Gjest mindy Skrevet 8. januar 2001 Del Skrevet 8. januar 2001 etter min første fødsel ønsker jeg meg keisersnitt. jeg hadde bekkenløsning i mitt første svangerskap for 2 år siden,som ble kraftig forverret etter fødselen,+ at bekkenet vridde seg ut av stilling. etter 40 timer hos kiropraktor er jeg blitt ubeskrivelig mye bedre,men fremdeles ikke bra nok til å gå tilbake i min halve stilling. i tilleg hadde jeg en lang fødsel,den varte i 53 timer. hele tiden hadde jeg tette rier 5-15 min mellomrom,uten at noe skjedde.de kalte det masrier. når bekkenet vridde seg etter 41 timer,sa jeg fra at det var en stygg smellende lyd i ryggen,samtidig som jeg fikk så vondt at jeg ikke klarte puste ordentlig,og de så bare det hvite i øynene mine. likevel måtte jeg vente 5 timer på epidural fordi de ikke trodde at jeg hadde ordentlige smerter.de ville vente og "se det an" om det ikke ble bedre. de dro også mannen min tilsides og spurte om jeg var redd,så han ble nødt å krangle med de for at jeg skulle få epidural,for jeg klarte ikke å snakke.alt dette er jeg blitt fortalt etterpå av mannen min fordi jeg hadde så sterke smerter at jeg husker nesten ingenting. jeg måtte også krangle med jordmor for å få føde knestående fordi halebeinet var så vondt at jeg klarte ikke ligge på rygg. da tok jordmor og barnepleieren og løftet meg over på rygg mot min vilje,så mannen min måtte hjelpe meg tilbake fordi jeg ikke klarte det selv. jeg vil ennå gråte når jeg tenker på fødselen. etter fødselen tok det meg 2 -3 døgn før jeg klarte å gå med preikestolen. etter det jeg har hørt får man bare keisersnitt hvis det er til det medisinsk beste for barnet. jeg tør ikke å føde en gang til,til det har jeg altfor store smerter ennå etter fødselen. tenk at ingen undersøkte meg før jeg dro hjem. jeg ble sent hjem med beskjed om å hvile,så jeg lå i senga i 4 mnd før jeg hørte på god morgen norge at man kunne gå til kiropraktor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14736-hvor-strengt-er-det-med-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Jag förstår att du upplevde din förlossning som mycket traumatsik och har inte fått bearbetat denna. Jag kan inte gå in på din enskilda behandling på förlossningsavdelningen men jag tycker att du skall prata igenom den med någon på den avdelning som du födde. Det finns speciella personer som jobbar med denna typen av upplevelser. Det kan vara en jordmor, psykolog eller doktor. Du skall ta reda på vem som du kan få gå igenom din förra förlossning med. Då kan du få ventilera dina upplevelser, frågor och åsikter om din förlossning. Dina frågor får du förhoppningsvis till viss grad besvarad och det kan behövas flera samtal för att det skall kunna kännas bättre. Jag tycker inte att du skall vänta med detta tills du blir gravid igen, då detta verkar som en stor "klump i hjärtat", som behöver att bearbetas. När du kommit så långt, att en ny graviditet är aktuellt, så kan du i samråd med din kontaktperson och förlossningsdoktorn, komma överens om vilken metod som är bäst för dig att föda på nästa gång. Vaginalt eller kejsarsnitt? Jag önskar dig lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14736-hvor-strengt-er-det-med-keisersnitt/#findComment-70124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.