Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig å reise på tur alene ?

Anbefalte innlegg

Gjest leigutteturer
Skrevet

Min samboer og jeg er hhv. 35 og 37, og har en datter på 2,5 år. Vi er uenige om disponeringen av tid, og jeg synes hans behov for egentid til gutteturer er urimelig. Derfor vil jeg gjerne høre dere andre sine synspunkter. Han mener at 6 gutteturer i året er greit, da snakker vi om helgeturer/langhelger. Jeg har spurt hva slags type turer, og det er alle typer turer, men min erfaring hittil er at de turene han har vært på er type turer stå på ski og feste f.eks, eller reise til en storby etc. Det er ikke snakk om jakt/fiske eller andre friluftsaktiviteter. I tillegg kommer 2-4 jobbturer i helgene i løpet av et år. Det er og turer med høy partyfaktor stort sett. Vi er inne i en fase nå hvor vi ser på forholdet, behov etc og ser hva vi kan i møtekomme eller ikke. Hvordan står det til hos dere andre som har barn mht turer ?

Skrevet

Vi har ikke engang barn, men så mye reising alene ville ikke jeg godtatt.

Hvorfor vil han ikke reise med deg og tilbringe tid med deg?

Gjest leigutteturer
Skrevet

Han sier at han har dette behovet for å ha tid med kompiser. Det henger nok igjen fra ungkarstiden. Han har ikke hatt noe forhold som har vart mer enn tre måneder før vi ble sammen. Heller aldri bodd sammen med noen. Han ser ikke at kompisgjengen som han før reiste med har endret seg, slik at det faktisk nå er de single kompisene som reiser på tur. De som har fått seg dame/kone, og/eller barn reiser faktisk bare på en - to turer.

Reiser med oss også, men det er alltid jeg som må ta initativ. Vi har uansett ikke mulighet til å reise så mye alene som par i løpet av et årr, da vi har et barn å ta hensyn til også.

serendipity
Skrevet

Vi hadde ganske enkelt ikke hatt råd til så mange turer i året, for da ville jo jeg også hatt tilsvarende. Min samboer har som regel 1 - 2 turer i året. + ca. 3 turer med jobben.(turene med jobben er så og si kun fornøyelse). Selv har jeg litt fler med jobben og ca. det samme privat.

Gjest leigutteturer
Skrevet

Vi hadde ganske enkelt ikke hatt råd til så mange turer i året, for da ville jo jeg også hatt tilsvarende. Min samboer har som regel 1 - 2 turer i året. + ca. 3 turer med jobben.(turene med jobben er så og si kun fornøyelse). Selv har jeg litt fler med jobben og ca. det samme privat.

Vi har ganske adskilt økonomi, men jeg kunne ikke tenke meg tilsvarende, og har heller ikke en venninneflokk som jeg kunne reise like mye med. Men det er klart han kommer vel mest sannsynlig ikke til å reise på så mange turer, men nå som vi skal definere behov og gå til samtaler på fam.kontoret, så har han satt opp det. Og jeg ser meg ikke i stand til å ønske eller ville i møtekomme dette behovet.

mil1365380270
Skrevet

Vi har ganske adskilt økonomi, men jeg kunne ikke tenke meg tilsvarende, og har heller ikke en venninneflokk som jeg kunne reise like mye med. Men det er klart han kommer vel mest sannsynlig ikke til å reise på så mange turer, men nå som vi skal definere behov og gå til samtaler på fam.kontoret, så har han satt opp det. Og jeg ser meg ikke i stand til å ønske eller ville i møtekomme dette behovet.

Hei!

Vi har ingen barn. Hvis min hadde fremsatt sånne krav/ønsker, hadde jeg blitt skeptisk.

Greit at det dukker opp en tur i ny og ne, men å planlegge å bruke så mye tid/penger på kompiser, hadde ikke vært noe for meg.. Man har da ikke så mye tid til reiser?!

Nå har jeg en fast helgetur i året, i mitt forrige forhold, var det han som hadde det (tilfeldigvis fjellet begge to). Ellers dro/drar vi stort sett sammen.

Det er ikke noe vi snakker om, det bare blir til at vi ikke har så stort behov (energioverskudd?) for å reise bort og feste en hel helg på egenhånd.

serendipity
Skrevet

Var det du som skrev inn og spurte om det om å lyve/holde tilbake info.?I så fall så skjønner jeg svært godt at du er skeptisk. Uansett så syntes jeg det virker urimelig mye å bruke så mye tid og penger på gutteturer. Vi har relativt god økonomi, men jeg ville ikke latt mannen bruke så mye penger på turer (eller meg selv). Man bør da kunne finne på ting som ikek koster sååå mye og som kanskje inbefatter alle i familien. Har ikke disse kompisene hans kone og barn????

Gjest pilatus
Skrevet

Alle har behov for å gjøre ting uten at partneren er med.

Fordi om man lever i et forhold, så er det da to selvstendige mennesker?

Gjest Elextra
Skrevet

Når man har barn føler man jo et desto større behov for å reise på tur med venner og venninner (uten barn). Men typen turer som skal aksepteres kan jo diskuteres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...