Gå til innhold

jeg får så lite hjelp av mannen min....

Anbefalte innlegg

Gjest linnea

Hva synes dere om dette: Gutten vår er nå 9 mnd. gammel. På hverdagene står jeg opp sammen med ham kl. 07.00. Mannen min står opp kl.08.45. (Han begynner egentlig kl. 08.00 på jobben, men klarer ikke å står opp så tidlig da han sitter oppe til kl. 02.00 hver natt...)På helgene står jeg og lillegutt opp kl. 07.00. Mannen min står opp kl. 10.30. Jeg tar ham opp hver gang han gråter om natten. Jeg får ikke noen som helst hjelp i hjemmet heller. Jeg gjør absolutt ALT!! Hvis jeg jeg prøver å vekke ham om morgenen, blir han forbannet. Han er så vanvittig morragretten. Da ender det bare opp med krangel, og det synes jeg er så trist i forhold til den lille gutten vår. Vi krangler mye nå om dagene. Kan barnet ta noen skade? Jeg uttrykker hele tiden mine ønsker å behov. Dette ser han på som gnåling og mas. Jeg skulle ønske vi kunne legge oss på likt. Iallfall en gang i måneden.....Jeg savner også det å finne på noe. Vi har ikke vært på kino på flere år. Er aldri ute og spiser. Føler at han tar meg for gitt. Kanskje på tide å finne en løsning på dette. Hvis jeg flytter, er jeg redd for at gutten vår skal oppleve dette som usigelig trist. Det blir jo så stille i forhold til hva han er vant til. Noen der ute med lignende erfaringer?

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Selv om barnet deres bare er 9 mnd., er det mottakelig for inntrykk rundt seg. De inntrykkene, f.eks. krangling og kjefting, som skjer av og til, gjør ikke så mye galt som det barnet blir utsatt for jevnlig,daglig.

Slik du beskriver samlivet deres nå, er det etter min oppfatning på høy tid å få til en forandring, både for voksne og barn.

Jeg tror ikke du kommer noen vei med mer påpekning av det mannen din burde gjøre, som å stå opp morgenen i tide og delta i barn- og husarbeid.

Jeg forstår at du ikke får til en konstruktiv samtale med mannen din.

En annen løsning, som muligens også vil kunne sette fart i mannen din, er å flytte midlertidig ut.

Kan du tenke deg å si til han at du ikke ser annen løsning enn at dere tar en pause fra samlivet? Har du en slektning eller venn du kan bo hos en stund?

Gjest linnea

For meg ser det ut til at mannen din er svært lite engasjert i deg og barnet?

Er du samme Linnea som venter på å adoptere barn også?

Jeg visste ikke at det var flere her som kalte seg linnea. Og nei, jeg venter ikke på å adoptere noe barn.

Gjest Krummelise

Da mitt barn var på samme alder, reiste jeg fra ham, av samme grunner som dine.

Jeg tok ham tilbake etter et år,hadde trodd ting forandra seg. Flinkere var han kanskje blitt, men kranglinga er der enda.

Føler det omtrent som deg. Jeg er usikker og redd, har mest lyst til å dra min vei, men er redd, pga barnet...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...