståelselfull hele tida.

Nå lurer jeg på om jeg skal ta en annen taktikk. Jeg vurderer å si at vi er to voksne mennesker. Vi kan være sammen med hvem vi vil, ligge med hvem vi vil osv. Jeg mener ikke at jeg skal bli invitert hjem på middag, men at han i alle fall kan si hvor han skal og at han kan stå for det. Etter mitt syn har jeg ikke så mye å tape fordi jeg vet at et skjult forhold vil ta knekken på meg. Jeg er ganske sikker på at han er seriøs. Han snakker om fremtiden sammen, om ferier, barn osv. Hvordan fikse dette? Vil ikke miste ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145341-det-samme-en-gang-til-kultur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fortalt ham at du får ubehagelige flashback og at du ikke vil oppleve det igjen?

Han er jo også voksen, og siden foreldrene ikke er fundamentalistiske så burde det vel ikke være noe problem for ham å si at han har fått (norsk) kjæreste - og dermed også kunne prioritere deg litt mer?

Gjest LaraLara

Har du fortalt ham at du får ubehagelige flashback og at du ikke vil oppleve det igjen?

Han er jo også voksen, og siden foreldrene ikke er fundamentalistiske så burde det vel ikke være noe problem for ham å si at han har fått (norsk) kjæreste - og dermed også kunne prioritere deg litt mer?

Har sagt at jeg har levd i et slikt forhold, men ikke at jeg får flashbacks. Han tok det opp med meg her om dagen og han lovet at det ikke skulle holdes skjult så lenge, men jeg vet sannelig ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...