Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er en 15 år gammel jente som har mark i underlivet.

Det begynnte med at jeg spiste snø for lenge siden. Da kjøpte mamma medisin til meg og jeg ble bra. Men for to år siden kom de tilbake igjen, dette er kjempe flaut og jeg vil ikke gå til legen og ikke spørre mamma. Jeg lurte på om det var noe jeg kunne gjøre selv. Har hørt at det hjelper å spise hvitløk, men vær så snill å hjelpe meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145362-mark-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke flaut å ha mark. Det har de fleste hatt en eller annen gang i livet. Du kan kjøpe Vermox tabletter på apoteket uten resept. Du kan kjøpe 6 tabletter (ca 30 kr). Du skal ta en tablett om gangen i alt tre ganger med ca 2 uker imellom (noen sier at to ganger er nok, men i og med at du har hatt det før, er tre ganger nok sikrest).

Husk alltid å vaske hender med såpe når du har vært på do, det forebygger.

Kan det være andre i din familie (f.eks. mindre søsken) som har mark som smitter dere andre?

Så en opplysning. Marken sitter i tarmen og kommer ut med avføring. Tarmen regnes ikke med til en kvinnens underliv, som omfatter skjede, livmor og eggstokker.

Så du har heldigvis ikke mark i underlivet!

Vennlig hilsen Mette H Moen

Svaret er gratis til deg (denne gangen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145362-mark-i-underlivet/#findComment-920532
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...