Gjest Big Mac Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Du kan jo kalle matrix II og III romantiske komedier, da har du kanskje ditt på det tørre? :-) Jeg har ikke fått med meg så mange filmer som jeg gjerne ville i det siste, men jeg sitter med følelsen av ikke å ha gått glipp av det helt store? Ikke spør meg. Jeg ser stort sett på hjemmekino. Hva jeg har fått med meg, er årets Charlie Kaufmann-film: Eternal Sunshine of a Spotless Mind. (Jim Carrey, Kate Winslet, Michel Gondry (dir)). Det bør treffe både sci-fi-definisjonen og forfall-begrepet, samtidig som det definitivt er en romantisk komedie, så det kan kanskje være et skritt på veien mot avvenning? Men i all verden, den har jeg ikke hørt om engang? Anbefaler du den? Jeg mente for øvrig ikke å klage på mangel på romantiske filmer, men heller påpeke fakta. Charlie Kaufmann-filmer bør sees! (Beeing John Malkovich, Human Nature, Adaptation, Confessions of a Dangerous Mind). Ikke alle er like bra, men alle er anneledes! Eternal Sunshine of a Spotless Mind er bra, men kanskje ikke så bra som adaptation. Joel (Jim Carrey) spiller en innesluttet, sjenert ung mann som forelsker seg hodestups i viltre Klementine (Kate Winslet). Etter en stund så går imidlertid forholdet over styr, og Joel er helt knust. Han går til et selskap som har utviklet en teknologi for å slette ubehagelige minner, i håp om å få fjernet Klementine fra hukommelsen. Men midtveis i prosessen angrer han seg og ønsker å beholde minnene om det som var bra ved forholdet. En del av filmen foregår i Joels hode og viser hvordan minnene forandres, blandes og kludres til etter som sletteprosessen går ut av kontroll, og hvordan Joel kjemper for å få beholde dem. Det ene øyeblikket har Joel og Klementine et romantisk bad sammen, det neste er de 4 år og bades i mammas oppvaskkum... ¨ Absurd, men likevel logisk. Morsom og samtidig trist. (Du får et bedre inntrykk ved å se traileren: http://www.apple.com/trailers/focus_features/eternal_sunshine.html ) Elija Woods (Frodo) spiller en gutt som jobber hos de som sletter minner, og utnytter det han får vite der til å sjekke opp damer. Kristen Dunst (mmmmm) bruker mesteparten av tiden til å hoppe og danse i bare undertøyet ;-) Den kommer visst på kino til høsten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147852-hva-med-fortiden/page/3/#findComment-943116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Charlie Kaufmann-filmer bør sees! (Beeing John Malkovich, Human Nature, Adaptation, Confessions of a Dangerous Mind). Ikke alle er like bra, men alle er anneledes! Eternal Sunshine of a Spotless Mind er bra, men kanskje ikke så bra som adaptation. Joel (Jim Carrey) spiller en innesluttet, sjenert ung mann som forelsker seg hodestups i viltre Klementine (Kate Winslet). Etter en stund så går imidlertid forholdet over styr, og Joel er helt knust. Han går til et selskap som har utviklet en teknologi for å slette ubehagelige minner, i håp om å få fjernet Klementine fra hukommelsen. Men midtveis i prosessen angrer han seg og ønsker å beholde minnene om det som var bra ved forholdet. En del av filmen foregår i Joels hode og viser hvordan minnene forandres, blandes og kludres til etter som sletteprosessen går ut av kontroll, og hvordan Joel kjemper for å få beholde dem. Det ene øyeblikket har Joel og Klementine et romantisk bad sammen, det neste er de 4 år og bades i mammas oppvaskkum... ¨ Absurd, men likevel logisk. Morsom og samtidig trist. (Du får et bedre inntrykk ved å se traileren: http://www.apple.com/trailers/focus_features/eternal_sunshine.html ) Elija Woods (Frodo) spiller en gutt som jobber hos de som sletter minner, og utnytter det han får vite der til å sjekke opp damer. Kristen Dunst (mmmmm) bruker mesteparten av tiden til å hoppe og danse i bare undertøyet ;-) Den kommer visst på kino til høsten. Charlie Kaufmann-filmer bør sees! (Beeing John Malkovich, Human Nature, Adaptation, Confessions of a Dangerous Mind). Ikke alle er like bra, men alle er anneledes! Jeg så og likte Confessions... _veldig_ godt. Super. Beeing... hadde vært omtalt lenge, men dukket omsider opp i min nærhet, eller var det omvendt. Ikke dum den, nei. Hehe, du må da ikke rulle opp _hele_ Eternal Sunshine... Skal nok se den. Takk! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/147852-hva-med-fortiden/page/3/#findComment-943451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.