Gå til innhold

Forliksrådet - noen vits i?

Anbefalte innlegg

Gjest dol-bruker
Skrevet

Jeg har fått brev fra Forliksrådet om å møte pga en inkassosak. Det står også at jeg kan sende skriftlig svar på forhånd, om jeg godtar kravet, ikke godtar det, eller om jeg godtar det men ønsker forlik.

Jeg lurer på hva det sistnevnte betyr og om det kan være noen vits at jeg krysser av her, eller om jeg bare skal godta det som det er.

Jeg har hatt det så travelt de siste månedene pga ny leilighet, oppussing, strevsom flytting, og så fødsel - at jeg knapt har hatt tid til å se gjennom posten, og de purringene som kom. Derfor fikk jeg ikke betalt regningene på 1800,- Nå har den med gebyurer osv vokst til over 4000,- som er veldig mye penger.

Jeg godtar selvsagt regningen, - men er det noen vits for meg å likevel be om forlik, eller ikke? Ville det kunne føre til redusert regning? Hva slags argumenter skulle jeg da i tilfelle bruke? Noen her som har erfaringe med dette?

På forhånd takk!

Gjest stoiker
Skrevet

Kanskje du kan få til et forlik der du slipper betale mer enn den opprinnelige regningen!? Det er da verd et forsøk?

Husker jeg betalte straffegebyr på telefonregningen en gang den ble avstengt - det første damen sa da jeg ringte for å be henne sette på telefonen igjen, var at "Du betalte vel ikke straffegebyret!? For vi hadde godtatt det om du bare hadde betalt regningen, også, vi!" Ergelig, ikke sant? Når det derimot gjelder nrk, krever de jo alltid inn straffegebyret ved neste avregning, selv om du betaler den opprinnelige regningen, men etter avtalt tid. Akk ja.

Men forsøk å "prute" på regningen, du. Ta en telefon og spør deg for! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...