Gjest elske berta Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Hva sier dere til kjæresten sånn daglig? Glad i deg eller elsker deg? Jeg og kjæresten har vært sammen i ca et år og har først nå endelig sagt elsker deg til hverandre. Men nå lurer jeg liksom på om jeg ”må” si det hver gang, eller om det ”holder” å si glad i deg sånn til daglig. For meg er elsker ordet så stort at jeg er redd det blir ”oppbrukt” om jeg bruker det hver dag. Glad i deg sier vi flere ganger daglig. Hva gjør dere, er det sånn at når dere førstes har sagt elsker deg så bruker dere det i stedet for glad i? Vet det her ble litt rart, men greit å få høre noen synspunkter likevel… 0 Siter
Gjest Kvinnenirødt Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Hvor må du si det daglig? Slike ord mister fort virkning hvis de blir misbrukt! Jeg mener man sier disse ordene uoppfordret fordi man føler det slik akkurat da. Fysiske kjærtegn er sterkere synes nå jeg da... 0 Siter
Gjest savner å høre det Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Har vært samboer i snart et år, men han har aldri engang sagt han er glad i meg Han får ikke det til, sier han. Men han føler at han viser sin affeksjon ved å gå ut med søpla og lage middag etc. Så jeg jobber med å lære meg å være tilfreds med det... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Til vanlig sier vi at vi er glade i hverandre. Av og til blir det et "elsker deg " ut av det også. 0 Siter
Gjest elske berta Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Hvor må du si det daglig? Slike ord mister fort virkning hvis de blir misbrukt! Jeg mener man sier disse ordene uoppfordret fordi man føler det slik akkurat da. Fysiske kjærtegn er sterkere synes nå jeg da... Der er vi nok veldig forskjellige. For meg er det viktig å si det og høre det, for det er mye vanskeligere å vise det på den måten enn ved fysiske kjærtegn. Koser gjør vi jo hele tiden likevel. Å si at en er glad i og elsker den andre sitter lengre inne.. Vi sier glad i daglig vi, enten med ord, på sms, eller lapper vi skriver og legger igjen rundt omkring til den andre.. 0 Siter
Babette Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Jeg synes man skal være litt gjerrig på de aller største ordene, slik at de ikke blir en frase. For meg har det alltid vært like vanskelig å si "jeg elsker deg" som "kondolerer". Jeg synes det blir stivt og pompøst. Men jeg liker å tenke at jeg elsker ham. Til daglig sier vi at vi er glade i hverandre, og det er mer enn nok for oss begge. Jeg har mest sansen for å vise kjærlighet i praksis. Både fysisk og ved å gjøre noe som den andre setter pris på. 0 Siter
Gjest elske berta Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Jeg synes man skal være litt gjerrig på de aller største ordene, slik at de ikke blir en frase. For meg har det alltid vært like vanskelig å si "jeg elsker deg" som "kondolerer". Jeg synes det blir stivt og pompøst. Men jeg liker å tenke at jeg elsker ham. Til daglig sier vi at vi er glade i hverandre, og det er mer enn nok for oss begge. Jeg har mest sansen for å vise kjærlighet i praksis. Både fysisk og ved å gjøre noe som den andre setter pris på. Men det praktiske er jo der uansett, man koser jo med hverandre gir kjærtegn, og gjør ting for den andre. Å si det ligger litt høyere, koster litt mer på en måte. Så for meg er det mer "verdt". Sier jo glad i hver dag, men jeg synes å si elsker deg er litt vanskelig, selv om jeg mener det inderlig. Også føles det litt som at når man førtes har sagt elsker, så har man blitt mindre glad i om man så bare bruker glad i igjen.. Mange øser jo glad i deg ut på venner også, så for de er ikke det så veldig høyt liksom. 0 Siter
Babette Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Men det praktiske er jo der uansett, man koser jo med hverandre gir kjærtegn, og gjør ting for den andre. Å si det ligger litt høyere, koster litt mer på en måte. Så for meg er det mer "verdt". Sier jo glad i hver dag, men jeg synes å si elsker deg er litt vanskelig, selv om jeg mener det inderlig. Også føles det litt som at når man førtes har sagt elsker, så har man blitt mindre glad i om man så bare bruker glad i igjen.. Mange øser jo glad i deg ut på venner også, så for de er ikke det så veldig høyt liksom. Der er vi nok litt forskjellige. Det kunne aldri falle meg inn å si "glad i deg" til venner, familie osv. Det er forbeholdt kjæresten. Hadde jeg hatt barn, ville jeg utvilsomt ha fortalt dem at jeg var glad i dem, men det har jeg ikke. Så for meg henger "glad i deg" også veldig høyt. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 vi bruker det om hverandre ettersom hva vi føler for. synes gla' i dæ høres mer hverdagslig ut og lettere å si på en måte 0 Siter
Gjest elske berta Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Der er vi nok litt forskjellige. Det kunne aldri falle meg inn å si "glad i deg" til venner, familie osv. Det er forbeholdt kjæresten. Hadde jeg hatt barn, ville jeg utvilsomt ha fortalt dem at jeg var glad i dem, men det har jeg ikke. Så for meg henger "glad i deg" også veldig høyt. Jeg sier heller ikke glad i deg til venner og slikt da, kom det frem at jeg gjorde det? Hører bare andre si det til venner, så virker som noen ikke setter glad i så veldig høyt.. derfor føler jeg kanskje elsker er best ovenfor kjæresten når man virkelig elsker h*n. Det er jo tross alt en forskjell på å være glad i og å elske... 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Hvor må du si det daglig? Slike ord mister fort virkning hvis de blir misbrukt! Jeg mener man sier disse ordene uoppfordret fordi man føler det slik akkurat da. Fysiske kjærtegn er sterkere synes nå jeg da... Synes du? Den tiden eksen og jeg fremdeles elsket hverandre sa vi det hver dag, opptil flere ganger om dagen! Synes slett ikke ordene mistet noen meningen av den grunn, tvert imot. 0 Siter
vin Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Vi sier begge deler hver dag. Har gjort det i flere år og synes absolutt ikke at utrykket blir oppbrukt! Synes det er herlig å høre det hver dag jeg ;o) 0 Siter
Babette Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Jeg sier heller ikke glad i deg til venner og slikt da, kom det frem at jeg gjorde det? Hører bare andre si det til venner, så virker som noen ikke setter glad i så veldig høyt.. derfor føler jeg kanskje elsker er best ovenfor kjæresten når man virkelig elsker h*n. Det er jo tross alt en forskjell på å være glad i og å elske... Nei, det var jeg som slurveleste, beklager. Det er mange som strør om seg med "glad i deg" og klemmer i øst og vest, nærmest som en vanlig hilsen, så det begynner å gå inflasjon i slikt. Likevel er jeg glad for at kjæresten min ikke sier at han elsker meg sånn til daglig, jeg vil ikke at det uttrykket skal bli alminneliggjort. 0 Siter
favn Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Det høres rart ut at ord skulle bli brukt opp?? Personlig må jeg si at det bare er deilig å si det og få høre det daglig. 0 Siter
Gjest Big Mac Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Det høres rart ut at ord skulle bli brukt opp?? Personlig må jeg si at det bare er deilig å si det og få høre det daglig. "Det høres rart ut at ord skulle bli brukt opp??" Nei, det er vel helt naturlig? Dersom noen kaller deg , så gjør det et visst inntrykk den første gangen. Men får du høre det hver dag over en måned eller to, så mister ordet noe av sin kraft, og du reagerer ikke på samme måten lenger. 0 Siter
maiken76 Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Det høres rart ut at ord skulle bli brukt opp?? Personlig må jeg si at det bare er deilig å si det og få høre det daglig. Ordene føles mye sterker om de kun brukes i enkelte utvalgte "øyeblikk". Hører man de hele tiden blir en vant til dem, og likeens vant til å si dem. Merket sel med exen at elsker deg ble så vane å si at jeg faktisk sa det selv etter det ikke var sant lengre. Det var bare en vane å slenge det på av og til liksom. Betyr mye mer om det ikke brukes for ofte, synes jeg. 0 Siter
Gjest Kvinnenirødt Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Synes du? Den tiden eksen og jeg fremdeles elsket hverandre sa vi det hver dag, opptil flere ganger om dagen! Synes slett ikke ordene mistet noen meningen av den grunn, tvert imot. Hvorfor blei han eks...hvis dere elsket hverandre så høyt??? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Hvorfor blei han eks...hvis dere elsket hverandre så høyt??? Man kan vel elske hverandre høyt i flere år og så miste gnisten? Etter 18-19 år ble han glad i en annen. 0 Siter
Gjest Kvinnenirødt Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Man kan vel elske hverandre høyt i flere år og så miste gnisten? Etter 18-19 år ble han glad i en annen. Med fare for å kverulere så håper jeg du skjønner at å si jeg elsker deg hver dag fort blir en vane som alt annet som gjentas ofte. Ord mister betydning, men det gjør ikke en kjærlig handling! Synd at det ikke gikk så bra til slutt, men som med alt annet levende så har også forhold en utløpsdato, det gjelder å holde det ferskt og spennende! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.