Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• morsan

7

• Anaïs

4

• memorex

1

Gjest Dumpajente22

Hvis kjemien stemmer og dere begge greier å ikke bli følelselsmessig involvert: hvorfor ikke?

Jeg har en sånn venn, og det er kjempebra.. Det som er viktig er at ingen av dere har følelser for den andre, men det må være en person du liker og som du kan stole på og føler deg vel med..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-930569
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Så det er greit, men ikke å ha sex med kjæresten før det har gått noen måneder?

*himle med øya*

Har aldri, ALDRI, sagt at det ikke er greit å ha sex med kjæresten før det har gått noen mnd.

Alt jeg har gjort, er å argumentere for hvorfor det KAN være lurt å vente. DERSOM man greier det. Selv har jeg enda til gode å ha greid å vente med en ny kjæreste, men jeg skulle virkelig ønske jeg hadde greid det, så kanskje jeg kunne fått til å holde øynene mer åpne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-930886
Del på andre sider

Gjest spartakus

Har aldri, ALDRI, sagt at det ikke er greit å ha sex med kjæresten før det har gått noen mnd.

Alt jeg har gjort, er å argumentere for hvorfor det KAN være lurt å vente. DERSOM man greier det. Selv har jeg enda til gode å ha greid å vente med en ny kjæreste, men jeg skulle virkelig ønske jeg hadde greid det, så kanskje jeg kunne fått til å holde øynene mer åpne.

Bare tull at det er greit å vente, hvorfor skal man det, sex er jo godt, og da får man forholdet litt mer seriøst, og kommer mye nærmere hverandre. Man vil da heller ikke gi inntrykk av at sex ikke betyr noe ved å la være å ha det i enlang stund tidlig i forholdet+

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-930900
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Bare tull at det er greit å vente, hvorfor skal man det, sex er jo godt, og da får man forholdet litt mer seriøst, og kommer mye nærmere hverandre. Man vil da heller ikke gi inntrykk av at sex ikke betyr noe ved å la være å ha det i enlang stund tidlig i forholdet+

"Bare tull at det er greit å vente, hvorfor skal man det, sex er jo godt,"

Fordi sex gjør at man åpner seg, deler noe intimt, da blir jenter gjerne mer sårbare, kan lettere føle seg brukt, (hvor godt kjenner man egentlig en ny kjæreste?!) og sex gjør dessuten til at man ikke lenger blir like flink til å vurdere partneren/forholdet ("er han den rette for meg, egentlig?" "behandler han meg bra, egentlig?"). Klart er det godt, det er ikke saken her.

"og da får man forholdet litt mer seriøst,"

Ja, hvis man er fjortis så kan det nok gi en illusjon av at forholdet er mer "seriøst"! Et ekte seriøst forhold tar tid å utvikle, og sex har _egentlig_ svært lite med saken å gjøre.

"og kommer mye nærmere hverandre."

Det er ikke nødvendigvis sant nei! Sex kan gi en illusjon av nærhet. Se bare i misbrukerforhold, hvor fyren er en jævel uten like: sexen er som regel kjempegod i slike forhold, på alle andre plan har de null nærhet og samhørighet. Sex mellom to modne individer derimot, er et (av flere) uttrykk for kjærligheten, samhørigheten og respekten. "Psykisk" nærhet er langt viktigere i et modent forhold. Skjønt, sex er selvsagt også viktig :)

"Man vil da heller ikke gi inntrykk av at sex ikke betyr noe ved å la være å ha det i enlang stund tidlig i forholdet"

At man venter, er ikke det samme som å si at sex er uviktig. TVERT I MOT.

Når alt dette har sagt, så må jeg si at jeg ikke helt skjønner måten du tenker på, hvis det er sånn du tolker det jeg sier. Jeg mistenker dessuten at du er samme person jeg har diskutert dette med et par ganger tidligere. Videre har det sikkert ingenting å si om jeg svarer deg på dette, fordi du vil sikkert tolke det på den måten det passer deg alikevel. Du vil provosere, du tror jeg er en prippen rødstrømpe, du har kanskje snev av sexoholisme og synes det er kult (det er sykelig), er kun ute etter kortsiktig tilfredsstillelse og nytelse (shallow), eller kanskje er du bare svært ung og har et lite utviklet følelsesliv hvor opphisselse og tilfredsstillelse er så og si alene på reportoaret. Uansett synes vel du det er kult! Så hva kan jeg si?:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-930968
Del på andre sider

Gjest spartakus

Fordi sex gjør at man åpner seg, deler noe intimt, da blir jenter gjerne mer sårbare, kan lettere føle seg brukt, (hvor godt kjenner man egentlig en ny kjæreste?!) og sex gjør dessuten til at man ikke lenger blir like flink til å vurdere partneren/forholdet ("er han den rette for meg, egentlig?" "behandler han meg bra, egentlig?"). Klart er det godt, det er ikke saken her.

Ja, hvis man er fjortis så kan det nok gi en illusjon av at forholdet er mer "seriøst"! Et ekte seriøst forhold tar tid å utvikle, og sex har _egentlig_ svært lite med saken å gjøre.

Det er ikke nødvendigvis sant nei! Sex kan gi en illusjon av nærhet. Se bare i misbrukerforhold, hvor fyren er en jævel uten like: sexen er som regel kjempegod i slike forhold, på alle andre plan har de null nærhet og samhørighet. Sex mellom to modne individer derimot, er et (av flere) uttrykk for kjærligheten, samhørigheten og respekten. "Psykisk" nærhet er langt viktigere i et modent forhold. Skjønt, sex er selvsagt også viktig :)

"Man vil da heller ikke gi inntrykk av at sex ikke betyr noe ved å la være å ha det i enlang stund tidlig i forholdet"

Når alt dette har sagt, så må jeg si at jeg ikke helt skjønner måten du tenker på, hvis det er sånn du tolker det jeg sier. Jeg mistenker dessuten at du er samme person jeg har diskutert dette med et par ganger tidligere. Videre har det sikkert ingenting å si om jeg svarer deg på dette, fordi du vil sikkert tolke det på den måten det passer deg alikevel. Du vil provosere, du tror jeg er en prippen rødstrømpe, du har kanskje snev av sexoholisme og synes det er kult (det er sykelig), er kun ute etter kortsiktig tilfredsstillelse og nytelse (shallow), eller kanskje er du bare svært ung og har et lite utviklet følelsesliv hvor opphisselse og tilfredsstillelse er så og si alene på reportoaret. Uansett synes vel du det er kult! Så hva kan jeg si?:)

Hjelp.. du har virkelig et "sykt" syn på sex du...

Trekker meg stille tilbake...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-930982
Del på andre sider

Annonse

Gjest kallat

Hva som er så sykt med det synet da, mener du?

Hvor gammel er du forresten? (Tør du svare ærlig :D

Er kansje bare at du har masse dårlige erfaringer. mna går ikke tilsengs med gud og hvermann bare fordi man ikke er sammen først da.

Litt menneskekjenner er man jo..

Jeg er 27

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-931040
Del på andre sider

Jeg har en sånn venn, og det er kjempebra.. Det som er viktig er at ingen av dere har følelser for den andre, men det må være en person du liker og som du kan stole på og føler deg vel med..

Jeg har ligget med x`en et par ganger i året siden det ble slutt for 3år siden.

Jeg er fortsatt forelsket i henne, men hun vil ikke ha kjæreste nå.Så da er det hun som bruker meg, og jeg sitter igjen med masse følelser. Det skjønner hun faktisk, men ennå har vi sex.

Ikke lurt! men det er f.. så godt da:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-931116
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Er kansje bare at du har masse dårlige erfaringer. mna går ikke tilsengs med gud og hvermann bare fordi man ikke er sammen først da.

Litt menneskekjenner er man jo..

Jeg er 27

Hvorfor så mange forskjellige nick?

Og jeg skjønner fremdeles ikke helt hva du vil frem til?

Det begynte med at jeg sa min mening om "fucking friend". Videre kom du med en "himle med øya"-kommentar og sammenlignet denne meningen opp mot noe du hadde feiltolket tidligere: altså min mening om hvorfor det kunne være lurt å vente - hvis man greide det.

Til slutt trekker du tydeligvis konklusjonen at jeg er i mot sex, i mot "fucking friends" og så videre, noe jeg senest i mitt første innlegg i denne tråden sa at jeg IKKE var?

Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du tenker, som får de rekkene til å stemme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-931151
Del på andre sider

Gjest Dragoner

Jeg har ligget med x`en et par ganger i året siden det ble slutt for 3år siden.

Jeg er fortsatt forelsket i henne, men hun vil ikke ha kjæreste nå.Så da er det hun som bruker meg, og jeg sitter igjen med masse følelser. Det skjønner hun faktisk, men ennå har vi sex.

Ikke lurt! men det er f.. så godt da:-)

Jeg med mange mener sex hører hjemme i kjærlighetsforhold mellom to mennesker. Har selv erfart at tilfeldig sex ikke gir det samme som sex i faste forhold. Det samme føler også vennene mine, og jeg mener det mest intime mellom to mennesker bør spares til å dyrke kjærligheten med partneren sin!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-931332
Del på andre sider

Men hvorfor foele seg utnyttet etter sex? Det forstaar jeg ikke. Er naa en moden jente, sikkert (34), men har foelt det slikt fra jeg debuterte seksuelt. Sex er da ikke noe man gir for aa faa noe annet tilbake? Har aldri kjent det slik. Om jeg hadde hatt en ONS med en fyr som viste seg aa ikke vaere interessert i meg likevel etter at vi hadde hatt sex sammen ville jeg tenkt: synd at han ikke ville ha meg, men saa kult og deilig at jeg det ble noe paa meg! Du skrev et annet sted noe om aa bevare sin integritet ved aa vente med aa ha sex, men hvordan kan man miste sin integritet ved aa ha sex med noen? Med mindre man ikke ville ha sex, mener jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-931423
Del på andre sider

Men fucking friend-greia har jeg virkelig ingen tro paa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146776-fucking-friend/#findComment-931429
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...