Gå til innhold

Konfirmasjonsgave - naboens datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboens datter konfirmeres snart, og vi vil gi en liten ting eller evt. penger. Hva er "normalt" eller passende å gi når man ikke er bedt, kun er gode naboer? 200 kr eller et sølvsmykke?

Skrevet

Vi (mor + datter med samboer)ga 200,- til naboens datter. Ellers ville jeg alene gitt 100,- til nabokonfirmanter jeg ikke kjenner noe særlig.

skorpionfisken
Skrevet

Syntes 200 var mye og generøst jeg.

Kommer litt ann på forholdet til din nabo. Er de mere venner enn naboer?

Hvis det var en tilfeldig nabo som du er på nikk med og ikke omgås vennskapelig ville jeg ikke gitt noe.

Skrevet

Syntes 200 var mye og generøst jeg.

Kommer litt ann på forholdet til din nabo. Er de mere venner enn naboer?

Hvis det var en tilfeldig nabo som du er på nikk med og ikke omgås vennskapelig ville jeg ikke gitt noe.

De er mer enn bare naboer kanskje ja, uten at vi renner ned døra hos hverandre hele tida. Men absolutt mer enn bare på hils... :-)

Gjest krysantemum
Skrevet

Vi (mor + datter med samboer)ga 200,- til naboens datter. Ellers ville jeg alene gitt 100,- til nabokonfirmanter jeg ikke kjenner noe særlig.

Jeg, enslig, ga 200 kroner til naboens datter, syns det var en passe sum.

Skrevet

Mener å huske jeg fikk 200 av noen naboer da jeg stod konfirmasjon (for 7 år siden). Men vi kjente dem veldig godt, de hadde barn på min alder (+/- to-tre år) som jeg hadde lekt med hele barndommen. En annen nabofamilie (samme situasjon, barn på min alder som jeg lekte med) gav meg gullsmykke med en bitteliten (nesten usynlig liten) diamant. Men faren var gullsmed og mora jobbet i gullsmed butikken... så de fikk det vel litt billigere enn det egentlig er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...