Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 30 som nå er gravid i 12 uke. I 95 hadde jeg en celledeling på livmorhals hvor det ble fjernet en del med laser. Det gikk greit. I -98 fødte jeg en datter uten komplikasjoner. Under det svangerskapet ble jeg 100 % sykemeldt i 6 mnd. Det jeg lurer på nå er om den fjerningen på livmorhals kan ha noen betydning for mitt svangerskap nå? Med tanke på at jeg har vært gjennom en fødsel, er blitt gamlere og "slappere" i "fisken" Har jo hørt om de som har fått knytt igjen der nede. Hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145858-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanlig med noe hyppigere kontroll ved spesialavdeling eller gynekolog som kan sjekke livmorhalsen. Det kan f.eks. gjøres ved å måle med ultralyd. Hvis det blir tegn på at livmorhalsen er for svak (forkortes eller åpner seg), kan man legge en tråd på, det som betegnes en ’cerclage’. Det vil vel være en god ide om din lege allerede nå henviser deg. Å sykmelde av den grunnen har neppe hensikt. Du har vist at du kan gå tiden ut, det at du er blitt eldre skulle ikke bety noe.

Lykke til videre, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145858-graviditet/#findComment-924509
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...