Gå til innhold

Kjæresten min forstår meg ikke!!!

Anbefalte innlegg

Gjest mor i juni

Jeg vet hva du mener, jeg har også lest den boka. Ja vi er ikke akkurat like i tankegangen, og når vi er så forskjellige som personer også så gjør jo det sitt for kragler. Vi er egentlig ikke noen kranglefanter, men nå i den siste tiden har jeg vært arbeidsledig og veldig nedfor, han er ikke noe særlig flink til å gjerne spørre hvordan jeg har det når han ser jeg er lei meg, han håper vel heller at alt skal gå over i en fei, men det er ikke lett når du går over til depresjoner. Jeg forstår jo ham også da, jeg kan være litt av ei masekjerring iblandt, jeg vil jo diskutere ikke bare få et klart svar og thats it, er nok der det ligger. For han kan gi meg svar, men jeg ønsker mer, jeg ønsker at han skal lytte til meg, når jeg prøver å si noe og gjerne si sin mening, mens han igjen tenker kanskje at nå har hun fått svaret sitt det var da fælt til mas på henne. Så ja jeg tror absolutt at menn er fra mars og kvinner fra Venus. Vi har vært sammen i over 6 år nå så jeg vet jo hva det går i, men av og til så blir man jo såret over å ikke få den oppmerksomheten man gjerne trenger akkurat da, spesielt da dette var viktig for meg. Men han ser nok på saken annerledes, han tenker nok at hun spurte jo om dette for to dager siden jeg gav henne et svar og dermed må hun finne ut ting selv. :) kan ikke leve med dem og kan ikke leve uten. :))

"kan ikke leve med dem og kan ikke leve uten. :))"

Sukk, ikke sant.. :-) Kanskje han kan lese boka også? Som et humoristisk blikk på hvorfor vi kvinnfolk kan være slike masekjerringer? ;-)

Fortsetter under...

Gjest Jeg er bare den jeg er!

"kan ikke leve med dem og kan ikke leve uten. :))"

Sukk, ikke sant.. :-) Kanskje han kan lese boka også? Som et humoristisk blikk på hvorfor vi kvinnfolk kan være slike masekjerringer? ;-)

haha, jeg har faktisk lest den på sengekanten å fortalt ham litt, men han er av den typen som sovner fort og tror egentlig han ikke bryr seg så mye om det :)) Dessuten så er det kjempefort gjordt å glemme ting man har hørt og lest også når man er småsur. Da tenker man ikke så mye over hva man sier, eller om man sårer den andre parten.

Gjest mor i juni

haha, jeg har faktisk lest den på sengekanten å fortalt ham litt, men han er av den typen som sovner fort og tror egentlig han ikke bryr seg så mye om det :)) Dessuten så er det kjempefort gjordt å glemme ting man har hørt og lest også når man er småsur. Da tenker man ikke så mye over hva man sier, eller om man sårer den andre parten.

Da foreslår jeg at du legger deg tett inntil ham i kveld og sier - "jeg vet jeg kan være ei fryktelig slitsom masekjerring noen ganger, men det er bare fordi jeg er så trygg på deg at jeg vet jeg kan fortelle deg alt."

Underforstått - du tar tilsynelatende på deg all skyld for å være slitsom, men egentlig vil du bare få ham til å tro det, slik at han føler seg mer betydningsfull overfor deg - at hans mening gjør en forskjell.

Kanskje smiger kan hjelpe deg et steg på veien? *s*

Hallo, det var ikke noe han så på tv , han satt bare å trykket fra kanal til kanal, altså ikke et viktig program for ham, da hadde jeg jo ikke sagt det heller. Men når han sitter der og ikke vet hva han skal se på så mener jeg at han kunne ha ofret meg også en liten tanke når dette gjaldt noe viktig for morgendagen, nei ikke daglidagse spm men angående jobb, går ikke inn på hva nå.

Ok, så så han ikke på noe spesiellt på TV. Men hva så egentlig. Kanskje han var sliten, og ikke hadde lyst, eller ork til å prate.

Nå har jeg lest resten av tråden, innlegg som er skrevet i dag, og jeg må jo si du beskriver deg selv som temmelig opptil mitt første svar til deg.

Jeg har ingen problemer med å forstå at dette var viktig for deg, men har du mast om det samme flere ganger før, og er deprimert og nedfor, så er det ikke så moro for den andre å høre samme leksa om igjen.

Hender det ikke at du bare ikke ORKER å prate om noe? Sånn er iallefall jeg, og kan godt si at "nei, vi får prate i morgen i steden" Samme gjelder sambo, og det må jeg bare respektere. Såfremt man ikke vil ha igang en krangel - det kommer det iallefall ingenting godt ut av.

Av og til kan det være viktig å få pratet om ting. Denne gangen var det hennes tur, neste gang kan det være ham som vil prate om noe når det kanskje ikke passer så godt.

Skulle tro at det hører med til et samliv å støtte hverandre, også når tv er slått på! Hun er da ikke egoistisk som vil ha oppmerksomheten hans i noen minutter!

Synes han er egoisten her, Det hadde gått an å si at han bare måtte se dette først, så skulle han høre på henne, hvis det var noe ekstraorinært som foregikk på skjermen.

Klart man skal prate om ting, MEN det er bare sånn at det ikke alltid er rette tidspunkt.

Man får bare ikke truet noen til å prate, hvis de ikke har ork, eller humøret tilsier noe annet. Sånn er det bare, så får man godta det, eller lage et stort nummer ut av det, som bare fører til krangel.

Hva som var riktig eller galt i denne situasjonen vet jeg ikke, i og med jeg ikke kjenner til annet enn det hun skriver.

Av hennes innlegg, virker det som om mannen er mildt sagt drittlei av mas. Hun sier det jo også selv, på en måte - ja du har/kan vel lese det hun har skrevet selv.

Så får vi håpe at dagen i dag gikk greit for henne allikevel - selv uten hans råd denne gangen.

Ok, så så han ikke på noe spesiellt på TV. Men hva så egentlig. Kanskje han var sliten, og ikke hadde lyst, eller ork til å prate.

Nå har jeg lest resten av tråden, innlegg som er skrevet i dag, og jeg må jo si du beskriver deg selv som temmelig opptil mitt første svar til deg.

Jeg har ingen problemer med å forstå at dette var viktig for deg, men har du mast om det samme flere ganger før, og er deprimert og nedfor, så er det ikke så moro for den andre å høre samme leksa om igjen.

Hender det ikke at du bare ikke ORKER å prate om noe? Sånn er iallefall jeg, og kan godt si at "nei, vi får prate i morgen i steden" Samme gjelder sambo, og det må jeg bare respektere. Såfremt man ikke vil ha igang en krangel - det kommer det iallefall ingenting godt ut av.

hva når spørsmålet gjelder noe viktig tidlig neste dag da? hvordan skal du da gjøre det?

Annonse

Klart man skal prate om ting, MEN det er bare sånn at det ikke alltid er rette tidspunkt.

Man får bare ikke truet noen til å prate, hvis de ikke har ork, eller humøret tilsier noe annet. Sånn er det bare, så får man godta det, eller lage et stort nummer ut av det, som bare fører til krangel.

Hva som var riktig eller galt i denne situasjonen vet jeg ikke, i og med jeg ikke kjenner til annet enn det hun skriver.

Av hennes innlegg, virker det som om mannen er mildt sagt drittlei av mas. Hun sier det jo også selv, på en måte - ja du har/kan vel lese det hun har skrevet selv.

Så får vi håpe at dagen i dag gikk greit for henne allikevel - selv uten hans råd denne gangen.

tror du misoppfatter en god del jeg, men det får nå så bare være. JEg er ikke ei masekjerring, er faktisk en person som holder mye for meg selv for å slippe at han skal bli utslitt, men når det kommer til viktige avgjørelser, for meg og jobbsituasjon, intekt for familien så synes jeg at han kan være litt vennlig å være litt behjelpelig, særlig når det gjelder morgendagen og jeg ikke kunne ha spurt ham neste dag da han står opp klokken halv 7. Og når han slår på tv eller så fort han er inni hus så har det ikke så mye med hva som er gøy på tv det er bare for å trykke trykke trykke, jeg kjenner ham nok bedre enn deg. Og han så ikke på noe viktig, jeg ba ham ikke om å skru av tv, jeg spurte ham et spm, og han svarte meg med å snakke om en ting han så akkurat da han trykket gjennom en kanal, da sa jeg pent og ikke sint til ham at jeg hadde syntes at det var fint om han kunne være så snill å høre litt etter når jeg pratet til ham og så kunne vi se på tv etterpå, altså konsentrere oss litt om det som var viktig for meg. Noen ganger så er det faktisk ting i livet som er viktigere enn å switche mellom tv kanalene, som feks framtidig jobb, og penger som vi virkelig trenger sant????

Uansett jeg trenger ikke noe svar fra deg, du har sagt din mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...