Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var hos jormor i går og fikk konstatert 2 cm åpning + at cervixåpningen var myk og utflatet (?). Hun påsto at jeg kom til å føde når som helst, men det sa hun til meg for 3 uker siden også....

Hvor lenge er det (rent teoretisk) mulig å gå med så mye åpning? Har ellers ingen tegn til fødsel (ingen rier eller tegningsblødning), er 4 dager over termin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14763-2-cm-%C3%A5pning-hvor-mye-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det var synd att din jordmor sa att du skulle föda när som helst, för redan 3 veckor sedan! Det är inte ovanligt att gå omkring med 2 cm åöppning av livmoderhalsen i många veckor. Livmoderhalsen är mogen säger du, men den är säkert inte helt utplånad(avflatet) änn. Du har tyvärr inte större chans än någon annan med omogen livmoderhals, att föda före henne. Allt beror på när sammandragningarna startar. Du har ännu inte gått över termin, så jag tycker att du skall hålla humöret uppe och se fram emot förlosssningen! Lycka till!

Det var synd att din jordmor sa att du skulle föda när som helst, för redan 3 veckor sedan! Det är inte ovanligt att gå omkring med 2 cm åöppning av livmoderhalsen i många veckor. Livmoderhalsen är mogen säger du, men den är säkert inte helt utplånad(avflatet) änn. Du har tyvärr inte större chans än någon annan med omogen livmoderhals, att föda före henne. Allt beror på när sammandragningarna startar. Du har ännu inte gått över termin, så jag tycker att du skall hålla humöret uppe och se fram emot förlosssningen! Lycka till!

Har *har* gått over termin, den var på fredag 5.1. Og jeg mener at jordmor sa at åpningen var helt flat nå ("avfl. SD" står det på skjemaet mitt), men det er kanskje bare mulig når man har full åpning, eller...?

Mener du fortsatt at jeg kan gå mye lenger da? Er egntlig ikke så veldig utålmodig ennå, men syns liksom det er litt slitsomt å ikke vite når ting kommer til å skje.

Dette er forøvrig min andre fødsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...