Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest honey2

Jeg er en samboende kvinne på noen og tjue år. Samboeren min er snill og grei og allt det der. Vi har bodd i sammen i ett år nå, og vært kjærester i et par.

Jeg flyttet 50 mil, opp hit og har da selvfølelig ingen familie her og få venner ennå.

Så for meg er det ikke noen løsning å flytte fra hele problemet heller.

Og hele problemet mitt er den

evnnelige svigermoren.

Han har alltid vært hennes lille gullgutt, og det er ikke mange om er gode nok for han nei!

Før vi flyttet sammen så kom hun noen ganger i uken og stellte litt for han, men skulle slutte meed sånnt når jeg flyttet opp.

(Bare så det er sagt så bor vi i et hus som tilhører foreldrene hans, siden de arvet et hus en drøy mil unna sitt eget, der bor vi og i steden for å betale leie, så betaler vi alle utgifter på huset samt hjelper til på gården som hans foreldre har. Vi kommer til å kjøpe huset av foreldrene hans om et halvt til ett års tid)

Men tilbake til innlegget: Hun blander seg opp i alt. Jeg er nok ikke så flink med hagen som jeg kunne ønske. Det resulterte i at hun overtok hele hagen i fjor vår en helg vi var borte og plantet masse blomster og spadde opp nye bed. I høst gjorde hun det samme en helg vi var borte, så gjorde hun hagen klar til vinteren og spadde samtidig opp alle tulipanløkene som jeg hadde satt i et bed, fordi at der hadde de aldri hatt tulipaner før. Da jeg sa at det gjorde ikke noe jeg kunne plante de et annet sted, så viste det seg at hun hadde kastet alle i sammen! Fordi at en nevø vistnok var allergisk (Han bor noen mil unna)!!! SYLTYNT!

en annengang hun "kom innom" (man stikker ikke bare innom hos oss, siden vi bor i enden av en vei, og vi bor i tillegg sånn at det er en omvei fra foreldrene hans og til feks butikken...) når jeg hadde helgerengjøring overtok hun hele greia og kritiserte vaskingen min. Jeg takker for gode råd og sier ikke neitakk til hjelp men jeg mener at det får være grenser for hva jeg skal finne meg i!

Dette er bare toppen av isfjellet, men det er godt å få det ut! I tillegg så er det jo den utrolige masingen om å få en sønnesønn Ikke et barnebarn, men en sønnesønn.

Mine svigerfoledre har bare en sønn men 4 døtre, så det er viktig med navnet og odlesgutten og alt det der...

Så: Er jeg gal? Er hun gal?

Hva skal/Kan jeg gjøre? Jeg vil jo ikke såre og ødelegge noe, men av og til så.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14677-smigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok ikke din svigermor vil endre seg, selv om dere kjøper huset...

Er i akkurat samme (dog motsatt) tilfelle selv. Leier et sted min mor en gang har eid. Hun blander seg i alt sammen, og irriterer nok kjærester langt på dør med sine påtredener.

Har noen først eid og bodd i et hus i såå lang tid, tror jeg ikke dem klarer la fingrene være. De mener det godt, og vil ha huset enda, som da det var deres, og innser ikke at noen andre eier det nå, og at det skaper mistrivsel.

Eneste jeg ser frem til, er å få flyttet i noe annet, kommet meg bort. Men det tar tid...

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14677-smigermor/#findComment-69740
Del på andre sider

Gjest taleren

Jeg tror nok ikke din svigermor vil endre seg, selv om dere kjøper huset...

Er i akkurat samme (dog motsatt) tilfelle selv. Leier et sted min mor en gang har eid. Hun blander seg i alt sammen, og irriterer nok kjærester langt på dør med sine påtredener.

Har noen først eid og bodd i et hus i såå lang tid, tror jeg ikke dem klarer la fingrene være. De mener det godt, og vil ha huset enda, som da det var deres, og innser ikke at noen andre eier det nå, og at det skaper mistrivsel.

Eneste jeg ser frem til, er å få flyttet i noe annet, kommet meg bort. Men det tar tid...

mvh

Endelig har du noe vettugt å bidra med på et annet forum enn ditt gnål på seksualitet, bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14677-smigermor/#findComment-69874
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du høres ut til at du er en av dem som har fått svigermor på kjøpet.

Jeg har skrevet en artikkel om svigermor-problemet og ideer til løsninger.

Det viktigste er i første om gang om du og samboeren din kan snakke ut om saken. Klarer dere å forstå hverandre i synet på mor/svigermor? Gjør dere det, er det lettere å finne frem til en måte å møte svigermor på og redusere frustrasjon og oppgitthet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14677-smigermor/#findComment-70047
Del på andre sider

Endelig har du noe vettugt å bidra med på et annet forum enn ditt gnål på seksualitet, bra!

Dust, jeg er som regel mer inne på samlivs-sidene. Det har kanskje ikke slått deg at man faktisk kan operere med flere nick, og at Fransiscka er et nick jeg SOM REGEL bare bruker på seksualitets-sidene`?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14677-smigermor/#findComment-70274
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...