Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datter'n og jeg "gjorde Oslo" i går kveld - dvs. vi hadde et par timer til rådighet - og dermed parkerte vi på Paleét ved Sentralbanestasjonen, og så travet vi opp Karl Johan og så på folk. Vi skulle spise, men dattern ville ikke på et sånt sted med masse mennesker -så jeg foreslo at vi skulle ta en sving nedom Aker Brygge. Som sagt så gjort, og vi travet dit også. Der var et slitent Tivoli (hater de der Axel-tivoliene) og et kjøpesenter - likt alle andre kjøpesentere, -klær, klær og atter klar - det er så drita kjedelig! Så ruslet vi ut, og der er det bare restauranter fylt med menn i 40-50-årene som har sagt hjemme at de jobber overtid. Det var jo helt likt nedover hele jo!

Så vi gikk tilbake, -og så gikk vi på "Jafs" - der kunne vi sitte på høye barstoler ogse på folk i gata.

Men Aker Brygge? - Pøh,. båter og øl kan man da sannelig få overalt :)

Gjest den dama
Skrevet

Aker brygge er bare for innflyttere og turister! Vi som kommer fra byen og bor i byen går ikke på Aker brygge!

Hør på dialektene på Lektern, ikke mye Oslo-folk der!

Gjest sjettemai
Skrevet

Jeg er enig med deg. Har lenge ment at Aker Brygge er oppskrytt. Det er ikke koselig der, på samme måte som bryggen i Bergen, Tønsberg eller Tromsø. Hva det egentlig er som gjør AB så lite koselig kan jeg ikke helt sette fingeren på, men det er definitivt noe som mangler. Det frister meg overhodet ikke å sitte der og ta meg en øl i alle fall. Dessuten er butikkene kjedelige og restaurantene dyre.

Gjest Big Mac
Skrevet

Det er fint å sitte på bryggekanten om sommeren mens sola skinner og kose seg med en softis, og høre på musikken fra han som spiller gitar på lekteren.

Det er et bra sted å gå ut med kolleger etter jobb.

Et par av pubbene der har veldig bra ølutvalg.

Noen av resturantene er bra.

Det er et par eksklusive butikker der.

Og det er et av få steder i Oslo hvor man faktisk kan sitte og se på båtene. (Gjerne også litt spesielle båter, som f.eks. båtene brukt i whitbread-seilasen.)

Og ikke minst: Kjendisspotting.

Gjest wassdrag
Skrevet

Jeg er i mann, i 40-50 årene, og det hender ofte på sommeren at jeg sammen med forretningsforbindelser og kolleger tar en pils på AB om ettermiddagen.

Ikke faen om jeg rapporterer noe annet hjem, enn akkurat det jeg gjør. Du har en forvridd virkelighetsoppfatning.

Skrevet

Det er fint å sitte på bryggekanten om sommeren mens sola skinner og kose seg med en softis, og høre på musikken fra han som spiller gitar på lekteren.

Det er et bra sted å gå ut med kolleger etter jobb.

Et par av pubbene der har veldig bra ølutvalg.

Noen av resturantene er bra.

Det er et par eksklusive butikker der.

Og det er et av få steder i Oslo hvor man faktisk kan sitte og se på båtene. (Gjerne også litt spesielle båter, som f.eks. båtene brukt i whitbread-seilasen.)

Og ikke minst: Kjendisspotting.

Fint ! :)

Ja, jeg så helt klart at det var et sted man kunne ha et møte i jobben :)

Skrevet

Jeg er i mann, i 40-50 årene, og det hender ofte på sommeren at jeg sammen med forretningsforbindelser og kolleger tar en pils på AB om ettermiddagen.

Ikke faen om jeg rapporterer noe annet hjem, enn akkurat det jeg gjør. Du har en forvridd virkelighetsoppfatning.

Jeg tuller med deg, skjønner du vel :-) ikke så sår nå da - hehe.

Gjest Daisy
Skrevet

Må menn på 40-50 år lyve og si de jobber overtid for å kunne kose seg med en øl på Aker Brygge?

Gjest Pros and cons
Skrevet

Vil anbefale kafeen i Botanisk hage på Tøyen! Stille, vakre omgivelser og rolige og avslappede mennesker.

Skrevet

Må menn på 40-50 år lyve og si de jobber overtid for å kunne kose seg med en øl på Aker Brygge?

Kjære vene, har dere ikke humor i dag? :)

Skrevet

Vil anbefale kafeen i Botanisk hage på Tøyen! Stille, vakre omgivelser og rolige og avslappede mennesker.

Takk, skal ta med meg det tipset! :)

Gjest Daisy
Skrevet

Kjære vene, har dere ikke humor i dag? :)

Joda, bare litt treg i oppfattelsen. Kunne jo være du ikke hadde humor ;o)

Ta deg en tur på Brygga i Tønsberg i stedet.

Skrevet

Joda, bare litt treg i oppfattelsen. Kunne jo være du ikke hadde humor ;o)

Ta deg en tur på Brygga i Tønsberg i stedet.

Der har jeg vært - kjempefint der! :) Har drekki au!

Gjest Rusle
Skrevet

Var på Aker brygge i fjor og ble heller skuffet. Skjønner ikke hva som er spesielt med denne plassen. Et puslete og kjedelig kjøpesenter. På brygga var det så fullt at det var uframkommelig.

Drar heller til et annet sted neste gang jeg er i Oslo.

Gjest Rusle
Skrevet

Det er greit å ikke lyve. Det er også greit å ta seg en øl ;o)

Gjest dame uten signatur
Skrevet

Det som er fint er beliggenheten til sentrum, utsikten over sjøen, den småmaritime stemningen og å kunne sprade med gucchi-klær og svindyre solbriller :0)

Gjest Big Mac
Skrevet

Det som er fint er beliggenheten til sentrum, utsikten over sjøen, den småmaritime stemningen og å kunne sprade med gucchi-klær og svindyre solbriller :0)

Eller å sitte på bryggekanten og fnise av de med gucchi-klær og svindyre solbriller ;-)

Gjest dame uten signatur
Skrevet

Eller å sitte på bryggekanten og fnise av de med gucchi-klær og svindyre solbriller ;-)

Ja, det er du finner...

Skrevet

Den skjønner jeg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...