Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Big Mac

Du kan jo kalle matrix II og III romantiske komedier, da har du kanskje ditt på det tørre?

:-)

Jeg har ikke fått med meg så mange filmer som jeg gjerne ville i det siste, men jeg sitter med følelsen av ikke å ha gått glipp av det helt store?

Ikke spør meg. Jeg ser stort sett på hjemmekino.

Hva jeg har fått med meg, er årets Charlie Kaufmann-film: Eternal Sunshine of a Spotless Mind. (Jim Carrey, Kate Winslet, Michel Gondry (dir)). Det bør treffe både sci-fi-definisjonen og forfall-begrepet, samtidig som det definitivt er en romantisk komedie, så det kan kanskje være et skritt på veien mot avvenning?

Men i all verden, den har jeg ikke hørt om engang? Anbefaler du den?

Jeg mente for øvrig ikke å klage på mangel på romantiske filmer, men heller påpeke fakta.

Charlie Kaufmann-filmer bør sees! (Beeing John Malkovich, Human Nature, Adaptation, Confessions of a Dangerous Mind). Ikke alle er like bra, men alle er anneledes!

Eternal Sunshine of a Spotless Mind er bra, men kanskje ikke så bra som adaptation. Joel (Jim Carrey) spiller en innesluttet, sjenert ung mann som forelsker seg hodestups i viltre Klementine (Kate Winslet). Etter en stund så går imidlertid forholdet over styr, og Joel er helt knust.

Han går til et selskap som har utviklet en teknologi for å slette ubehagelige minner, i håp om å få fjernet Klementine fra hukommelsen. Men midtveis i prosessen angrer han seg og ønsker å beholde minnene om det som var bra ved forholdet.

En del av filmen foregår i Joels hode og viser hvordan minnene forandres, blandes og kludres til etter som sletteprosessen går ut av kontroll, og hvordan Joel kjemper for å få beholde dem.

Det ene øyeblikket har Joel og Klementine et romantisk bad sammen, det neste er de 4 år og bades i mammas oppvaskkum... ¨

Absurd, men likevel logisk. Morsom og samtidig trist.

(Du får et bedre inntrykk ved å se traileren:

http://www.apple.com/trailers/focus_features/eternal_sunshine.html )

Elija Woods (Frodo) spiller en gutt som jobber hos de som sletter minner, og utnytter det han får vite der til å sjekke opp damer. Kristen Dunst (mmmmm) bruker mesteparten av tiden til å hoppe og danse i bare undertøyet ;-)

Den kommer visst på kino til høsten.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

8

• morsan

3

• mil1365380270

3

• damedame

3

Charlie Kaufmann-filmer bør sees! (Beeing John Malkovich, Human Nature, Adaptation, Confessions of a Dangerous Mind). Ikke alle er like bra, men alle er anneledes!

Eternal Sunshine of a Spotless Mind er bra, men kanskje ikke så bra som adaptation. Joel (Jim Carrey) spiller en innesluttet, sjenert ung mann som forelsker seg hodestups i viltre Klementine (Kate Winslet). Etter en stund så går imidlertid forholdet over styr, og Joel er helt knust.

Han går til et selskap som har utviklet en teknologi for å slette ubehagelige minner, i håp om å få fjernet Klementine fra hukommelsen. Men midtveis i prosessen angrer han seg og ønsker å beholde minnene om det som var bra ved forholdet.

En del av filmen foregår i Joels hode og viser hvordan minnene forandres, blandes og kludres til etter som sletteprosessen går ut av kontroll, og hvordan Joel kjemper for å få beholde dem.

Det ene øyeblikket har Joel og Klementine et romantisk bad sammen, det neste er de 4 år og bades i mammas oppvaskkum... ¨

Absurd, men likevel logisk. Morsom og samtidig trist.

(Du får et bedre inntrykk ved å se traileren:

http://www.apple.com/trailers/focus_features/eternal_sunshine.html )

Elija Woods (Frodo) spiller en gutt som jobber hos de som sletter minner, og utnytter det han får vite der til å sjekke opp damer. Kristen Dunst (mmmmm) bruker mesteparten av tiden til å hoppe og danse i bare undertøyet ;-)

Den kommer visst på kino til høsten.

Jeg så og likte Confessions... _veldig_ godt. Super.

Beeing... hadde vært omtalt lenge, men dukket omsider opp i min nærhet, eller var det omvendt. Ikke dum den, nei.

Hehe, du må da ikke rulle opp _hele_ Eternal Sunshine... Skal nok se den.

Takk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...