Gå til innhold

Hva er det dere menn vil ha egentlig ?

Anbefalte innlegg

Gjest brusk

Min mann har tatt 5 % av husarbeidet i de 14 årene vi har vært sammen. Vi har begge jobbet mye og tjent ok.

Nå har jeg tatt meg fri det siste året og får i dag servert følgende under en diskusjon "Du gjør jo aldri noe for MEG da"

"Hva?" sier jeg.

"Du overvurderer din egen innsats..."

Jasså. Han er altså ikke på nett i det hele tatt.

"Jeg vasker gulvene du går på, vasker doen du bruker, holder huset ryddig og skifter på sengen du ligger i blant annet" sier jeg.

Men nei da. Hans inntekt som alltid har vært større enn min selv om jeg også har jobbet full tid, er tydeligvis viktigere enn alt annet.

HVA I HELVETE ER DET MENN VIL HA UT AV ET FORHOLD ??????????

Kan noen svare meg på det ? Vil de ha moren sin (minus hennes formaninger) ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147301-hva-er-det-dere-menn-vil-ha-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda. Tror du har fått deg en bortskjemt kar....

Men ikke alle menn er sånn. Er så heldig å ha en mann som tar sin del av husarbeidet (og vel så det). Strålende fornøyd. Og så mye mer energi man har igjen til andre ting (f.eks sex) når man ikke er møkksliten etter jobb, unger og hus, da!

mil1365380270

Ja, hore, husmor og madonna. Alt ettersom det passer dem.

Jeg vil ha en sexy sex-atlet, som tjener masse penger, og holder huset fortryllende rent.

Når jeg kommer fra jobben bør det være roseblader på gulvet på vei inn til sengen, der jeg får deilig mat, TV, og sex, hvis jeg vil ha det...

Siden han ikke oppfyller alle mine ønsker, er jeg hore, husmor og madonna, akkurat som det passer meg ;-)

Gjest brusk

Huffda. Tror du har fått deg en bortskjemt kar....

Men ikke alle menn er sånn. Er så heldig å ha en mann som tar sin del av husarbeidet (og vel så det). Strålende fornøyd. Og så mye mer energi man har igjen til andre ting (f.eks sex) når man ikke er møkksliten etter jobb, unger og hus, da!

Missunnelig på deg der gitt.

Men jeg ønsker jo ham ikke ut av livet mitt heller, det er jo en grunn for at vi ble ilag.

Men gresset virker litt for ofte grønnere på andre siden må jeg si. Det utrolige er at han innbiller seg at jeg ville få det SÅÅÅÅ vanskelig uten ham & lønnen hans.

Skulle gjerne klart meg med minimalt jeg hadde jeg bare hatt en kjæreste.

Heldigvis begynner barna å bli såpass store at husarbeidet/stellet minker litt.

Huff. Har egentlig lyst å rømme enkelte dager.

mil1365380270

Missunnelig på deg der gitt.

Men jeg ønsker jo ham ikke ut av livet mitt heller, det er jo en grunn for at vi ble ilag.

Men gresset virker litt for ofte grønnere på andre siden må jeg si. Det utrolige er at han innbiller seg at jeg ville få det SÅÅÅÅ vanskelig uten ham & lønnen hans.

Skulle gjerne klart meg med minimalt jeg hadde jeg bare hatt en kjæreste.

Heldigvis begynner barna å bli såpass store at husarbeidet/stellet minker litt.

Huff. Har egentlig lyst å rømme enkelte dager.

Du/dere sporet av tidlig, eller hadde det ikke utviklet seg sånn..

Fortell han hvor j***** frustrert du er, og hvilke tanker du gjør deg. Ikke true med å flytte, men fortell at tanken av og til er innom hodet ditt.

Menn skjønner ofte bare klar tale, i alle fall om de forventer at det går over...

Du/dere sporet av tidlig, eller hadde det ikke utviklet seg sånn..

Fortell han hvor j***** frustrert du er, og hvilke tanker du gjør deg. Ikke true med å flytte, men fortell at tanken av og til er innom hodet ditt.

Menn skjønner ofte bare klar tale, i alle fall om de forventer at det går over...

Min erfaring: Spør din partner hva slags mål han har i livet. Hva han vil. Spør om det alltid skal være en slik fordeling av husarbeidet som det er nå, eller om han kunne tenke seg å forandre på noe. Hvis svaret er nei, så er jo saken klar! Du ønsker å dele mer, han ønsker det ikke...vel, da er dere ikke en gang på samme planet! Nytter ikke å leve i et forhold der man ikke har samme mål om grunnleggende ting!

Annonse

mil1365380270

Min erfaring: Spør din partner hva slags mål han har i livet. Hva han vil. Spør om det alltid skal være en slik fordeling av husarbeidet som det er nå, eller om han kunne tenke seg å forandre på noe. Hvis svaret er nei, så er jo saken klar! Du ønsker å dele mer, han ønsker det ikke...vel, da er dere ikke en gang på samme planet! Nytter ikke å leve i et forhold der man ikke har samme mål om grunnleggende ting!

Du svarte meg...

Hvordan er arbeidsfordelingen ellers?

Sitter han og slapper av mens du holder på med husarbeidet?

Hjelper du til med mer typiske mannfolk-ting (eller er din hjelp der tilnærmet 5%?)

Hvis du ser at du fortsatt jobber mye mer enn ham, etter en slik helhetsvurdering, så synes jeg forslaget om å se fremover (hvordan ser vi for oss fremtiden mht slike ting ser ut) var godt.

Lykke til!

Mvh

Gjest brusk

Hvordan er arbeidsfordelingen ellers?

Sitter han og slapper av mens du holder på med husarbeidet?

Hjelper du til med mer typiske mannfolk-ting (eller er din hjelp der tilnærmet 5%?)

Hvis du ser at du fortsatt jobber mye mer enn ham, etter en slik helhetsvurdering, så synes jeg forslaget om å se fremover (hvordan ser vi for oss fremtiden mht slike ting ser ut) var godt.

Lykke til!

Mvh

Han har aldri klippet gresset (1 mål tomt), det er det jeg som gjør.

Jeg har malt alle rom, jeg har lagt fliser osv.

Det jeg ikke gjør har han leid inn hjelp til.

Så ja, arbeidsfordelingen er kanskje 5 % den veien også, i min favør.

Det positive er at han er trofast og at det ikke er noen andre jeg heller vil ha.

Gjest brusk

Vi er nok ikke på samme planet vedr. arbeidsfordelingen nei.

Slik situasjonen er nå tror jeg rådgivning er eneste utvei.

Han kjøper seg fri fra alt som er "kjedelig".

Jeg synes det er ok at vi ikke har felles konto etc. Han bruker nok mye mye mer penger enn meg på "hobby-ting", men det bryr meg ikke så lenge ungene og jeg også har så vi klarer oss.

Vi er ikke noen luksus-dyr noen av oss, og heldigvis er økonomien ok.

Det jeg IKKE takler er denne vurderingen hans av at hans arbeid/inntekt liksom skal bety ALT.

Rania1365380635

Vi er nok ikke på samme planet vedr. arbeidsfordelingen nei.

Slik situasjonen er nå tror jeg rådgivning er eneste utvei.

Han kjøper seg fri fra alt som er "kjedelig".

Jeg synes det er ok at vi ikke har felles konto etc. Han bruker nok mye mye mer penger enn meg på "hobby-ting", men det bryr meg ikke så lenge ungene og jeg også har så vi klarer oss.

Vi er ikke noen luksus-dyr noen av oss, og heldigvis er økonomien ok.

Det jeg IKKE takler er denne vurderingen hans av at hans arbeid/inntekt liksom skal bety ALT.

Hva med og sette opp en liste over hus/hjem ting som må gjøres og sette opp en timespris på jobben. Så får den som ikke har gjort det - betale den andre for jobben. Så kan han jo se hva du egentlig gjør i huset om det er så at han bare tenker i kroner og ører :)

Gjest brusk

Hva med og sette opp en liste over hus/hjem ting som må gjøres og sette opp en timespris på jobben. Så får den som ikke har gjort det - betale den andre for jobben. Så kan han jo se hva du egentlig gjør i huset om det er så at han bare tenker i kroner og ører :)

Thihi.

Ja, det hadde vært et språk han skjønte hvertfall.

Men takk for tipset, jeg tror jeg begynner med å notere ned hvor mange timer (til og fra klokkeslett) jeg bruker på husarbeid og hvilke arb.oppgaver det omfatter. Så har jeg det til neste diskusjonsrunde, for den kommer nok.

Gjest Ugga Bugga

Når du har gjort 95% av husarbeidet i 14 år, kan du nesten takke deg selv for at han har blitt bortskjemt.

Jeg vet ikke hva menn flest vil ha, men din mann vil tydeligvis helst ha en hushjelp, og det har han fått.

Sett hardt mot hardt, krev at han gjør sin halvdel.

Annonse

Gjest mor i juni

Når du har gjort 95% av husarbeidet i 14 år, kan du nesten takke deg selv for at han har blitt bortskjemt.

Jeg vet ikke hva menn flest vil ha, men din mann vil tydeligvis helst ha en hushjelp, og det har han fått.

Sett hardt mot hardt, krev at han gjør sin halvdel.

Men er det rettferdig at han skal ta halvparten av husarbeidet samtidig som han er i full jobb - og hun er hjemmeværende?

Gjest Ugga Bugga

Men er det rettferdig at han skal ta halvparten av husarbeidet samtidig som han er i full jobb - og hun er hjemmeværende?

Oops, jeg så ikke at hun hadde tatt fri det siste året. Da stiller saken seg litt annerledes akkurat nå. I så fall bør hun kunne gjøre mer enn halvparten av husarbeidet.

Men hun skriver at han har gjort 5% de siste 14 årene, og så vidt jeg forstod har hun jobbet mesteparten av tiden, så det kan nok tenkes hun har skjemt ham litt bort uansett.

Gjest mor i juni

Oops, jeg så ikke at hun hadde tatt fri det siste året. Da stiller saken seg litt annerledes akkurat nå. I så fall bør hun kunne gjøre mer enn halvparten av husarbeidet.

Men hun skriver at han har gjort 5% de siste 14 årene, og så vidt jeg forstod har hun jobbet mesteparten av tiden, så det kan nok tenkes hun har skjemt ham litt bort uansett.

Problemet er visst uansett ikke hvor mye husarbeid den enkelte gjør, men at han ikke verdsetter det hun gjør. Og stiller spørsmål som - hva gjør du for MEG?

Ikke bra...

Han har aldri klippet gresset (1 mål tomt), det er det jeg som gjør.

Jeg har malt alle rom, jeg har lagt fliser osv.

Det jeg ikke gjør har han leid inn hjelp til.

Så ja, arbeidsfordelingen er kanskje 5 % den veien også, i min favør.

Det positive er at han er trofast og at det ikke er noen andre jeg heller vil ha.

Hvorfor setter du ikke krav?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...