Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i en situasjon der jeg har det ganske vondt.

Jeg og mannen min har det veldig vanskelig og jeg har helt mistet sexlysten. Vi går til familieterapi, og en av oppgavene vi får der er å ikke ha sex(for å fjerne utryggheten rundt det å være nær hverandre. Jeg er redd for å kose med han for da vil han ha sex).

Men første perioden vi hadde uten sex så sprakk han. Han maste og maste og en kveld orket jeg ikke å si noe, men snudde bare ryggen til han. Da begynte han å "forsyne seg selv" og jeg bare lå der og gjorde ingenting. Det endte med at han fullførte samleie selv om jeg to ganger sa at det gjorde vondt. Dette har bare vokst og vokst i hodet mitt og blitt skikkelig vanskelig å håndtere og nå vet jeg egentlig ikke om det jeg husker er riktig eller om jeg har spunnet min egen historie.....

Neste gang vi var hos terapeuten fikk vi samme oppgave på nytt. Ikke sex. Det har gått greit men på onsdag var jeg ute med noen venner og det ble litt mye drikke. Når jeg da kom hjem prøvde han seg på nytt mens jeg latet som jeg sov(gjorde det nesten også) Det ble ikke noe samleie men han fingra meg.

Dagen derpå husket jeg vagt følelsen av å ha noe inni meg, men er ikke sikker på om det har skjedd eller ikke. Men så spør han om jeg husker hva vi gjorde og forteller hva han har gjort men at han ble sur når han skjønte at jeg "sov". Og ga seg. Det ble ikke noe sex på han.

Nå er jeg mer redd enn noen ganger det å komme nær han når det er bare oss og spesielt i sengen. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette......

Trenger bare å lufte tankene og høre andres meninger. Seriøse meninger, ikke bare "dropp han".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146128-ufrivillig-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger iallefall å si klart og tydelig til han at det er totalt uakseptabelt å ha sex med deg når du ikke vil ha sex med han. Si det til han i en situasjon som absolutt ikke har noe med sex å gjøre, f.eks når du vasker opp eller spiser middag eller noe.

Siden du sier du ikke vil ha "dropp han"-beskjeder skjønner du sikkert at mange vil tenke at det er en nærliggende løsning. Det høres helt jævlig ut, og jeg beundrer deg som virkelig prøver å få dette til å fungere.

Hvis han ikke vil høre på deg når du sier klart og tydelig fra om dette, bør du kanskje fortelle det til familieterapeuten, så får du kanskje noen gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146128-ufrivillig-sex/#findComment-925604
Del på andre sider

Du trenger iallefall å si klart og tydelig til han at det er totalt uakseptabelt å ha sex med deg når du ikke vil ha sex med han. Si det til han i en situasjon som absolutt ikke har noe med sex å gjøre, f.eks når du vasker opp eller spiser middag eller noe.

Siden du sier du ikke vil ha "dropp han"-beskjeder skjønner du sikkert at mange vil tenke at det er en nærliggende løsning. Det høres helt jævlig ut, og jeg beundrer deg som virkelig prøver å få dette til å fungere.

Hvis han ikke vil høre på deg når du sier klart og tydelig fra om dette, bør du kanskje fortelle det til familieterapeuten, så får du kanskje noen gode råd.

hvorfor vil du ikke ha sex med han? du må la han utfolde seg jevnlig så det ikke sprenger for han.. be han være forsiktig så du ikke får vondt,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146128-ufrivillig-sex/#findComment-925912
Del på andre sider

Gjest stoiker

Så et program om det å kommunisere om man ville ha sex eller ikke, eller om kjærtegn "bare" var kjærtegn uten krav eller håp om noe mer.

De hadde hver sine kjøleskapmagneter som de satte høyt (ønsker sex) eller lavt (ikke sex) hver dag, og da visste den andre hvor han/hun hadde partneren. Det var selvsagt ikke lov av den som ville ha sex å presse den som ikke ville.

Det som skjedde for dette paret, var at den med minst lyst fikk nok "rom" for seg selv og nok berøring uten krav om noe mer, til at sexlysten tok seg opp igjen og de fant fram til hverandre.

Kanskje familieterapeuten og dere kan finne fram til noe lignende?

Jeg mistenker også at menn trenger veldig bekreftelse når de er utrygge, men at mange menn faktisk bare klarer å uttrykke det med sex..? Inntil de får mot eller kunnskap til å uttrykke den på andre måter som passer kvinner bedre!

Lykke til! Du er tøff!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146128-ufrivillig-sex/#findComment-925920
Del på andre sider

Regner med at du er bevisst årsakene til at du ikke ønsker sex, og at dette kommer frem i terapien - og at din mann vet dette?

Vet din mann at du blir redd (jeg vet ikke helt hva du legger i ordet "redd" i ditt innlegg, nest siste avsnitt)? Vissheten bør være nok for ham til å holde fingrene av fatet.

Er du optimistisk med tanke på at mannen din og du vil klare å kommunisere bedre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146128-ufrivillig-sex/#findComment-925972
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...