Gå til innhold

Tynne slimhinner? Mange Pergotime kurer...

Anbefalte innlegg

Gjest Inseminasjon

Vi har forsökt i over 1,5 år med å få nummer to. Vår sönn er snart 2 år og med han ble vi gravide etter et par tre måneder. Vi har värt på utredning og ingen ting er galt. Bra sedkvalitet og alt ser bra ut med meg. Jeg har tatt ca.5-6 Pergotime kurer, uten hell. Har litt uregelmessig mens, alt fra 28-33 dager.

I påsken gjorde vi vår förste inseminasjon og det er i samband med denne jeg har noen spörsmål:

1. Jeg fikk utslag på egglösning kl. 0700 dag 1. Ringte til klinikken som gav oss en tid kl 1115 dag 2. Jeg trodde egget levde i 24 timer, så jeg forstår ikke at vi ikke skulle dit samme dag? Det er jo over 24 timer?!

2. Etter inseminasjonen spurte jeg om jeg skulle ta en ny runde med Pergotime og samme opplegg som denne måneden om det ikke ble noe denne gang. Fikk da til svar at i og med at dine slimhinner er så tynne, 4-5 mm bör du ikke ta Pergotime, da disse tabletter gjör at du får tynne slimhinner??? Stemmer det? Jeg har jo tatt så mange kurer! (Vil legge til at jeg etter sist födsel måtte gjöre en utskrapning av morkaken - kan det väre grunnen til at jeg har tynne slimhinner?)

3. Er det noe jeg kan gjöre - spise vitaminer m.m. som kan hjelpe meg å få tykkere slimhinner? Vil de bli tykkere (9mm) med tiden eller er de "skadet" for alltid?

4. Jeg ser at det er flere her inne som mangler progesteron. Jeg spurte min lege om de har målt dette, men hun sier at det finns ingen grunn for det så lenge jeg egglöser normalt? Er dette korrekt?

5. Jeg har en magefölelse at feilen hos meg ligger i at egget ikke fester seg. Det er vel pga de tynne slimhinnene det, eller?

6. Vi skal gjöre et pröverörforsök i august. Tror du det er noe vits i det med tanke på min historie her med tynne slimhinner?

Vi har som sagt forsökt iherdig i 1,5 år. Med tester som viser egglösning og samleie alt fra alle dager till hver annen, men alltid daglig den uka jeg egglöser, så jeg kan ikke forstå at jeg ikke blir gravid. Det må jo väre noe galt med meg? Min lege sier bare at jeg skal slappe av og at det ikke er det... huff, hva skal jeg tro? Jeg vil heller få beskjede om at det ikke går og det er det her som er årsaken en å gå å håpe måned etter måned...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145371-tynne-slimhinner-mange-pergotime-kurer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...