Gå til innhold

Gamle minner strømmer på...

Anbefalte innlegg

Gjest ekskjæresten hans

For hele 5 år siden nå ble det slutt med en mann jeg var sammen med i et år. Han var verdens skjønneste kjæreste, og vi skulle forlove oss. Men så tok det likevel slutt....

Han har giftet seg nå, med ei som mange tror er nummer 2 for ham. Jeg har en kjæreste som jeg elsker veldig høyt.

Før min eks skulle gifte seg kom han til meg og spurte svært forsiktig om det var håp for oss igjen. Jeg oppfattet det iallefall slik...Jeg sa den gangen at det kunne aldri bli oss likevel, så han måtte bare gå videre med denne damen han da var sammen med...

Noen måneder senere var de forlovet. Så ble de gift.

Og jeg har mange ganger angret på at jeg ikke lot stoltheten fare...for jeg var fortsatt gla i ham den gangen.

men årene har gått og han er godt gift og jeg er som sagt kjæreste.

Han har mailet meg av og til, han har sendt meg noen sms innimellom, men alt har vært formellt.

men så fikk jeg igjen en mld fra ham på min bursdag for en måneds tid siden. han gratulerte meg bare og håpte jeg hadde det bra. Jeg svaret kort og konsist, fordi jeg har tross alt kjæreste og syns ikke det var vits i å ha noe veldig kontakt med en eks jeg har elsket svært høyt...

Fikk så noen meldinger tilbake, der han skrev at hans kone jobbet så mye, at han var alene og at han tenkte på meg rett som det var...

Dette gjorde at det stakk meg i magen. Han tenker på meg...enda. Hvorfor skrive det til meg?

jeg skrev tilbake at jeg har kjæreste og har det veldiug bra med min kjære...

Og det har jeg jo, men jeg erkjenner at jeg har vært lei meg mange ganger for at dette forholdet med min eks tok slutt...Jeg har lett for å sammenligne alle med ham. Han var min drøm....

Jeg kjenner minnene strømme på...(hørt sangen til Sigvart som heter gamle minner? utrolig hvordan effekt den har på meg for tiden...)

Hvorfor kjenner jeg at det river i meg at eksen tok kontakt og fortalte meg at han var alene og tenkte på meg...

Jeg elsker min kjære...

Jeg måtte bare få det ut. Jeg kan kanskje aldri glemme denne eksen min...

Og om du skulle lese dette, kjære eks, så bare vit det..at jeg har elsket deg svært svært høyt..og kanskje har du en plass der i mitt hjerte ...enda....E****.

.........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147311-gamle-minner-str%C3%B8mmer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Ok, kanskje det MÅ bli dere to, men...

Dere hadde nok også hatt de problemene du har i ditt forhold nå. Det er når hverdagen slår en, man kommer på hvordan ting kunne vært...

Også er han ikke videre (trofast i sinnet?) grei mot sin nåværende, som sier sånt til deg, når hun sikkert er dødssliten av all jobbingen...

Kan man elske mer enn en mann? Ja, hvorfor ikke? Kan man få i både pose og i sekk? Nei, tror ikke det! Ved å gå rundt å tenke å spekulere på "gamledager" gir du bare grobunn for følelser du ikke burde ha! Glem det som var, og lev i nuet! Du er passe dum hvis du lar deg rive med og gir deg hen til eksen, for det eneste det vil resultere i er at du blir sittende alene til slutt!

Rania1365380635

Jeg har opplevd noe lignende det du opplever med ex'sen.

For ca 7 år siden var jeg i lag med det jeg da trodde var mannen i mitt liv. Det ble slutt av ulike årsaker etter ett år - men vi holdt sporadisk kontakt og møttes i ca 2 år til vi begge etablerte oss på nytt. Jeg tenkte mye på han i årene etter,

For tenk dersom hvist så framt i fall det ikke ente som det endte, hvor hadde vi vært da.?

Dette plaget meg egentlig ganske lenge, for etter en stund så glemmer man jo gjerne det negative - og forhold tar jo slutt av en grunn (selv om den svinner hen over årene)

Jeg klarer enda ikke å glemme han helt, og jeg har ofte tenkt hva som vil skje om vi møttes igjen. Jeg elsket han virkelig og det satt dypt..

I den senere tid har jeg ofte grublet over om jeg egentlig elsker han så mye som jeg tror, eller om det er følelsen av å elske jeg elsker... Men det får en vel aldri egetnlig helt vite...

Nei du kan sikkert aldri glemme, og det behøver du heller ikke. Fortiden din er en del av deg, og det som har gjort deg til den du er i dag.

Men jeg tror det er veldig lett å være forelsket i minne man har av en eks. Jeg har opplevd det selv. Jeg romantiserte det vi hadde hatt, men glemte de dårlige sidene. På avstand ser du ikke uvanene og de tingene du ikke ønsker, men husker alt det fine. I mitt tilfelle gikk det så langt at jeg holdt på å gå fra mannen min. Heldigvis tok jeg til vettet. Jeg snakket ut med mannen min om hvordan jeg følte, og det førte og faktisk mye nærmere hverandre.

I ettertid har jeg tenkt mye på det som skjedde. Jeg innser nå at det ikke var eksen i seg selv jeg egentlig var forelsket i, men minnet om ham. Det er en ganske stor forskjell.

Det er ikke lett når man sliter med følelser man kanskje ikke burde ha. Finn noen du kan prate med om det, bruk tid, og ikke gjør noe forhastet. Og dersom du bestemmer deg for ikke å gå videre med følelsene for eks'en, er det antageligvis best å kutte kontakten en stund.

I tillegg til det de andre skriver nedenfor skal du ikke se bort i fra at eksen din akkurat nå først og fremst er ute etter å lindre sin egen "smerte" i et forhold som (slik han ser det) kanskje ikke fungerer helt topp. ANdre ville kanskje sagt at problemet hans er at han sutrer over ikke å ha fått deg, snarere enn at han gleder seg over å ha den kjæresten han har.

Snarere enn å begynne å "hale og dra" i deg, som han VET er opptatt, burde han hatt anstendighet nok til å jobbe med sitt eget forhold. Eventuelt kommet seg videre i livet på egenhånd.

Du bør etter mitt skjønn fokusere på det livet du lever NÅ, ikke på "gamle minner".

Annonse

Gjest ekskjæresten hans

Vil bare si takk til dere som har svart meg her. Dere har ført meg inn på "rett vei" igjen, og fått meg til å innse at den kjæresten jeg har NÅ, faktisk er den aller beste.

Og ja, jeg har nok gått hen og latt meg bli litt betatt (igjen) av gamle minner...om en eks.

I dag fortalte jeg min kjæreste at det er ham jeg ønsker dele livet med. Han ble så gla...:-)

Takk igjen. Det er lov å være litt nostalgiks og melankolsk av og til, men det er ikke fullt så "lov" å gi fullstendig etter de gamle følelsene som en gang var der...

Ps. Bård, du skrev noe lurt som ga meg det som skulle til. Du er lur som alltid. Takk.

Gjest tjohooo

I tillegg til det de andre skriver nedenfor skal du ikke se bort i fra at eksen din akkurat nå først og fremst er ute etter å lindre sin egen "smerte" i et forhold som (slik han ser det) kanskje ikke fungerer helt topp. ANdre ville kanskje sagt at problemet hans er at han sutrer over ikke å ha fått deg, snarere enn at han gleder seg over å ha den kjæresten han har.

Snarere enn å begynne å "hale og dra" i deg, som han VET er opptatt, burde han hatt anstendighet nok til å jobbe med sitt eget forhold. Eventuelt kommet seg videre i livet på egenhånd.

Du bør etter mitt skjønn fokusere på det livet du lever NÅ, ikke på "gamle minner".

Var du like klok da du var ung, eller var det noe som kom med årene ?:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...