kamo Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hallo! Vi var så heldige å få klaff på første prøverørsforsøk for fire år siden. Nå har vi lyst på et barn til, men har ikke lyst til å gå gjennom ivf en gang til. Det er ikke funnet noen "feil" ved noen av oss. Vet at det er noen som har blitt gravid på normal måte etter prøverørsforsøk, og håper nå på det beste. Men er det noe som øker sjansene? Noen gode tips for å få det til å klaffe? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147381-noen-gode-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filliokus Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei Litt annen vri på problemstillingen her: Vi har 3 IVF-forsøk bak oss uten hell, men klarte å bli gravide til slutt uten annen hjelp en fotsoneterapi og øreakupunktur. Etter 13 behandlinger satt den! Da hadde vi forsøkt i 7 år til sammen, så jeg har stor tro på dette. De kunne ikke finne feil på noen av oss heller. Hva har dere gjort i de 4 årene etter det vellykkede forsøket? Har dere brukt prevensjon av noe slag? Vi lurer nemlig litt på hva vi skal gjøre etter fødselen - om vi nå plutselig trenger p-piller eller kondom (har jo ikke vært et tema på 7 år, he-he), eller om vi skal gå for et barn til med en gang i tilfelle det skulle ta lang tid. For å svare på spm ditt: jeg ville ha forsøkt fotsone og akupunktur fordi vi har så gode erfaringer. Det koster jo litt ekstra, da. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147381-noen-gode-tips/#findComment-936131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei Litt annen vri på problemstillingen her: Vi har 3 IVF-forsøk bak oss uten hell, men klarte å bli gravide til slutt uten annen hjelp en fotsoneterapi og øreakupunktur. Etter 13 behandlinger satt den! Da hadde vi forsøkt i 7 år til sammen, så jeg har stor tro på dette. De kunne ikke finne feil på noen av oss heller. Hva har dere gjort i de 4 årene etter det vellykkede forsøket? Har dere brukt prevensjon av noe slag? Vi lurer nemlig litt på hva vi skal gjøre etter fødselen - om vi nå plutselig trenger p-piller eller kondom (har jo ikke vært et tema på 7 år, he-he), eller om vi skal gå for et barn til med en gang i tilfelle det skulle ta lang tid. For å svare på spm ditt: jeg ville ha forsøkt fotsone og akupunktur fordi vi har så gode erfaringer. Det koster jo litt ekstra, da. Lykke til! Når det gjelder prevensjon etter fødselen - hvis dere ikke vil bruke horomonell prevensjon - så er kobberspiralen et godt alternativ. Ellers er hormonspiral greit også når man ammer. Det samme er minipillen, men den kan man jo få endel mellomblødninger av. Dette kan du også snakke med jordmor om på en kontroll, eller etter fødselen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147381-noen-gode-tips/#findComment-936612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamo Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Hei Litt annen vri på problemstillingen her: Vi har 3 IVF-forsøk bak oss uten hell, men klarte å bli gravide til slutt uten annen hjelp en fotsoneterapi og øreakupunktur. Etter 13 behandlinger satt den! Da hadde vi forsøkt i 7 år til sammen, så jeg har stor tro på dette. De kunne ikke finne feil på noen av oss heller. Hva har dere gjort i de 4 årene etter det vellykkede forsøket? Har dere brukt prevensjon av noe slag? Vi lurer nemlig litt på hva vi skal gjøre etter fødselen - om vi nå plutselig trenger p-piller eller kondom (har jo ikke vært et tema på 7 år, he-he), eller om vi skal gå for et barn til med en gang i tilfelle det skulle ta lang tid. For å svare på spm ditt: jeg ville ha forsøkt fotsone og akupunktur fordi vi har så gode erfaringer. Det koster jo litt ekstra, da. Lykke til! Jeg ønsket ikke å bli gravid rett etter første barnet, det er først nå lysten er kommet. Derfor brukte vi kondom (Jeg er litt pysete for piller og hormoner, skjønner du....). Jeg skal prøve akupunktur, men måtte mannen også behandles? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147381-noen-gode-tips/#findComment-936892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
agape Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Vi prøvde å bli gravide i 5 år før vi lykkes på første ivf-forsøk. Årsaken til vår barnløshet skulle være at jeg har noe endometriose og en tett + en innsnevret og arrete eggleder som visstnok ikke fungerer. Og noe surr med eggløsningen. Etter ivf-svangerskapet har jeg blitt gravid 3 ganger uten annen hjelp enn den mannen min stiller opp med i dobbeltsenga. Første gangen mistet jeg, andre gangen ble det en lillebror, og den tredje gangen er nå, foreløpig 11 uker på vei med en liten peanøtt i magen. Jeg tror at akupunktur og kosttilskudd kan ha bidratt positivt for min del, men jeg vet ikke. Legen min sier nå at det kan tenkes at jeg hadde en eller annen hormonubalanse som var årsaken til barnløsheten, (dvs ikke de årsakene de fant ved utredningen) og at det første svangerskapet har "balansert" meg. Ikke vet jeg. Uansett - i og med at dere har brukt prevensjon kan dere kanskje først slutte med det og se hva som skjer, og dere kan eventuelt supplere med kosttilskudd. Jeg har brukt e-vitamin, sink&selen, betakaroten og c-vitaminer, og bidronningggele. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147381-noen-gode-tips/#findComment-938881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.