Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Verken

Hei! Jeg er ei dame på 34 år som har en del problemer med rygg/underliv jeg har også ideopatisk trombocyttopeni og fibromyalgi. Grunnen til at jeg skriver til deg er at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. jeg har 3 barn den yngste er nå 2år og 4 mnd. Jeg fikk fjernet livmoren for 1 1/2 år siden og livmorhalsen for 1/2 år siden. dette pga. store blødninger (ca 20 dager pr mnd.) Etter at jeg tok bort livmoren har jeg vært ille plaget av sterke underlivssmerter som følger syklus, selv om jeg ikke lenger har mensstruasjon. Særlig annen hver måned når jeg har "mens" fra venstre side. Leger jeg har vært hos når det har stått på som verst sier dette er typiske endometriose smerter, men da jeg var hos gynekolog sa hun at endometriose er utelukket siden jeg ikke har noen livmor lenger. Jeg har vondt nederst i mage på venstre side rundt midjen og i ryggen. Hoften og symfysen er også veldig vond, dette har jeg også på høyre side men da er det ikke så grusomt vondt.Jeg har ikke tatt bort eggstokkene. Symfysen og hofte smertene er som bekkenløsningssmerter. Tror du dette kan være endometriose? I såfall hva kan jeg gjøre med dette? Bekkenløsningen er også et problem og med 3 barn skal man jo fungere på et vis... Det er knallhardt å ha kroniske smerter og ha pilleglasset tilgjengelig hele tiden, så jeg håper at jeg med dette kan få noen råd så jeg takler hverdagen min bedre. Ikke minst for familien sin del, dette sliter sånn på at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre. Håper du kan hjelpe meg litt på vei. Synes at en legetime er for rask og at det ikke er tid til å fortelle hva som feiler deg før tiden er ute. Og for legen sin del er det jo umulig å få sette seg inn i journalen til hver enkelt pasient, kanskje har smertene en sammenheng med de forskjellige diagnosene og at det på en måte kan gå an å få gjort noe med flere ting samtidig. ItP`en er for tiden stabil med ca 85 trombocytter de siste målingene.Håper med dette å få litt mere klarhet i tingene, på forhånd takk for hjelpa og ei fin spalte. Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14585-itp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan få endometriose selv livmoren er fjernet. Kanskje du skulle få utført en ultralydundersøkelse av eggstokkene? Jeg foreslår at du forsøker Ibux, Napren eller lign for smertene. Det kan også hjelpe ved evt endometriose.

Du må tenke på at fibromylagi også kan gi underlivssmerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14585-itp/#findComment-70317
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...