Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er 22 uker på vei og på UL i uke 17 fikk vi opplyst av jordmor at jeg hadde forandliggende morkake. Hun forklarte svært lite om betydningen av dette - mulig det ikke har noe betydning i det hele tatt - men jeg lurer nå lell! Det eneste hun kunne fortell var at jeg antaglig ville kjenne liv forand på magen noe senere enn normalt. Noen som vet noe mer?

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145678-forandliggende-morkake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du har er at morkaka ligger foran mot magen din og dette har ingen som helst betydning annet enn at fosterlyden altså for enkelte kan høres litt seinere fordi morkaka virker som "lyddemper".

Enkelte kan ha morkake som ligger over åpningen og begrepene foranliggende og forliggende brukes litt om hverandre om dette og det som du har. Tidlig i sv.skapet er det også vanlig at morkaka er over åpningen, men om dette er tilfelle ved fødselen er men nødt til å ta keisersnitt fordi barnet ikke kan komme ut. Dette er sjeldent.

Men altså at morkaka er framme mot magen, som hos deg er helt normalt og ufarlig.

• 2 uker senere...

Jeg fikk også vite det da jeg var på UL i ca uke 17.Jeg fikk ny time noen uker etterpå for å se hvordan den lå da.Da hadde den lagt seg til mer normalt.

Det som kan skje er at den kan legge seg forran åpningen,og da må man ta keisersnitt.

Dette er midlertid sjelden fikk jeg høre,og mest sannsynlig så pleier den å legge seg til riktig etter hvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...