Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikkemorennå

Vet ikke om det er flere som lykkes der (selv om vi gjorde det). Jeg hadde hardt/seigt skall på eggene mine, og fikk foretatt hatching i Danmark. Dette er ikke lov i Norge og jeg tror det gjorde susen for oss. Når det gjelder prisene kan du evt sjekke: www.maigaard.dk

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146516-danmark/#findComment-928317
Del på andre sider

Freia1365380509

Vet ikke om det er flere som lykkes der (selv om vi gjorde det). Jeg hadde hardt/seigt skall på eggene mine, og fikk foretatt hatching i Danmark. Dette er ikke lov i Norge og jeg tror det gjorde susen for oss. Når det gjelder prisene kan du evt sjekke: www.maigaard.dk

klem

Hadde du først prøvd i Norge da?Og hvordan fant du ut at egget hadde hardt/seigt skall?

Jeg har hatt tre mislykkede IVF forsøk,med det festa seg desverre ikke.Nevnte for legen ved IVF avd dette med hatching,og han hadde ikke hørt om det en gang(dette var i 2002)

Prisen for en pakke med 3 forsøk var på rundt 37000 kr,i Danmark.

vet du hvor mye St.Olavs tar?Da tenker jeg ikke på å få dekket noe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146516-danmark/#findComment-928417
Del på andre sider

Hei Thea!

har skrevet litt om Maigaard under lenken under her.."Røde kors klinikken".

Vi reiste til DK pga at vi måtte ha operativt sæduttak, og det var ikke lov i Norge. Hadde hatching på det siste forsøket, og ble gravid :-)

Dette står om hatching på siden til Maigaard: "Assisted hatching (AHA)

Når det befrugtede æg efter oplægning i livmoderen har delt sig til mange celler, "revner" membranen rundt om ægget, som herefter får mulighed for at sætte sig fast i livmoderslimhinden og etablere en graviditet. Denne klækning (hatching) af ægget kan være vanskeliggjort af en for sej eller tyk membran, og noget tyder på, at dette specielt kan være tilfældet hos kvinder over 38-40 år.

Man kan her bruge Assisted Hatching også kaldet AHA, altså hjælpe med klækningen.

Dette gøres ved at "ætse" eller "bore" et hul i det befrugtede ægs membran ca. 2 timer før ægget oplægges i livmoderen. Tilbagelægning af ægget til livmoderen foretages i sådanne tilfælde altid på 3. dagen efter ægudtagning.

Vi udfører ofte AHA hvis kvinden er mere end 38-40 år, eller vi skønner at ægmembranen virker tyk og sej.

Det skal understreges, at effekten af AHA indtil videre er usikker, men det er vores opfattelse, at vi hos udvalgte patienter forbedrer graviditetschancen ved at udføre AHA."

Jeg hører ikke til "målgruppen" her..var "bare" 33 år, og ikke var skallet spesielt seigt eller tykt. Men de mente at det ikke skadet å prøve. ( Er ingen risiko!)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146516-danmark/#findComment-929741
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...