kristiansund Skrevet 1. august 2000 Del Skrevet 1. august 2000 Rundt den tiden jeg har eggløsning har jeg store smerter i magen. Når jeg for eksempel setter meg, beveger meg osv. blir det verre. Jeg får også hardere mage. Fikk påvist endometriose hos Mette Moen får en del år tilbake (ca. 8 år) Fikk ikke noe info. om hvor mye eller hvor disse systene var. Har blitt gravid etter dette, uten problemer, og har nå et barn på 2 år. Smertene jeg har er ikke endometriose smerter. Det har aldri vært så smertefullt før, selv om jeg alltid har hatt vondt ved eggløsning. Kan dette bety at jeg har fått mere endometrisose? Kan legge til at dette ikke er vanlige endometriosesmerter som jeg har før mens. Kjenner faktisk ikke mye til dem etter graviditeten. Anbefaler du meg å bruke p-piller, evt. hvilket merke? Jeg har også smerter ved mens. Tror du at smertene ved eggløsning kommer av endometriose? Kan det evt. bli vanskeligere å bli gravid neste gang hvis jeg venter for lenge? Tenker da på om systene kommer tilbake på andre steder eller evt. kan bli verre etter en fødsel. Bør jeg gå til en lege for å få undersøkt disse smertene? Jeg vet at p-piller vil hjelpe meg, men vet ikke om jeg bør undersøkes først. Var til vanlig gyn. kontroll for ca. 6 mnd. siden, uten tegn til noe galt, men da sjekket hun vel heller ikke eggstokkene noe spesielt. Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1456-smerter-og-%C3%B8mhet-ved-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. august 2000 Del Skrevet 2. august 2000 Svar til kristiansund Litt rart at du ikke fikk skikkelig informasjon for 8 år siden. Det må vi ordne opp i! Hvis du legger et telefonnummer så jeg kan ringe deg på kveldstid, skal jeg finne dine papirer og diskutere ditt spesielle problem. Du kan også ringe meg, siden du er tidligere pasient her ved RiT. I mellomtiden forsøker jeg å besvare dine spørsmål. Det er ikke sammenhang mellom hvor mye endometriose man har og symptomene, men hos noen blir det verre med årene. Noen endometriosepasienter har eggløsningssmerter. Hvis du har bruk for prevensjon, er p-piller et godt valg, de stopper eggløsning. Jeg anbefaler en monofasisk p-pille, Follimin, Microgynon eller Marvelon. Vi vet ikke om du vil få problem med neste graviditet, den viktigste faktor er nok din alder. Jeg vet ikke hvor gammel du er. Ved alle gynekologiske undersøkelser sjekkes eggstokkene. Hvis du har fått resept på p-piller synes jeg du bare kan starte og se om de hjelper. Hvis smertene fortsetter, søker du lege. Men som sagt, ta kontrakt med meg. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1456-smerter-og-%C3%B8mhet-ved-eggl%C3%B8sning/#findComment-5231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristiansund Skrevet 2. august 2000 Forfatter Del Skrevet 2. august 2000 Svar til kristiansund Litt rart at du ikke fikk skikkelig informasjon for 8 år siden. Det må vi ordne opp i! Hvis du legger et telefonnummer så jeg kan ringe deg på kveldstid, skal jeg finne dine papirer og diskutere ditt spesielle problem. Du kan også ringe meg, siden du er tidligere pasient her ved RiT. I mellomtiden forsøker jeg å besvare dine spørsmål. Det er ikke sammenhang mellom hvor mye endometriose man har og symptomene, men hos noen blir det verre med årene. Noen endometriosepasienter har eggløsningssmerter. Hvis du har bruk for prevensjon, er p-piller et godt valg, de stopper eggløsning. Jeg anbefaler en monofasisk p-pille, Follimin, Microgynon eller Marvelon. Vi vet ikke om du vil få problem med neste graviditet, den viktigste faktor er nok din alder. Jeg vet ikke hvor gammel du er. Ved alle gynekologiske undersøkelser sjekkes eggstokkene. Hvis du har fått resept på p-piller synes jeg du bare kan starte og se om de hjelper. Hvis smertene fortsetter, søker du lege. Men som sagt, ta kontrakt med meg. Vennlig hilsen Mette H Moen Hei! Tusen takk for raskt svar. Det hadde vært fint om du kunne ringe meg. Kunne tenke meg å vite mer om hva dere fant den gangen. Fikk ikke prate med lege etterpå. Det var en kaotisk dag hos dere med store forsinkelser, så det var nok årsaken. Fødselsdatoen min er 12.10.72, og jeg heter Laila. Telefon 71581696. Ring meg når du har tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1456-smerter-og-%C3%B8mhet-ved-eggl%C3%B8sning/#findComment-5328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulsteinvik Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 Svar til kristiansund Litt rart at du ikke fikk skikkelig informasjon for 8 år siden. Det må vi ordne opp i! Hvis du legger et telefonnummer så jeg kan ringe deg på kveldstid, skal jeg finne dine papirer og diskutere ditt spesielle problem. Du kan også ringe meg, siden du er tidligere pasient her ved RiT. I mellomtiden forsøker jeg å besvare dine spørsmål. Det er ikke sammenhang mellom hvor mye endometriose man har og symptomene, men hos noen blir det verre med årene. Noen endometriosepasienter har eggløsningssmerter. Hvis du har bruk for prevensjon, er p-piller et godt valg, de stopper eggløsning. Jeg anbefaler en monofasisk p-pille, Follimin, Microgynon eller Marvelon. Vi vet ikke om du vil få problem med neste graviditet, den viktigste faktor er nok din alder. Jeg vet ikke hvor gammel du er. Ved alle gynekologiske undersøkelser sjekkes eggstokkene. Hvis du har fått resept på p-piller synes jeg du bare kan starte og se om de hjelper. Hvis smertene fortsetter, søker du lege. Men som sagt, ta kontrakt med meg. Vennlig hilsen Mette H Moen Hei. Jeg er en jente på 24 år. Jeg har store smerter under eggløsning. Jeg har alltid kjent eggløsningen, men etter en fødsel for 1 år siden, har de bare blitt verre og verre. Har tidligere brukt p-pille, men bruker nå ikke det. Sterke smerter i eggstokk-området, verre ved bevegelse. Disse smertene varer i ca. 1/2 døgn. Hovner opp i magen, blir luftig, kanskje noe hardere mage. Har alltid hatt smertefulle menstruasjoner, men det har aldri vært snakk om endometriose. Kan det være årsaken? Planlegger å bli gravid igjen snart, og vil derfor ikke bruke p-piller nå. Kan det være årsaken til eggløsningssmertene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1456-smerter-og-%C3%B8mhet-ved-eggl%C3%B8sning/#findComment-83089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.