Gå til innhold

Kabel-tv el. parabol?

Anbefalte innlegg

tussetrollet
Skrevet

Jeg og samboeren skal investere i kabel-tv eller parabol.

Hva er best?

Er det forskjell på pris? (skal ha en pakke med canal+ og tv3, pluss de generelle).

Kan legge til at vi har rør som går fra veien opp til huset som vi kan legge kabelen i. (litt graving da...)

Bente831365380491
Skrevet

Da tror jeg du burde ta kabel-tv. Skal du ha både canal+ og tv3 kanalene må du ha både canal digital og viasat. Det blir en 7000 i året mener jeg.

Skrevet

Hva som er best avhenger av hvor du bor. Jeg bodde tidligere i Oslo, borettslagsleilighet der UPC var kabel-leverandør, og senere i en annen østlandskommune, der vi også hadde UPC kabel-tv. I Oslo var det ingenting å klage på, men dette andre stedet var det "snø" og elendig kvalitet på programmen. Vi har nå parabol og er kjempefornøyd.

Så mitt råd er at du må spørre folk i området der du bor om de virkelig er fornøyd med UPC. I såfall ville jeg nok valgt det, vil tro det blir billigere. Dessuten er det litt mer trøblete å ta opp på video når man har parabol.

Skrevet

Vi valgte kabel-tv i vinter pga følgende:

Vi har to tv-er, upraktisk å måtte se på samme kanal.

Vi tar ofte opp et program mens vi ser på et annet, noe som ikke går med en vanlig parabol.

Parabolen ser styggere ut.

Måtte velge mellom å ha tv3 eller ikke ha tv3, hvis vi ikke skulle ha tv3 gikk vi glipp av mange andre kanaler vi ville ha. Hvis man vil ha begge må man ha to abonnement, noe som blir svinedyrt.

Her hos oss var det billigere med kabel-tv enn med enten canal digital-abb eller viasat-abb.

Men, hvis du skal ha canal+ må du nok kanskje ha en digital dekoder hvis du velger kabel-tv (vet ikke hvordan kanaltilbudet er hos UPC, men hos telenor er det iallefall ikke i standard-pakka...)

Vi var rundt i flere forskjellige butikker og hørte på pris. Det ene stedet kunne vi få parabolen til 1 kr hvis vi bandt oss til et år, og det gjør det jo billigere. Vet ikke hvor mye mer du må betale for å grave ned kabelen enn det vi måtte for å bare skru på en bryter i boksen utafor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...