Gå til innhold

Hormoner og manglende sexlyst

Anbefalte innlegg

Gjest sorimori

Jeg opplever redusert sexlyst i forbindelse med at jeg har begynt med p-ring.

Mange av de bivikningene man kan få av p-piller og slikt kan visstnok bli redusert etter noen mnd.

Spørsmålet mitt er om jeg burde vente og se om det går over, og i såfall hvor lenge? Eller bare bytte til noe annet raskest mulig?

Har noen noen tips til nytt hormonelt prevensjonsmiddel? Har allerede prøvd Trionetta, Follimin, yasmin og diane. Diane kan være et alternativ for meg å prøve igjen... Noen som har erfaring de vil dele?

Vi begynner å bli ganske frustrerte begge to... :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147087-hormoner-og-manglende-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, ca 1 uke tror jeg. Selvsagt hadde jeg sluttet fordi det var slutt med kjæresten, så det ble en litt frustrerende tid...

ok, så når jeg ikke har merket noen forskjell etter 24 dager så er det kanskje ikke p-pillene?

Hjelper vel neppe at jeg ikke klarer gjennomføre samleie med kondom, og ikke er halsbrekkende interessert i oralsex.

ok, så når jeg ikke har merket noen forskjell etter 24 dager så er det kanskje ikke p-pillene?

Hjelper vel neppe at jeg ikke klarer gjennomføre samleie med kondom, og ikke er halsbrekkende interessert i oralsex.

Jeg ville tvilt på at det er p-pillen sin skyld når det har gått så lang tid.

Og som du sier, når du har vansker med å tenne på samleie med kondom og på oralsex så blir det straks vanskeligere.

Tenner du om partneren din koser med deg uten at det er noe press at det skal bli sex ut av det da? Hvis du bare kan ligge å ta i mot kos, fullstendig avslappet.

Annonse

Jeg ville tvilt på at det er p-pillen sin skyld når det har gått så lang tid.

Og som du sier, når du har vansker med å tenne på samleie med kondom og på oralsex så blir det straks vanskeligere.

Tenner du om partneren din koser med deg uten at det er noe press at det skal bli sex ut av det da? Hvis du bare kan ligge å ta i mot kos, fullstendig avslappet.

Det BLIR press ut av det. Her er det ikke snakk om å kose uten å ha sex.

Men kondom etter fødsel har blitt utrolig smertefullt. Har prøvd med flere tonn glidemiddel om så skulle være, men det blir bare vondt. Hjelper ikke at han holder i minst 15 minutter med kondom :P

Men tirsdag har jeg legetime .. skal forsøke p-plaster. Sluttet med p-pillene pga bivirkninger.

Det BLIR press ut av det. Her er det ikke snakk om å kose uten å ha sex.

Men kondom etter fødsel har blitt utrolig smertefullt. Har prøvd med flere tonn glidemiddel om så skulle være, men det blir bare vondt. Hjelper ikke at han holder i minst 15 minutter med kondom :P

Men tirsdag har jeg legetime .. skal forsøke p-plaster. Sluttet med p-pillene pga bivirkninger.

prov

Progesta care!!

det er ein krem som gir deg progestron slik at du gjennoppretter sex lysto. Eg kjenner til problemet ditt. har nett d same sjolv. Har avo g te berre lyst a kappe pikken av typen..

Husk at du ma ikkje tvinge deg sjolv til samleige.. Det gagner ingen!

du finn info om progesta care pa

www.khonsu.no

Helsing meg,..og lykke te

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...