Gå til innhold

trening overarm

Gjest Føler armene er for store i omkrets.

Anbefalte innlegg

Gjest Føler armene er for store i omkrets.
Skrevet

Jeg vil så gjerne ha en fastere og mindre overarm.For øyeblikket så disser det litt for å si det mildt. Jeg har manualer, men er redd for å få for store muskler istedenfor.

Noen damer som har noe erfaring med en effektiv trening for meg?

Skrevet

Du må trene kondisjon for å bli kvitt hengefett på armene. Jogging, rask gange, og generelt aktiviteter som gjør deg litt svett. Over en halvtime hver gang. Ikke vær redd for å få muskler, det skal som regel mye til før damer får noe særlig muskler. Tren triceps ved å holde armen rett opp inntil øret og trekk manualen ned bak nakken ved skulderen og rett opp igjen. Eventuelt hold med begge armer på en manual og trekk bak skuldrene og opp.

Skrevet

Riktig som soleil sier. Kvinner får ikke slike store muskler på samme måte som menn, ganske enkelt fordi de som regel ikke har nok testosteron. Bodybuilder damer har ikke et normalt kvinnelig testosteronnivå, så det er bare tull å tro at man kan bli slik uten å gå aktivt inn for det.

"..........................."

Skrevet

Riktig som soleil sier. Kvinner får ikke slike store muskler på samme måte som menn, ganske enkelt fordi de som regel ikke har nok testosteron. Bodybuilder damer har ikke et normalt kvinnelig testosteronnivå, så det er bare tull å tro at man kan bli slik uten å gå aktivt inn for det.

"..........................."

Dessuten skal en trene med ganske så tunge manualer og eksplosiv styrke for å få megamuskler.

Utholdende styrke gir mer "slanke" muskler.

Skrevet

Du må trene kondisjon for å bli kvitt hengefett på armene. Jogging, rask gange, og generelt aktiviteter som gjør deg litt svett. Over en halvtime hver gang. Ikke vær redd for å få muskler, det skal som regel mye til før damer får noe særlig muskler. Tren triceps ved å holde armen rett opp inntil øret og trekk manualen ned bak nakken ved skulderen og rett opp igjen. Eventuelt hold med begge armer på en manual og trekk bak skuldrene og opp.

ha ha ha, tror du ja.

Skrevet

ha ha ha, tror du ja.

Du er jo superwoman! Kan ikke sammenligne oss andre kvapse-arme damene med deg. ;)

Du er for det første naturlig slank og bruker styrken i armene dine hver dag. Ellers har jeg ingen god forklaring på hvorfor du utvikler slike muskuløse armer. Bra gener og mye styrkekrevende bruk av arma er nok det viktigste. Du har behov for å være sterk så det er jo bra for deg at du har muskler. Syns det er kult med litt synlige muskler jeg, da.. :)

Skrevet

Du er jo superwoman! Kan ikke sammenligne oss andre kvapse-arme damene med deg. ;)

Du er for det første naturlig slank og bruker styrken i armene dine hver dag. Ellers har jeg ingen god forklaring på hvorfor du utvikler slike muskuløse armer. Bra gener og mye styrkekrevende bruk av arma er nok det viktigste. Du har behov for å være sterk så det er jo bra for deg at du har muskler. Syns det er kult med litt synlige muskler jeg, da.. :)

Og jeg synes det er litt flaut :o(. Har fått de underarmsmusklene på innsiden og den tricepsen. Men jeg får vel briefe litt med dem i sommer :o)

Skrevet

Og jeg synes det er litt flaut :o(. Har fått de underarmsmusklene på innsiden og den tricepsen. Men jeg får vel briefe litt med dem i sommer :o)

Tricepsen er jo alle damers mareritt når kjole- og singletsesongen starter.

Er nok mange som investerer mye tid og penger på å kvitte seg med grevinneslengen.

Skrevet

Tricepsen er jo alle damers mareritt når kjole- og singletsesongen starter.

Er nok mange som investerer mye tid og penger på å kvitte seg med grevinneslengen.

Nei, her er ingen sleng gitt. Og det har jeg sluppet unna helt gratis. Gratis når det gjelder penger i hvert fall ;o)

Skrevet

Dessuten skal en trene med ganske så tunge manualer og eksplosiv styrke for å få megamuskler.

Utholdende styrke gir mer "slanke" muskler.

Nja. Eksplosiv styrke har ikke nødvendigvis noe med størrelsen på musklene å gjøre. Men ja - tung belastning og mellom 6 og 10 repetisjoner. Ihvertfall er det slik tradisjonell massetrening gjøres.

"........................"

Skrevet

Nja. Eksplosiv styrke har ikke nødvendigvis noe med størrelsen på musklene å gjøre. Men ja - tung belastning og mellom 6 og 10 repetisjoner. Ihvertfall er det slik tradisjonell massetrening gjøres.

"........................"

De som trener for å bli størst mulig må ha færrest mulig repetisjoner og heller flere serier med mest mulig vekt.

De har utholdenhet nesten lik null, men har masse eksplosiv styrke og kan faktisk være spretne som få. Men løpe langt, de blir et problem.

Det er dessuten ikke alle som har nok av denne typen muskelfibre, og blir ikke store uansett hvor mye styrke de trener. Dette er en født med og kan ikke forandres via trening.

Skrevet

De som trener for å bli størst mulig må ha færrest mulig repetisjoner og heller flere serier med mest mulig vekt.

De har utholdenhet nesten lik null, men har masse eksplosiv styrke og kan faktisk være spretne som få. Men løpe langt, de blir et problem.

Det er dessuten ikke alle som har nok av denne typen muskelfibre, og blir ikke store uansett hvor mye styrke de trener. Dette er en født med og kan ikke forandres via trening.

"De som trener for å bli størst mulig må ha færrest mulig repetisjoner og heller flere serier med mest mulig vekt."

Ikke riktig. Med "færrest mulig" repetisjoner kommer man gjerne ned i sett med 2-3 repetisjoner. Dette er ikke muskelvolumtrening, men ren styrketrening. Vektløftere og styrkeløftere trener slik, noe som gjør dem eksplosive og sterke, men med mindre muskelmasse enn en kroppsbygger. Det idelle antall repetisjoner for bygging av masse ligger fra 6 til 10, avhengig av individuell fysikk.

"Det er dessuten ikke alle som har nok av denne typen muskelfibre, og blir ikke store uansett hvor mye styrke de trener. Dette er en født med og kan ikke forandres via trening."

Genetikken din avgjør hvor stor du kan bli, og formen på musklene. Men alle kan selfølgelig øke en del i muskelmasse, selv om man ikke har genetikk til å bli som. Schwartzenegger.

Og når det gjelder eksplosivt vs. ikke-eksplosivt: forskning viser at det er tvilsomt om det er noen direkte sammenheng mellom eksplosiv trening og muskelmasse. Det har vist seg at muskelfibrene vokser like mye enten man bruker rolige bevegelser eller mer spretne og raske bevegelser (så lenge man trener på samme måte, selfølgelig). Imidlertid tyder det på at man ved å trene raskt også utvikler hurtighet i musklene, i tillegg til at massen øker.

Dette er forøvrig godt vitenskapelig dokumentert, uansett hva en gymlærer med trener A og B kurs måtte si.

".........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...