Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt/ mann på 35 år, har vært gift i 4 år nå, og har vært sammen med min kone i 11 år.

Vi har 2 barn; en gutt på 8 og en jente på snart 5, også en voff da og stasjonsvogn til og med..(kjærnefamilien) ??!!!

Vi har og har hatt det utrolig fint sammen i alle år, har ikke kranglet mye, men heller kanskje litt for lite...

Her om dagen fikk jeg vite at hun ikke hadde følelser for meg lenger og at dette hadde vart fra nyttår omtrent. Hun har ikke sagt noe tidligere fordi hun trudde at det skulle gå over av seg selv..

Nå er hun nesten ikke til å være i hus sammen med... hun vender meg ryggen nesten hele tiden og jeg får nesten ikke lov til å sove i sengen med henne...

Hun sier at hun et par ganger har ønsket at vi ikke hadde dobbelt-seng... (uten at jeg har gjort noe spesielt). Hun er bare lei..)

Du har sikkert hørt om noen liknende episoder, for dette regner jeg med at er et helt vanlig fenomen i disse dager... , derfor spør jeg deg om det er noen løsning på et slikt problem....

Jeg vil absolutt ikke at vi skal gå fra hverandre og få "skilsmissebarn" osv...

Jeg er også utrolig glad i henne og er veldig tiltrukket/ forelsket i henne ennå!!!!

Hun sier selv at jeg må gi henne tid... At kanskje kommer følelsene tilbake... (gjør de det tro???)

Det er såå utrolig frustrerende og gå hjemme og ikke kunne ta eller klemme på henne.. Jeg blir gal!!!!! (men jeg venter og venter i all evighet jeg... )

Håper du/ dere kan gi meg et fornuftig svar og evt. forslag til løsning på problemet..????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

...Kvinner blir lei oss av og til...og ofte med grunn... Lange forhold/ekteskap har en lei tendens til å gå over i "rutine"... Mitt råd er å overraske henne ( the element of surprise..) med sider av deg hun likte best tidligere...en fjelltur med ost og vin..? - hva med å ta lappen på motorsykkel? -hva som helst som oppleves som spennende og litt småtøft... nye, sporty klær ? Det er viktig å jobbe for å holde på kvinners oppmerksomhet, for der finnes så utrolig mange potensielle konkurrenter der ute...keep on rockin` og lykke til videre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-926267
Del på andre sider

...Kvinner blir lei oss av og til...og ofte med grunn... Lange forhold/ekteskap har en lei tendens til å gå over i "rutine"... Mitt råd er å overraske henne ( the element of surprise..) med sider av deg hun likte best tidligere...en fjelltur med ost og vin..? - hva med å ta lappen på motorsykkel? -hva som helst som oppleves som spennende og litt småtøft... nye, sporty klær ? Det er viktig å jobbe for å holde på kvinners oppmerksomhet, for der finnes så utrolig mange potensielle konkurrenter der ute...keep on rockin` og lykke til videre...

Takk for fine tips!!

Jeg har selv tatt lappen på MC, og spurt henne om hun har lyst.. men nei.... eller tjaaa... så jeg jobber litt med den faktisk....

Lurer på om jeg skulle bodd borte en stund... kanskje hun savner meg litt... men da føler jeg på en måte at jeg har tapt.., må jo hjelpe henne med barn og hus, så ikke hun får alt det alene.. kan jo virke negativt det og... eller hva???

Er villig til å prøve det meste jeg... :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-926275
Del på andre sider

mil1365380270

Sikkert kjipt å høre, men min erfaring er at når jenter sier sånn, har de egntlig bestemt seg. Gir du henne tid, arbeider hun seg lenger og lenger bort fra deg. Få henne med i parterapi NÅ, tror det er den eneste sjansen du har. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å vente i alle fall....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-926281
Del på andre sider

Sikkert kjipt å høre, men min erfaring er at når jenter sier sånn, har de egntlig bestemt seg. Gir du henne tid, arbeider hun seg lenger og lenger bort fra deg. Få henne med i parterapi NÅ, tror det er den eneste sjansen du har. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å vente i alle fall....

Hørtes jo lurt ut... parterapi.. ja hvorfor ikke... her skal alt prøves!!!!

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-926284
Del på andre sider

Gjest stoiker

Takk for fine tips!!

Jeg har selv tatt lappen på MC, og spurt henne om hun har lyst.. men nei.... eller tjaaa... så jeg jobber litt med den faktisk....

Lurer på om jeg skulle bodd borte en stund... kanskje hun savner meg litt... men da føler jeg på en måte at jeg har tapt.., må jo hjelpe henne med barn og hus, så ikke hun får alt det alene.. kan jo virke negativt det og... eller hva???

Er villig til å prøve det meste jeg... :o)

Kan det tenkes at dere har vært så mye sammen at hun trenger litt "rom" rundt seg? Kjenne hvordan det er å sove helt alene uten en potensiell (frustrert) elsker ved siden av? Kanskje du skal spørre henne om du skal reise på ferie med ungene så hun får huset for seg selv noen uker, kunne gå ut med venninner og få en skikkelig jenteprat uten vond samvittighet? La støvet ligge og koppene hope seg opp - det blir jo ikke så mange når hun er alene, likevel - uten vond samvittighet!

Du skulle bare vite hvor dårlig samvittighet vi kvinner har hele tida! Det er alltid noe som skulle ha vært gjort, alltid noen som trenger vår tid og oppmerksomhet. Vi tar ikke nok vare på oss selv - og hvem andre tar vare på oss, forresten?

Det kan også tenkes det er noe hormonelt her. Har hun skriftet p-piller, trenger hun tyroxin, lider hun av vitaminmangel osv. osv.

Jeg hadde trengt pauser fra min mann da jeg var gift. Jeg følte meg helt kvalt av hans interesse for kroppen min etterhvert. Aldri fri, liksom. Jeg fikk ikke "rom" for meg selv. I tillegg tok ungene masse tid og oppmerksomhet, jeg rakk ikke kjenne etter på egne behov. Men så ble de store nok til å klare seg mer selv, og da merket jeg tomrommet.

Kanskje trenger hun bare tid og rom til å finne tilbake til hvem hun er og hva hun vil. Jeg syns du fikk gode råd av andre her! Det er viktig at hun oppdager hva hun faktisk har - gresset er slett ikke grønnere på andre siden av gjerdet, det bare virker slik! (alle menn er noe herk! man kan like godt holde fast på den man allerede har! *ler*)

Lykke til - hun høres heldig ut! Håper hun finner tilbake til deg og til seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-926291
Del på andre sider

Annonse

Kan det tenkes at dere har vært så mye sammen at hun trenger litt "rom" rundt seg? Kjenne hvordan det er å sove helt alene uten en potensiell (frustrert) elsker ved siden av? Kanskje du skal spørre henne om du skal reise på ferie med ungene så hun får huset for seg selv noen uker, kunne gå ut med venninner og få en skikkelig jenteprat uten vond samvittighet? La støvet ligge og koppene hope seg opp - det blir jo ikke så mange når hun er alene, likevel - uten vond samvittighet!

Du skulle bare vite hvor dårlig samvittighet vi kvinner har hele tida! Det er alltid noe som skulle ha vært gjort, alltid noen som trenger vår tid og oppmerksomhet. Vi tar ikke nok vare på oss selv - og hvem andre tar vare på oss, forresten?

Det kan også tenkes det er noe hormonelt her. Har hun skriftet p-piller, trenger hun tyroxin, lider hun av vitaminmangel osv. osv.

Jeg hadde trengt pauser fra min mann da jeg var gift. Jeg følte meg helt kvalt av hans interesse for kroppen min etterhvert. Aldri fri, liksom. Jeg fikk ikke "rom" for meg selv. I tillegg tok ungene masse tid og oppmerksomhet, jeg rakk ikke kjenne etter på egne behov. Men så ble de store nok til å klare seg mer selv, og da merket jeg tomrommet.

Kanskje trenger hun bare tid og rom til å finne tilbake til hvem hun er og hva hun vil. Jeg syns du fikk gode råd av andre her! Det er viktig at hun oppdager hva hun faktisk har - gresset er slett ikke grønnere på andre siden av gjerdet, det bare virker slik! (alle menn er noe herk! man kan like godt holde fast på den man allerede har! *ler*)

Lykke til - hun høres heldig ut! Håper hun finner tilbake til deg og til seg selv.

Takk for langt og fint svar stoiker....!! dette var virkelig essens til en løsning.. det virker som du har opplevd å gå lei selv... ;o)

Nå er det jo snart ferie tid, så da skal jeg prøve ditt råd... tar med unger og reiser bort en periode.... fint!!

Igjen takk og takk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-926301
Del på andre sider

trønder-77

Huff da.... dette høres ikke greit ut, særlig når du ikke har gjort henne noe i utgangspunktet!!

Håper at dere kan få satt dere ned å snakket ut om "problemet hennes" om jeg skal si det slik. Du er jo like forelsket og forguder henne og familien. Du bør finne ut om hun er villig til å prøve å fortsette, men følelser kan en ikke styre. Det er viktig å huske, selv om man til tider vil aldri så mye. Elsker man ikke en person lenger, så kan man ikke lære seg å elske den samme igjen. Dette er følelser som kommer og går.

Håper for deres del at dette bare en "fase" som folk så fint kaller det. At dere igjen kan finne tilbake til hverandre å oppleve en kjempefin sommer sammen!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-926528
Del på andre sider

Huff da.... dette høres ikke greit ut, særlig når du ikke har gjort henne noe i utgangspunktet!!

Håper at dere kan få satt dere ned å snakket ut om "problemet hennes" om jeg skal si det slik. Du er jo like forelsket og forguder henne og familien. Du bør finne ut om hun er villig til å prøve å fortsette, men følelser kan en ikke styre. Det er viktig å huske, selv om man til tider vil aldri så mye. Elsker man ikke en person lenger, så kan man ikke lære seg å elske den samme igjen. Dette er følelser som kommer og går.

Håper for deres del at dette bare en "fase" som folk så fint kaller det. At dere igjen kan finne tilbake til hverandre å oppleve en kjempefin sommer sammen!!

Lykke til!

Ja.. håper også bare det er en "fase".... Vi har snakket masse om det i det siste, jeg synes det virker som hun kanskje kan komme tilbake, men det er vel bare jeg som er en evig opptimist....

Stoiker skrev noe som er bra tror jeg og det er og la henne få en laaang pause fra oss alle... meg og unga.

Jeg tar de med ut og blir borte en stund, tror det kan bli bra....

Takk for ditt svar trønder-77 :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-926566
Del på andre sider

Takk for langt og fint svar stoiker....!! dette var virkelig essens til en løsning.. det virker som du har opplevd å gå lei selv... ;o)

Nå er det jo snart ferie tid, så da skal jeg prøve ditt råd... tar med unger og reiser bort en periode.... fint!!

Igjen takk og takk..

...psst.. hva med å heller la familie/venner ta seg av ungene...så reiser DERE bort sammen..? noe eksotisk/romantisk...da øker du sjansen betydelig, tror nå jeg.. Å være "lei" av noe er det samme som å kjede seg med det...det trenger altså ny næring... Er redd du kan oppleve at hun bare får smaken på uteliv med venner/veninner igjen etter flere års "fangeskap"...noe som vil berøre barn og partner.. Stå på! - vær i godt humør (ikke sytete/sutrete) og la henne få oppleve deg på ditt mest kreative og spennende...så kommer nok resten.. : ) ciao`

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-927179
Del på andre sider

Det med at hun bare skal få gå der og tenke, har jeg liten tro på.

Jeg har bare et råd; Kontakt et familivernkontor for rådgivning. En uavhengig 3. part kan hjelpe dere med å "gre ut garnene".

Mange flotte tips... tusen takk til dere alle!!!!

Jeg skal prøve alt jeg....

og det med humør... at jeg må holde det oppe er helt sikkert... går det andre veien er det bare negativt...

Takk og takk igjen!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-927287
Del på andre sider

Annonse

Ørkenvandreren

Stille hos deg om dagen? :-)

Her på jobben er det veldig stille hele uken.

Så idag fikk DOL et lite besøk - nå skal jeg skrive en jobbsøknad, tenkte jeg. :-) Er så drita lei her jeg sitter, at du vil ikke tro det (har i grunnen ingenting å klage over - må "bare" ha nye utfordringer.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-927306
Del på andre sider

Her på jobben er det veldig stille hele uken.

Så idag fikk DOL et lite besøk - nå skal jeg skrive en jobbsøknad, tenkte jeg. :-) Er så drita lei her jeg sitter, at du vil ikke tro det (har i grunnen ingenting å klage over - må "bare" ha nye utfordringer.)

Så spennende! :) send en sms! (erter)

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-927320
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det du beskriver fra ditt parforhold er vanlig og utbredt. Men det er absolutt mulig å reparere et samliv som begynner å miste futten. Jeg snakker med par med samme problemstilling hver uke.

Betingelsen for å få forholdet på skinner igjen, er at dere begge vil fortsette samlivet. Og at dere vil jobbe for å forbedre det.

Det er vanlig at den som har mistet følelsene ønsker tid for seg selv, og også vil sove alene. Det er mulig du i noen uker fremover må avfinne deg med at hun trenger tenkepause.

Men dere kommer ikke utenom å drøfte saken grundig med hverandre. Hva skjer nå? Hva vil hun egentlig? Og har hun falt for en annen?

Disse og mange flere spørsmål må avklares.

Hvis dere ikke klarer å snakke godt sammen, vil jeg anbefale at dere bruker en fagperson. En samlivsrådgiver vil kunne hjelpe dere med å få igang prosessen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146216-n%C3%A5r-hun-er-lei/#findComment-927345
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...