Gå til innhold

såå mye vondt i ryggen og mensmerter hele tiden...

Anbefalte innlegg

Gjest jogeir

Jeg må bare spørre dere fagpersoner,for når jeg har spurt på graviditetsdebatten,får jeg 100 forskjellige,motstridende svar..!Jeg er bare 6 uker på vei.Men allerede en uke før ventet mens,har jeg hatt endel vondt i ryggen,spesielt nederst.Har også daglige menssmerter,ikke så veldig vonde,men nok til at det plager meg litt.Disse menssmertene har jeg så og si hele tiden.Mye luftsmerter har jeg også,og får fort vondt hvis jeg står/går mye.Vil nevne at jeg er sykemeldt av psykiske årsaker(bl.annet.2 spontanaborter det siste året)og tar det derfor veldig med ro.Er disse plagene vanlig tidlig i svangerskapet?eller har jeg grunn til å tro at nok en spontanabort er på vei..?håper inderlig på svar litt fort,jeg er kjempebekymra.

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att ha olika smärtor i rygg och livmoder är inte ovanligt. Vad detta kommer sig av kan vara många orsaker. Många kvinnor kjänner menssmärtor vid den tidpunkt då mensen brukade komma. Oro och nervositet som många kjänner, kan också orsaka smärttillstånd. Så länge som smärtorna inte är varaktiga utan kommer av och till, så är de inte farliga. Så länge som du inte blöder, finns det inga belägg för att detta skulle var tecken på en spontanabort. Jag tycker att du skall försöka att inte oroa dig över dessa krämpor utan i stället gjöra sådant som du mår bra av, för att öka ditt eget välbefinnande. Lycka till!

Jeg hadde skikkelig vondt i nederst i magen den første mnd jeg gikk gravid og hadde osgå mens smerter! jeg trodde at det var noe galt, men neida alt er gikk helt fint! Jeg tror bare livmoren jobbet ekstra mye og jeg kjente det veldig godt. Er nå i uke 35. Snart kommer hun!:-)

Håper det går bra med deg!

klem sis

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...