Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fanr denne ved et søk
Skrevet

Det er vel heller du som trøster deg med løgnen her men.. jaja..

Innlegget skrevet av Mette Moen, Gynekolog i Gynekologi

29/4-2001 klokken 11:39

--------------------------------------------------------------------------------

tørr skjede?

Fenomenet med prompelyder fra skjeden er kjent, det betegnes "Garulitias' med et fint navn. Det skyldes at skjeden er litt mer åpne etter graviditeten, fortsett med knipeøvelser og se om det bedrer seg etterhvert. Hvis dine problemer ikke bedrer seg når mensen er kommet tilbake, synes jeg du skal få en gynekolog til å se på deg. En liten operasjon kan ofte hjelpe på problemet.

For å bedre slimhinner og øke fuktigheten kan du bruke Ovesterinkrem (uten resept). Du kan gjerne bruke den selv om du ammer.

- Mette Moen, Gynekolog

Gjest fant denne også - kan skyldes sexen
Skrevet

--------------------------------------------------------------------------------

Innlegget skrevet av Gro Isachsen, Sexpert i Seksualitet

9/2-2004 klokken 08:18

Re: Flere spørsmål

Dersom samleiet varer så lenge som du beskriver, kan det bli et problem. Kanskje du kan spørre ham om det er noe du eller han kan gjøre for å framskynde at det går for ham? Mange menn onanerer på en slik måte at det blir vanskelig å få like sterke stimuli når de har samleie. (Hvor hardt, hurtig, hvilke grep de har lær seg osv.) Da kan løsningen være at han avlærer dette onanimønsteret og tar med seg nye erfaringer når dere har sex.

Hvor godt vi liker oralsex varierer. Noen tror kjønnet er "urent" (det er det ikke) og liker ikke oralsex av den grunn. Mht at du blir så opphisset at du har prøblemer med å gjennomføre 69 – kan dere ikke utføre oralsex på hverandre – en om gangen?

Det hender luft blir presset inn i skjeden, ofte fordi han tar penis for langt ut, hver gang. Men årsaken kan også være at skjedemusklene trenger litt trim.

Hva som er årsaken til at du lukter snus vet jeg ikke. Du kan evt. stille spørsmålet ditt på forum for gynekologi.

- Gro Isachsen, Sexpert

Gjest gromit
Skrevet

Innlegget skrevet av Mette Moen, Gynekolog i Gynekologi

29/4-2001 klokken 11:39

tørr skjede?

Fenomenet med prompelyder fra skjeden er kjent, det betegnes "Garulitias' med et fint navn. Det skyldes at skjeden er litt mer åpne etter graviditeten, fortsett med knipeøvelser og se om det bedrer seg etterhvert. Hvis dine problemer ikke bedrer seg når mensen er kommet tilbake, synes jeg du skal få en gynekolog til å se på deg. En liten operasjon kan ofte hjelpe på problemet.

For å bedre slimhinner og øke fuktigheten kan du bruke Ovesterinkrem (uten resept). Du kan gjerne bruke den selv om du ammer.

- Mette Moen, Gynekolog

Takk :)

Gjest Eli Beth
Skrevet

"Det hender luft blir presset inn i skjeden, ofte fordi han tar penis for langt ut, hver gang. Men årsaken kan også være at skjedemusklene trenger litt trim."

Begge hadde visst rett. Men jeg kjenner jo kroppen min og vet hvorfor dette har skjedd meg noen ganger. :) Men hadde det skjedd ofte så hadde nok din forklaring vært mer sannsynlig.

Gjest gromit
Skrevet

"Det hender luft blir presset inn i skjeden, ofte fordi han tar penis for langt ut, hver gang. Men årsaken kan også være at skjedemusklene trenger litt trim."

Begge hadde visst rett. Men jeg kjenner jo kroppen min og vet hvorfor dette har skjedd meg noen ganger. :) Men hadde det skjedd ofte så hadde nok din forklaring vært mer sannsynlig.

Hvor hadde du rett? Bare spør... Vi kan ikke begge ha rett ettersom vi hadde motsatte meninger vel?

Gjest Eli beth
Skrevet

Hvor hadde du rett? Bare spør... Vi kan ikke begge ha rett ettersom vi hadde motsatte meninger vel?

det her fant han/hun som søkte:

Altså, det kan være måten man har samleie på, uavhengig av skjedemusklene. Det mener jeg at har skjedd hos meg noen ganger.

Men en anna årsak kan være slik du sa, at skjedemusklene trenger trim. Skjønner?

Gjest gromit
Skrevet

det her fant han/hun som søkte:

Altså, det kan være måten man har samleie på, uavhengig av skjedemusklene. Det mener jeg at har skjedd hos meg noen ganger.

Men en anna årsak kan være slik du sa, at skjedemusklene trenger trim. Skjønner?

Joda, men luften må jo komme inn, og det gjør den jo likemye fordi det er slapt.. men ok.. ikke gidd trimme musklene dine du...

Gjest Eli Beth
Skrevet

Joda, men luften må jo komme inn, og det gjør den jo likemye fordi det er slapt.. men ok.. ikke gidd trimme musklene dine du...

"Det hender luft blir presset inn i skjeden, ofte fordi han tar penis for langt ut, hver gang."

Som sagt, det kan ha noe med måten man har sex på. Hadde det skjedd ofte så hadde jeg nok trodd det var musklene, men når det bare har skjedd noen få ganger gjennom mange år, så er det vel mere sannsynlig at det ikke er det. Jeg trener munsklene ofte jeg. Jeg kjenner min kropp bedre enn som så. At du tror at det kun kan være èn årsak sier mere om din uvitenhet enn noe annet.

Ha en fortsatt fin dag!

Gjest tjohooo
Skrevet

Dere begge svarer jo riktig!!

Det kan være det ene, og det kan være det andre, og det kan være begge deler. Mottatt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...