Gå til innhold

Egeninnsats=egenkapital?

Anbefalte innlegg

Gjest musmusa
Skrevet

Jeg har lest at banken regner egeninnsats som egenkapital.Hvordan regnes det da?

Fortsetter under...

Bente831365380491
Skrevet

Egeninnsats, er ikke det bare et annet ord for penger du har fra før, som du bruker dersom du skal ta opp lån, for å slippe å ta opp så mye???

Gjest musmusa
Skrevet
  Bente83 skrev (På 2.5.2004 den 15.22):

Egeninnsats, er ikke det bare et annet ord for penger du har fra før, som du bruker dersom du skal ta opp lån, for å slippe å ta opp så mye???

Jeg har forstått det slik at egeninnsats (det du gjør selv på boligen av restaurering etc) blir regnet som egenkapoital. Men jeg skjønner ikke helt hvordan de regner dette....

Bente831365380491
Skrevet
  musmusa skrev (På 2.5.2004 den 21.19):

Jeg har forstått det slik at egeninnsats (det du gjør selv på boligen av restaurering etc) blir regnet som egenkapoital. Men jeg skjønner ikke helt hvordan de regner dette....

Hørtes rart ut. Men det eneste må jo være at du restaurerer, slik at boligen får større verdi. Det er det eneste jeg kan tenke meg...

Skrevet
  musmusa skrev (På 2.5.2004 den 21.19):

Man regner ut hva materialene koster + hva det koster å få fagfolk til å gjøre jobben. Det blir da verdien på egeninnsatsen.

Skrevet
  Bente83 skrev (På 3.5.2004 den 11.10):

Hørtes rart ut. Men det eneste må jo være at du restaurerer, slik at boligen får større verdi. Det er det eneste jeg kan tenke meg...

Nei dersom du skal bygge hus, så kan du til dømes sette opp grunnmuren sjølv. Verdien av dette arbeidet tel med som eigenkapital. Veldig verdifullt for dei som ikkje har allverdens å bygge hus for.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...