Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest linjo

Skal ta ut egg på fredag. Mener de sa forrige gang jeg var på sykehuset at de satte inn etter to døgn, men i dag snakket de om at det kunne bli på mandag.. Er det noe fast regel på det eller kommer det an ? Noen som vet? Er jeg "frisk" nok til å gå på jobb dagen etter innsetting av egg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147755-hvor-lang-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei linjo:)

Kanskje du får flere egg denne gangen? Da kan det hende at de vil se utviklingen over litt lengre tid, sånn at de er enda sikrere på at de velger de rette eggene:)

På mitt første forsøk fikk jeg ut bare 3 egg, og kun det ene var godt nok til innsetting. De satte det inn på dag 2. De neste to gangene hadde jeg atskillig flere egg, og da satte de dem inn på dag 3. Begrunnelsen var at de da kunne følge utviklingen litt lenge før tilbakeføring. (Var hos Maigaard, DK)

Ønsker deg lykke til i dagene som kommer! Du har en ufattelig spennende tid foran deg nå! :-)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147755-hvor-lang-tid/#findComment-939919
Del på andre sider

Silvana1365380201

Så spennende. Mitt første forsøk var det veldig få egg som ble befruktet, og jeg fikk beskjed dagen etter uttak at det bare var to egg. Disse ble satt inn på dag 2. Andre forsøk hentet de ut 18, 13 ble befruktet, men kun to var av veldig god kvalitet. De ble det tvillinger av, selv om vi dessverre mistet den ene noen få uker før termin.

Jeg fikk beskjed om at de satt inn eggene tidligere dersom det ikke var mange nok til å fryse (da måtte det være minst fire befruktede), og jeg mener også at noe av greia var at når det er mange gir man de en dag til for å plukke ut de beste.

Av våre var det mange som stoppet opp mellom dag 2 og 3.

Nå i april hentet de ut bare 7, og jeg ble litt deppa (er jo ikke så dårlig egentlig, men med min manns dårlige sædkvalitet visste jeg at det kunne gå riktig så galt med så få egg). Men når jeg ringte dagen etter var 6 befruktet. Kun tre var igjen ved innsetting, og de satt inn de to beste.

ul 9. juni vil vise om det har festet seg ett eller to, men med mitt hcg-nivå på dag 12 tipper jeg at det er ett barn.

Når det gjelder dette med å gå på jobb. Ja, du kan det. MEN! personlig har jeg erfaring med at det å ta det helt med ro KAN hjelpe. Det sies at vi skal leve normalt. Men hva er normalt med assistert befruktning da? De jeg kjenner som har vært igjennom det samme har lykkes når de etter et mislykket forsøk har vært sykmeldt neste gang fra uttak til svardag, dvs ca 14 dager. Min lege hadde full forståelse for dette, og det er jeg utrolig glad for!

Det kan sikkert sies at dette er tilfeldig, men jeg tror virkelig på at denne roen hjelper til. Man kan ta hensyn kun til seg selv, sove hele dagen (bortsett fra den nødvendige bevegelsen hvis man bruker gel, da :)) hvis man ønsker det, eller rusle seg en tur eller hva som helst.

Du finner nok ut hva du synes er best. Stol på din egen dømmekraft, det er viktigst, da vil du nok være roligere.

Uansett, lykke til!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147755-hvor-lang-tid/#findComment-941767
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...