Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det er noen her inne som har hatt hormonstøtte under fryseforsøk? Hvordan artet det seg? Legene her sier at det er størst sjanse for et vellykket resultat hvis man foretar forsøket i "naturlig syklus".

For meg blir jo dette umulig! Med sen eggløsning (dag 18) og kort menssyklus (26 dg) kommer det vel aldri til å lykkes?

Hva slags hormonstøtte tror dere jeg kunne ha fått?

Veldig glad for svar og erfaringsutvekslinger!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147148-hormonst%C3%B8ttet-frysefors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Signelill!

Jeg sende en mail til Maigaard og spurte om dette med uregelmessig/manglende eggløsning...her er et utdrag av svaret jeg fikk:

"Hvis du har en mistanke om at du ikke har ægløsning hver måned , skal vi nok give dig en lille dosis af nogle tabletter der hedder pergotime. Herefter skal du scannes hos gynækolog på din 11 cyklus dag og udfra størrelsen på den ægpose der viser sig, vil ægoplægningen være omkring 16-17 dagen. Det eneste du skal er at tale en ægløsende sprøjte når ægposen er stor nok. Jeg vedhæfter en vejledning på et fryseforsøg. Du skal desuden være holdt op med at amme."

Vi skal ha fryseforsøk i august - og ser med skrekkblandet fryd frem til det :-)

Lykke til!!

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...