Gjest (Anonymous) Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Har fulgt med og skrevet innlegg her en stund nå. Velger allikevel å være anonym denne gangen. Du skriver veldig varmt om familierådgivning for å løse problemer i en familie. Selv har jeg vært igjennom to runder med dette i et tidligere forhold. Forholdet var preget av psykisk mishandling fra første start. Hvorfor jeg ikke forsvant da vet jeg ikke. Etter 4 år slo han første gang. Da stilte jeg som ultimatum at vi skulle til rådgivning før jeg flyttet tilbake. hos rådgiverne var de mer fokusert på hva han sa enn det jeg sa. Han var alltid flink til å ordlegge seg og sjarmere andre. Han fikk det til å se ut som om det var min skyld at jeg ble rundjult den gangen. Enden på visa var at jeg flyttet tilbake uten at vi hadde løst problemene. Vi fik tom et diplom for at vi var så 'flinke'. Føler at det var fordi jeg ga meg. Etter denne runden fortsatte mishandlingen både psykisk og fysisk i mye større omfang. Faktisk var det en hendelse som gjorde at jeg måtte dra bort en uke alene som gjorde at jeg endelig forsto hvordan jeg hadde det. Det var folk som likte meg, jeg var attraktiv for andre mennesker, etc. Min samboer ringte ikke en gang den uken for å høre hvordan jeg hadde det. Han var bare sur da jeg endelig kom tilbake, og jeg fikk en real omgang. Denne gangen sa jeg at jeg flyttet, men ble allikevel med til familierådgivning en gang til. Damen presterte å si at jeg ikke skulle ha reist når jeg visste hvordan det var hjemme. Det var dråpen for meg, og jeg flyttet ut på flekken. Den dagen jeg flyttet sto min tidligere samboer klar med kniven for å drepe meg. Ingen skulle ha meg om ikke han fikk meg. Hadde det ikke vært for flyttefolkene hadde jeg nok ikke sittet her i dag. Jeg er bitter mot hjelpeapparatet som skulle ha hjulpet til i situasjonen, men som feilet. Men er allikevel kommet meg videre (heldigvis). Selv tre anmeldelser for sjikanering og voldsbruk etter at samlivet opphørte hjalp ikke. Jeg ble endelig kvitt xen den dagen han fant en annen dame å terrorisere. Synes synd på personen han nå lever sammen med, men er jo glad for at jeg er kvitt ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14758-familier%C3%A5dgivning-ikke-alltid-til-det-beste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Sånn er det med psykopater, de prater folk trill rundt og det er en forunderlig gåte at ikke fagfolk greier å se dette. Desverre må man ha kjent folkeslaget en god stund før man greier å gjennomskue det. Vanligvis er de "verdens kjekkeste" ute blant folk og motparten står der som et dumt/nedtrykkt fjollehue. Familierådgivning har ikke jeg heller noen god erfaring med. Vedkommende satt der som en stilletiende part uten mening og brøt bare inn når det tok av. Han satt der med brillene på nesa og så importent ut, men hadde han greie på noe som helst om oss. Nei ! Eneste grunnen til at vi gikk dit var at det var obligatorisk og man "måtte" for å få skilsmisse. Ellers greide vi det langt bedre på egenhånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14758-familier%C3%A5dgivning-ikke-alltid-til-det-beste/#findComment-70008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Sånn er det med psykopater, de prater folk trill rundt og det er en forunderlig gåte at ikke fagfolk greier å se dette. Desverre må man ha kjent folkeslaget en god stund før man greier å gjennomskue det. Vanligvis er de "verdens kjekkeste" ute blant folk og motparten står der som et dumt/nedtrykkt fjollehue. Familierådgivning har ikke jeg heller noen god erfaring med. Vedkommende satt der som en stilletiende part uten mening og brøt bare inn når det tok av. Han satt der med brillene på nesa og så importent ut, men hadde han greie på noe som helst om oss. Nei ! Eneste grunnen til at vi gikk dit var at det var obligatorisk og man "måtte" for å få skilsmisse. Ellers greide vi det langt bedre på egenhånd. Er bare glad i dag for at jeg ikke fikk barn i det forholdet, selv omd et var nære på.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14758-familier%C3%A5dgivning-ikke-alltid-til-det-beste/#findComment-70009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Hei! Jeg tror du gjør deg til talsmann for mange som er skuffet over familierådgivere og deres dårlige hjelp. Psykisk og fysisk mishandling er vel noe av det værste å leve i. Slikt må tales tydelig og åpent om og gjøres noe med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14758-familier%C3%A5dgivning-ikke-alltid-til-det-beste/#findComment-70016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Hei! Jeg tror du gjør deg til talsmann for mange som er skuffet over familierådgivere og deres dårlige hjelp. Psykisk og fysisk mishandling er vel noe av det værste å leve i. Slikt må tales tydelig og åpent om og gjøres noe med. Det som reddet min psyke etter bruddet og de trusler som da kom var det at jeg var åpen mot mine omgivelser. Tror det er det viktigste når man først er kommet ut. Men som de fleste andre skammet jeg meg skikkelig. Jeg ble sett på som ressurssterk og et oppegående menneske, men viste meg å være svak. Tar med meg erfaringen jeg fikk som en viktig læring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14758-familier%C3%A5dgivning-ikke-alltid-til-det-beste/#findComment-70028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.