Piglet Skrevet 7. januar 2001 Del Skrevet 7. januar 2001 Kjære dr. Mette Moen. Først vil jeg takke for svar på mine tidligere innlegg. Det har blitt en del etter jeg måtte gjennom en fremprovosert senabort i oktober i år.... For å ta en kort oppsummering av min situasjon: Senabort med utskrapning 12. oktober. Blødninger i 6 uker etterpå. Siste mens første dag: 28 november. Utslag på CP 10. og 11. desember. Fremdeles ingen blødning på dag 40 i syklusen. Negative CB-tester 25.des, 31.des. og 07. januar. Vi har tidligere diskutert følgende alternativer. Tidlig missed abortion, svangerskap ex.u., feil utslag på CP. Jeg har nå kommet frem til at det siste alternativet må være riktig. Jeg hadde omgangssyke med kraftig diaré fra og med dagen før det første utslaget til og med dagen etter det andre utslaget, altså fra 09. til 12. des. Dette må tydeligvis ha påvirket ClearPlan-testen ved at urinen ble veldig konsentrert. Ellers må jeg ha tolket resultatet veeeeeldig galt. Jeg hadde jo tatt to tester som ikke ga utslag _før_ omgangssyken kom. I romjulen og nyttårshelgen hadde jeg slimaktig utflod som kunne minne om EL-slim, og på første nyttårsdag fikk jeg en slags smertefølelse ved den ene eggstokken. Der og da tenkte jeg på sv.sk.ex.u. - Nå tenker jeg eggløsning. Dette vil tilsi at menstruasjonen bør komme rundt 15. januar, samt at jeg vil ha en syklus på omtrent 48-50 dager. Endelig kommer jeg så til spørsmålet mitt: Jeg vet at det kan skje at syklusen blir uregelmessig etter en slik "fødsel"/utskrapning. Men, _hvor_ lenge kan jeg forvente å ha sååååå lange sykluser? Det eneste som holder meg gående for tiden er tanken på å bli gravid på nytt. Jeg er så fortvilet over at jeg nå bare kan prøve én gang hver annen måned. Vi hadde desverre ikke samleie i den aktuelle perioden, så nå har jeg til og med gått glipp av én prøverunde. Er det forresten noe som kan forkorte syklusen min igjen? Jeg ville være svært takknemlig for svar, da dette plager meg veldig. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14568-ut%C3%A5lmodig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 8. januar 2001 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2001 Vedr. mitt siste spørsmål: Har nå lest om noe som heter Provera og Primolut. Kan du fortelle meg litt om virkemåten og om dette kan være aktuelt for meg? Takk igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14568-ut%C3%A5lmodig/#findComment-69447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Det er ikke vanlig at syklus endres pga en abort. Hvis du fortsatt har lange intervaller, bør du søke lege for å få tatt en hormonstatus. Hvis eggløsningen svikter kan man stimulere den med tabletter. Det vil regulerer syklus. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14568-ut%C3%A5lmodig/#findComment-70310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.