MarieLouis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Min samboer har en kvinnelig sjef som gir han kyss på munnen som velkomsthilsen når de treffes. Jeg ble ganske paff når han sa det. Hun gjør visst det med andre også, ikke bare han, men allikevel, er ikke det litt spesielt ? Hun er ikke av utenlandsk opprinnelse eller oppvokst i noen annen kultur enn i Norge. De jobber ikke på samme sted fysisk, så det er ved anledning møter etc. Tidligere har min samboer sagt at han ikke liker å gi meg klemmer fordi det er noe jeg får av venninner/venner/far/mor, og at han heller vil kysse meg fordi det er mer intimt. Han sa også selv at han syntes det var rart første gangen hun gjorde det, men han har ikke sagt i fra eller trukket seg unna, men bare latt det fortsette. Og det er ikke snakk om at han er typen som ikke tør å si i fra etc. Jeg ble egentlig ganske lei meg når jeg hørte dette, skjønner at han ikke kunne noe for det første gangen, men syntes at han kunne satt en stopper for fortsettelse. Er det ikke vanlig akseptert i norsk kultur at kyss på munn er forbeholdt kjærester ? Jeg har grunnet mye på dette og sendte han en sms i dag som lød som følgende: Kyss på munnen er forbeholdt meg. Det har du sagt før og. Håper vi er enige om det for jeg aksepterer ikke kyss på munn fra XXX (hans sjef) eller noen andre. Er vi enige ? Hvorpå han svarte: Jeg synes det er dårlig gjort av deg å lage slike regler. Jeg kjenner ditt standpunkt og skal respektere det så langt det er mulig. Jeg vil ikke garantere noe. Det er vel ikke rimelig å akseptere dette i et parforhold. Snakker vi bare forbi hverandre ? Jeg ser på det som "utroskap" hvis man skal måtte akseptere at den andre parten skal gå rundt å kysse andre på munnen og at dette er helt greit. Er det greit for de fleste ? Vi er hhv 35 og 37 år. Og jeg er fryktelig lei meg og fortvilet. Trodde ikke det var dette som skulle være grunnlaget i et samboerforhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146398-kysse-andre-n%C3%A5r-man-er-i-parforhold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Mner jeg leste dette litt tidligere av Månestråle65, men det er kanskje deg? elles så kunne du jo lest svarene hun hadde fått der. Var skrevet i mars. Jeg syntes det er svært merkelig at man kysser arb. kollegar på munnen rent vennskapelig. Men ettersom hun gjør det med alle så ligger det vel ikke noe mer bak. Selve "kyssingen" hadde jeg blåst langt i, men at din samboer ikke respekterer deg og dine holdinger til det er LANG værre. Høres jo ut som at han MÅ kysse henne. Tør han ikke å si henne imot eller,? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146398-kysse-andre-n%C3%A5r-man-er-i-parforhold/#findComment-927340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieLouis Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Mner jeg leste dette litt tidligere av Månestråle65, men det er kanskje deg? elles så kunne du jo lest svarene hun hadde fått der. Var skrevet i mars. Jeg syntes det er svært merkelig at man kysser arb. kollegar på munnen rent vennskapelig. Men ettersom hun gjør det med alle så ligger det vel ikke noe mer bak. Selve "kyssingen" hadde jeg blåst langt i, men at din samboer ikke respekterer deg og dine holdinger til det er LANG værre. Høres jo ut som at han MÅ kysse henne. Tør han ikke å si henne imot eller,? Det er ikke kyssingen med henne jeg nå er ute etter. Jeg er ute etter grunnleggende kjøreregler for forholdet. Når jeg sier til han at kyss er forbeholdt parforholdet, og spør om han er enig, så synes jeg svaret hans ikke er akseptabelt. Jeg tenker på at vi ikke skal ta initativ til å kysse andre, men at om man blir overrasket slik han ble, så er ikke det hans/min feil og det kan vi ikke gjøre noe med første gangen, men neste gang kan man komme seg ut av en slik situasjon. Slik jeg leste svaret hans, så var ikke kyss lengre forbeholdt, meg. Han kunne ikke si det, men han skulle prøve så godt han kunne å ikke kysse andre. Men det er sikkert et kommunikasjonsproblem tydeligvis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146398-kysse-andre-n%C3%A5r-man-er-i-parforhold/#findComment-927346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det er ikke kyssingen med henne jeg nå er ute etter. Jeg er ute etter grunnleggende kjøreregler for forholdet. Når jeg sier til han at kyss er forbeholdt parforholdet, og spør om han er enig, så synes jeg svaret hans ikke er akseptabelt. Jeg tenker på at vi ikke skal ta initativ til å kysse andre, men at om man blir overrasket slik han ble, så er ikke det hans/min feil og det kan vi ikke gjøre noe med første gangen, men neste gang kan man komme seg ut av en slik situasjon. Slik jeg leste svaret hans, så var ikke kyss lengre forbeholdt, meg. Han kunne ikke si det, men han skulle prøve så godt han kunne å ikke kysse andre. Men det er sikkert et kommunikasjonsproblem tydeligvis. Hadde han ikke også truet deg etter at du i fylla hadde ringt til noen han ikke likte at du kontaktet (en dame han kjente eller noe sånt). Det er tydelig at dere sliter fryktelig og godt for dere at dere får hjelp utenfra. Ser at du også ønsker svar fra fagperson. Selv så er je "ikke så nøye" på kyss på munnen, sålenge jeg vet at det er venninner av meg eller han som jeg "kjenner til". Men jeg syntes det er rart at han ikke kan si med en gang at han skal la dette være (selv om det ikke er han som tar initiativet). Men å den andre siden så ønsker han en annen grense enn deg, og jeg syntes ikke hans grenser er "HELT" urimelige. Men har må dere gi og ta litt fra hver kant, selv om det kan bli vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146398-kysse-andre-n%C3%A5r-man-er-i-parforhold/#findComment-927357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieLouis Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Hadde han ikke også truet deg etter at du i fylla hadde ringt til noen han ikke likte at du kontaktet (en dame han kjente eller noe sånt). Det er tydelig at dere sliter fryktelig og godt for dere at dere får hjelp utenfra. Ser at du også ønsker svar fra fagperson. Selv så er je "ikke så nøye" på kyss på munnen, sålenge jeg vet at det er venninner av meg eller han som jeg "kjenner til". Men jeg syntes det er rart at han ikke kan si med en gang at han skal la dette være (selv om det ikke er han som tar initiativet). Men å den andre siden så ønsker han en annen grense enn deg, og jeg syntes ikke hans grenser er "HELT" urimelige. Men har må dere gi og ta litt fra hver kant, selv om det kan bli vanskelig. Jo det stemmer det. Og jeg føler at han bare mener at jeg skal endre meg og gi, gi, gi. Han sier jeg må få være meg selv, da går det bra. Hva med meg da, skal jeg få være meg selv. Og han sier bare at du får akseptere det, hvis ikke. Det kan ikke jeg forholde meg til når vi er inne i en prosess hvor vi skal finne ut av hvor skoen trykker og se om det er mulig å ha en fremtid sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146398-kysse-andre-n%C3%A5r-man-er-i-parforhold/#findComment-927360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei! Min erfaring er at det ikke er vanlig i vår kultur eller her til lands å kysse kolleger som velkomsthilsen. Hadde jeg sett sjefen gjøre det, ville jeg nok ha stusset og tenkt på om dette er en flirtetone, og hva ligger bak? Når det er sagt, høres det ut som om du og samboeren din trenger å lufte ut grums og evt- misforståelser mellom dere. For hvis først mistanken om at kjæresten kanskje lar sine øyne falle på andre enn deg, får tak, da begynner en negativ spiral mellom dere. Ta tak i dette straks og bring det opp på bordet, og vær åpen og tydelig om hvordan du selv føler dette plager deg. Ikke angrip ham i første runde, men begynn med å fortelle hvordan det virker på deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146398-kysse-andre-n%C3%A5r-man-er-i-parforhold/#findComment-927363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hadde ikke godtatt det. Det er da ikke vanlig å hilse-kysse! Gjør du det om du møter en venn (gutt)? Nei.. Merkelig forhold. Holder med deg i at det må ta slutt. Kyss er intimt. Kun kjærester bør kysse på munnen. Synes forresten også det er feil av de foreldre som kysser barna på munnen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146398-kysse-andre-n%C3%A5r-man-er-i-parforhold/#findComment-929514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.