Gå til innhold

Det sies at fortiden spår best om fremtiden..

Anbefalte innlegg

Gjest snart gift...tror jeg...;-)
Skrevet

Jeg har hørt (og senest i dag lest på Dr. Phils side), at fortiden er den beste spådom om hvordan fremtiden vil bli.

Jeg lurer da på...

Hvordan vil min fremtid bli med en mann som har 20-30 one-nightstands bak seg?

Har det noe å si? Bør jeg frykte at han kan vende tilbake til dette livet?

Han har totalt lagt det bak seg, angrer og syns selv han har oppført seg forferdelig umodent og egoistisk.

Si meg, ER det skummelt for meg å gå inn i ekteskap med ham, eller kan man stole på at når noen legger fortiden sin bak seg, da ligger den bak?

Hva sier dere, er fortiden den beste spådom for fremtiden - også når det gjelder slike ting...?

Håper på kloke svar ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jeg har hørt (og senest i dag lest på Dr. Phils side), at fortiden er den beste spådom om hvordan fremtiden vil bli."

Jeg tror ikke du bør basere livet ditt på hva denne skapningen sier.

"Hvordan vil min fremtid bli med en mann som har 20-30 one-nightstands bak seg? Har det noe å si? Bør jeg frykte at han kan vende tilbake til dette livet?"

Nei, du bør ikke frykte at han skal vende tilbake til dette livet. Han vender sikkert tilbake til dette livet dersom det blir slutt mellom dere, men som en som også - mer eller mindre - har levd dette livet de siste 10 årene, så kan jeg fortelle deg at det er noe vi gjør for å få sex når vi IKKE er i forhold.

Jeg har aldri hatt lyst til å ha ONS (ei heller sex med andre, for den sags skyld) når jeg har vært i forhold.

ONS er noe man har MELLOM forhold.

Vi som er single har tross alt også behov for sex.

"Han har totalt lagt det bak seg, angrer og syns selv han har oppført seg forferdelig umodent og egoistisk."

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal legge fortiden sin bak seg, og i tillegg si man har vært umoden og egoistisk.

Kan du fortelle meg hvorfor en som har mange ONS bak seg er "egoistisk"?

Er man "umoden" når man vil ha sex men ikke kjæreste?

"Si meg, ER det skummelt for meg å gå inn i ekteskap med ham, eller kan man stole på at når noen legger fortiden sin bak seg, da ligger den bak?"

Jeg ville vært mer skeptisk dersom jeg var han. Jeg ville aldri gått inn i et ekteskap med en som har din innstilling til det her. Den viker totalt fra mitt syn på sex, og siden kjæresten din åpenbart har hatt mitt syn på sex de siste årene, vil jeg tro han fortsatt har det.

Men det forteller han selvsagt ikke til deg siden han er feig og ikke tør å stå for fortiden sin. En helt normal fortid, for øvrig.

"Hva sier dere, er fortiden den beste spådom for fremtiden - også når det gjelder slike ting...?"

Selvfølgelig ikke. Det blir som å tro at fyren kommer til å kjøpe seg moped igjen fordi han kjørte det når han var 16.

"Håper på kloke svar ;-)"

Et mer fornuftig svar kommer du ikke til å få. Du kommer derimot til å få en del svar fra en del mennesker som mener sex er noe man har i forhold og aldri ellers, men sånn fungerer faktisk ikke livet.

Sex er tross alt et grunnleggende behov vi alle har, og noe vi selvsagt ikke vil være foruten bare fordi vi i perioder velger å være single.

Gjest uten signatur
Skrevet

Hna mener det kanskje e NÅ som dere (sannsynligvis) er nyforelsket. Så fort dere får problemer, noe alle får, så begynner han kanskje på galeien igjen.

Hva er det de sier; En gang tyv,alltid tyv. Dette stemmer på flere områder i livet, tror jeg.

Gjest uten signatur
Skrevet

Hna mener det kanskje e NÅ som dere (sannsynligvis) er nyforelsket. Så fort dere får problemer, noe alle får, så begynner han kanskje på galeien igjen.

Hva er det de sier; En gang tyv,alltid tyv. Dette stemmer på flere områder i livet, tror jeg.

Jeg misforsto kanskje? Jeg gikk ut fra at du mente utro 20-30 ganger med forskjellige kvinner!

Er det som vedk. under oppfatet det som, et menneske som har hatt 20-30 sexpartnere som singel, så er det ingen grunn til panikk. Ikke så lenge han ikke har vært utro. Det er vel derfor jeg ikke tenkte tanken at det var (hvis det var det) dette du mente.

Skrevet

Hei.

Min mening er nå at vi skal være forsiktige med å "dømme" andre på bakrunn av fortid.

Er det noe som er "grovt nok" så kan vi ha det i bakhodet, men vi fortjener alle en sjangse, gjør vi ikke ?

Mange ons...javel, men om typen ikke hadde noen han var glad i og ville bruke mer tid på da ?

Kan det ikke være riktig at han nå er veldig glad i deg og er helt ferdig med det unge enslige "rittet" ?

Jeg ville nok aldri dumpet en type på bakgrunn av det nei, ikke så lenge han var glad i meg i dag, og behandlet meg med respekt.

Selv så synes jeg det er greit at typene mine har en fremtid...helt enkelt forde de mest trolig da vet hva livet er...og at de vet at gresset ikke er grønnere på den andre siden. At de og da har "greie på sex" er en positiv ting.

Bare min mening :)

Hilsen...

Skrevet

"Jeg har hørt (og senest i dag lest på Dr. Phils side), at fortiden er den beste spådom om hvordan fremtiden vil bli."

Jeg tror ikke du bør basere livet ditt på hva denne skapningen sier.

"Hvordan vil min fremtid bli med en mann som har 20-30 one-nightstands bak seg? Har det noe å si? Bør jeg frykte at han kan vende tilbake til dette livet?"

Nei, du bør ikke frykte at han skal vende tilbake til dette livet. Han vender sikkert tilbake til dette livet dersom det blir slutt mellom dere, men som en som også - mer eller mindre - har levd dette livet de siste 10 årene, så kan jeg fortelle deg at det er noe vi gjør for å få sex når vi IKKE er i forhold.

Jeg har aldri hatt lyst til å ha ONS (ei heller sex med andre, for den sags skyld) når jeg har vært i forhold.

ONS er noe man har MELLOM forhold.

Vi som er single har tross alt også behov for sex.

"Han har totalt lagt det bak seg, angrer og syns selv han har oppført seg forferdelig umodent og egoistisk."

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal legge fortiden sin bak seg, og i tillegg si man har vært umoden og egoistisk.

Kan du fortelle meg hvorfor en som har mange ONS bak seg er "egoistisk"?

Er man "umoden" når man vil ha sex men ikke kjæreste?

"Si meg, ER det skummelt for meg å gå inn i ekteskap med ham, eller kan man stole på at når noen legger fortiden sin bak seg, da ligger den bak?"

Jeg ville vært mer skeptisk dersom jeg var han. Jeg ville aldri gått inn i et ekteskap med en som har din innstilling til det her. Den viker totalt fra mitt syn på sex, og siden kjæresten din åpenbart har hatt mitt syn på sex de siste årene, vil jeg tro han fortsatt har det.

Men det forteller han selvsagt ikke til deg siden han er feig og ikke tør å stå for fortiden sin. En helt normal fortid, for øvrig.

"Hva sier dere, er fortiden den beste spådom for fremtiden - også når det gjelder slike ting...?"

Selvfølgelig ikke. Det blir som å tro at fyren kommer til å kjøpe seg moped igjen fordi han kjørte det når han var 16.

"Håper på kloke svar ;-)"

Et mer fornuftig svar kommer du ikke til å få. Du kommer derimot til å få en del svar fra en del mennesker som mener sex er noe man har i forhold og aldri ellers, men sånn fungerer faktisk ikke livet.

Sex er tross alt et grunnleggende behov vi alle har, og noe vi selvsagt ikke vil være foruten bare fordi vi i perioder velger å være single.

Godt sagt.

mil1365380270
Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg at han skal angre på ONSene sine?

Du burde ikke være sammen med ham, om du ikke liker hele personen - en person med 20-30 ONS bak seg.

Tåler du ikke å tenke på det, gjør det slutt. Ikke få han til å føle seg som et dårligere menneske enn deg, p.g.a. de ONSene, det er slett ikke et unormalt antall.

Min har minst hatt 10 ganger så mange partnere som meg, og takk for all erfaringen han har fått, som han kan bruke på meg.

Dessuten kommer du til å ødelegge hele forholdet om du skal analysere alt på denne måten....

Skrevet

Såfremt han ikke har vært utro, så er jo one-night stands helt legale og ufarlige handlinger.

Som regel uten følelser i bildet. Kun for å få nærhet, bekreftelse og/eller tilfredsstille kjødets lyst.

Jeg ville overhode ikke bekymret meg for dette. Hadde han derimot hatt flere kortere forhold, ville jeg blitt betenkelig. Hvorfor fungerte ikke forholdene?

petter smart
Skrevet

Du må ikke ser på dr phil dersom du ikke skjønner rådene hans. Det han mener er at dersom din kjæreste blir singel igjen så er det en god sjanse for at han vil ha ONS igjen. ONS er slett ikke det samme som å være utro, som du tydeligvis er redd for. Ei heller at han blir lei av livet med deg og gjør det slutt for å ha ONS.

En skal ikke trekke for mange konklusjoner om at fortiden gjentar seg heller. Ikke på en så liten skala. Jeg tviler f.eks. på at han vil miste førerkortet, begynne på skolen igjen, flytte hjem til mor og til slutt begynne med bleier og babymat, selv om han nok har gjort alt dette før.

Gjest traktør
Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg at han skal angre på ONSene sine?

Du burde ikke være sammen med ham, om du ikke liker hele personen - en person med 20-30 ONS bak seg.

Tåler du ikke å tenke på det, gjør det slutt. Ikke få han til å føle seg som et dårligere menneske enn deg, p.g.a. de ONSene, det er slett ikke et unormalt antall.

Min har minst hatt 10 ganger så mange partnere som meg, og takk for all erfaringen han har fått, som han kan bruke på meg.

Dessuten kommer du til å ødelegge hele forholdet om du skal analysere alt på denne måten....

Litt teit sagt da. Han hadde sikkert ikke vært noe dårligere i senga uten alle disse ONS. Heller tvert imot. Man lærer ikke akkurat hvordan tilfredstille den _andre_ under disse seansene, heller hvordan tilfredstille seg selv. Man rekker heller ikke lære _noenting- om hva den andre liker...

Vil heller si at sjansen er stor for at man blir en egoistisk elsker av ONS.

Når han er med _deg_ er det jo din kropp og hva _du_ liker som teller, så da er all "erfating" fra ONS helt overflødig...

mil1365380270
Skrevet

Litt teit sagt da. Han hadde sikkert ikke vært noe dårligere i senga uten alle disse ONS. Heller tvert imot. Man lærer ikke akkurat hvordan tilfredstille den _andre_ under disse seansene, heller hvordan tilfredstille seg selv. Man rekker heller ikke lære _noenting- om hva den andre liker...

Vil heller si at sjansen er stor for at man blir en egoistisk elsker av ONS.

Når han er med _deg_ er det jo din kropp og hva _du_ liker som teller, så da er all "erfating" fra ONS helt overflødig...

Så man blir en dårligere elsker av å hatt kortvarige møter med tilfeldige? Det kommer vel litt an på hvordan seansen foregår?!

Er han en god elsker i dag, har han sannsynligvis ikke vært egoistisk, for da hadde han ikke lært noe.

Alle er forskjellige, ja, så sjansen for at han har møtt noen som er akkurat sånn som deg, er liten. At han har fått med seg at det er mange forskjellige ting, som tilfredsstiller forskjellige mennesker, må da være et pluss?! Litt større sjanse for at han har noe på repertoaret, som passer deg?!

Har mye mer glede av sex, når jeg slipper å lære opp en klønete, usikker partner, så tidligere ONS/forhold, ser jeg ikke negativt på.

Gjest traktør
Skrevet

Så man blir en dårligere elsker av å hatt kortvarige møter med tilfeldige? Det kommer vel litt an på hvordan seansen foregår?!

Er han en god elsker i dag, har han sannsynligvis ikke vært egoistisk, for da hadde han ikke lært noe.

Alle er forskjellige, ja, så sjansen for at han har møtt noen som er akkurat sånn som deg, er liten. At han har fått med seg at det er mange forskjellige ting, som tilfredsstiller forskjellige mennesker, må da være et pluss?! Litt større sjanse for at han har noe på repertoaret, som passer deg?!

Har mye mer glede av sex, når jeg slipper å lære opp en klønete, usikker partner, så tidligere ONS/forhold, ser jeg ikke negativt på.

Man trenger ikke være klønete eller dårlig i senga bare fordi man ikke har hatt seg med halve byen da...

Og faktisk så bryr man seg ikke så mye om hva den andre liker under ONS..

Men jeg skjønner jo at det hjelper tenke slik når man vet at man er nummer ørten i rekken til partneren. Blir en liten trøst å tenke at kanskje han hadde vært dårligere om han ikke hadde hatt alle de andre..

mil1365380270
Skrevet

Man trenger ikke være klønete eller dårlig i senga bare fordi man ikke har hatt seg med halve byen da...

Og faktisk så bryr man seg ikke så mye om hva den andre liker under ONS..

Men jeg skjønner jo at det hjelper tenke slik når man vet at man er nummer ørten i rekken til partneren. Blir en liten trøst å tenke at kanskje han hadde vært dårligere om han ikke hadde hatt alle de andre..

"Man trenger ikke være klønete eller dårlig i senga bare fordi man ikke har hatt seg med halve byen da..."

Du kommer fra et lite sted, skjønner jeg... ;-)

Neida, selvfølgelig trenger man ikke det. Akkurat som man ikke trenger å bli dårligere av det, man kan faktisk bli bedre.

Og alder har vel litt å si? Hvor mange år man har hatt på seg til å ha sex, antall år i forhold...

"Og faktisk så bryr man seg ikke så mye om hva den andre liker under ONS.. "

Du vet mye om det, du?! Lang erfaring?

"Men jeg skjønner jo at det hjelper tenke slik når man vet at man er nummer ørten i rekken til partneren. Blir en liten trøst å tenke at kanskje han hadde vært dårligere om han ikke hadde hatt alle de andre.. "

Hvorfor blir du så provosert av at noen ikke ser på det som negativt? Er du sjalu på eksen(e?) til kjæresten din?

Gjest traktør
Skrevet

"Man trenger ikke være klønete eller dårlig i senga bare fordi man ikke har hatt seg med halve byen da..."

Du kommer fra et lite sted, skjønner jeg... ;-)

Neida, selvfølgelig trenger man ikke det. Akkurat som man ikke trenger å bli dårligere av det, man kan faktisk bli bedre.

Og alder har vel litt å si? Hvor mange år man har hatt på seg til å ha sex, antall år i forhold...

"Og faktisk så bryr man seg ikke så mye om hva den andre liker under ONS.. "

Du vet mye om det, du?! Lang erfaring?

"Men jeg skjønner jo at det hjelper tenke slik når man vet at man er nummer ørten i rekken til partneren. Blir en liten trøst å tenke at kanskje han hadde vært dårligere om han ikke hadde hatt alle de andre.. "

Hvorfor blir du så provosert av at noen ikke ser på det som negativt? Er du sjalu på eksen(e?) til kjæresten din?

Min kjæreste har hatt en normalt antall partnere og ingen ONS.

Hadde ikke greid å være sammen med en som hadde pult rundt nei... Ikke noe stas det da.

mil1365380270
Skrevet

Hadde vært mer redd om han ikke hadde hatt noen før. Større sjanse for at han vil teste ut det han tror han har gått glipp av da...

Gjest traktør
Skrevet

Hadde vært mer redd om han ikke hadde hatt noen før. Større sjanse for at han vil teste ut det han tror han har gått glipp av da...

Hadde holdt med at han hadde hatt et par før, da hadde han visst at det ikke var noe særlig annerledes.

Trenger ikke teste ut 50 for å finne ut det da.. men ro du..

mil1365380270
Skrevet

Hadde holdt med at han hadde hatt et par før, da hadde han visst at det ikke var noe særlig annerledes.

Trenger ikke teste ut 50 for å finne ut det da.. men ro du..

Har vel ikke akkurat sagt man må teste ut femti, da...?!

Men jeg fordømmer ikke de som har gjort det heller, sånn som du gjør.

For meg er det merkelig at du henger deg opp i antall partnere før deg, det som teller er vel hvordan dere har det sammen?

Noen mener man ikke skal ha sex før ekteskapet også, så i forhold til de, faller jo dere igjennom....

Alle har forskjellige grenser! Så lenge man er snill og grei, og ikke skader andre, får man gjøre som man vil.. mener jeg...

Gjest traktør
Skrevet

Har vel ikke akkurat sagt man må teste ut femti, da...?!

Men jeg fordømmer ikke de som har gjort det heller, sånn som du gjør.

For meg er det merkelig at du henger deg opp i antall partnere før deg, det som teller er vel hvordan dere har det sammen?

Noen mener man ikke skal ha sex før ekteskapet også, så i forhold til de, faller jo dere igjennom....

Alle har forskjellige grenser! Så lenge man er snill og grei, og ikke skader andre, får man gjøre som man vil.. mener jeg...

Jeg henger meg ikke så voldsomt opp i antall partnere før meg, men ville aldri tatt i en med 50 partnere før meg, av mange grunner. En slik person ville ikke interessert meg.

For meg er ikke sex noe en har med gud og hvermann..

Skrevet

Har disse ONS vært samtidig som han har vært seriøst involvert med noen? (Deg, f.eks?)

Dersom han bare har hatt ONS, uten å samtidig være utro mot noen, da ser jeg ikke noen problemer.

Dersom han har hatt 20-30 ONS MENS han har vært involvert med noen, DA hadde jeg nok vært mere skeptisk, ja...

Skrevet

Skjønner at du gjør deg noen tanker. Ble samboer for 1 år siden, han hadde hatt over 50 ONS. Og bare ett vanlig forhold, som varte i ett år. Han var 34 år, og jeg trodde at han hadde blitt "voksen" og klar for å slå seg til ro med meg.

Hadde ikke noe problem med at han hadde hatt så mange sex-partnere. Trodde at han hadde "rast fra seg" nå.

Men den forpliktningsvegringen ble han aldri kvitt, og nå gjorde han det nettopp slutt og sa han følte behov for å flørte med andre jenter ute på byen.(fy f...)

Kanskje du er mer heldig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...