kigs Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 besvimte på jobben og har fått diagnose Eplepsi. jeg er 1000 prosent sikker påat denne dignosen er feil. hvor kan jeg henvende meg for å få dette avklart på nytt. eeg viser ingen epleptisk aktivitet. Etter en god varm dusj etter at jeg hadde stått opp for å gå på natt skift i nordsjøen., bestemmer jeg meg for å re opp senga,reiser meg litt fort opp når jeg er ferdig å re senga , kjenner at jeg blir svimmel og kommer til og besvime og siger i kne, er bevistløs ca 2min,døra til min lugar er åpen så kolega finner meg på gulvet,og jeg blir sendt på sykehus, ege sier at dette er eplepsi, jeg mener bestemt at dette er en besvimelse, hadde problem med hukommelse de første timene. har vert på ct ekg eeg mri men legene sier det er ingen tegn på noen av disse prøvene som kan forbindes med eplepsi, lege sier at grunn for eplepsi diagnose er at hukommelsen min var dårlig de første timene etter besvimelsen. kan dette være god nokk grunn til denne diagnosen ingen epleptiske annfall tidligere. mister min jobb og førerkort med denne diagnose. håper noen kan hjelpe meg her, hilsen:1000 % sikker på feil diagnose 0 Siter
Zarine Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Lite eg kan gjere for å hjelpe deg, men eg syns det høyrest veldig rart ut å sette diagnosen epilepsi på så svakt grunnlag, etter éin episode, utan ledsagande eeg funn. Det som ikkje står klart for meg, er KVEN som satte diagnosen epilepsi - var det lege på sjukehuset, eller lege på arbeidsstaden som sendte deg vidare til sjukehus? Det er vel ikkje så rart å besvime gitt det du forklarer; varm dusj, reiser seg fort opp. Besvimelse fører da ikkje sjeldan til kortvarig påverkning av hukommelsen - det er da drøyt å påstå at det er epilepsi for dét vel? Ettersom ein slik diagnose har slike vidtrekkande konsekvensar for deg, må du naturlegvis gå vidare med det, om du har grundige utredningar frå nevrolog å støtte deg til, kan du kanskje ta opp saka med den overordna? Ta gjerne kontakt med pasientombud eller advokat for *skikkelege* råd, det er jo begrensa kva du kan få av råd her. Lykke til. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 En har alltid krav på en ny uttalelse fra annen spesialist. En ung mann jeg kjenner fikk epilepsidiagnose og mistet kappen. Han er nå friskmeldt og har fått den tilbake. Tror han var uten i to-tre år. Jeg hadde selv epilepsis om liten, men toklappen som vanlig, og har aldri hatt nye anfall. De får se slik på det, om det skulle være epilepsi, såhar du en arbeidsplass hvor slike diagnoser må tas veldig alvorlig, det settes mange liv i fare hvis det ikke gjør det. Men,uten utslag på EEG var det rart diagnosen ble opprettholdt. Jeg har selv på eget initiativ tatt ny EEG i voksen alder pga korte bevissthetsbortfall, men det ble ikke funnet noe, såjeg har fortsatt lappen. Men jeg ville heller miste den enn å drepe et annet menneske i trafikken pga at jeg 'forsvinner' et kort øyeblikk. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Kan du ikke gå til en annen lege, forklare situasjonen og få en "second opinion"? 0 Siter
cecily Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Har du virkelig fått diagnosen epilepsi ut i fra denne sykehistorien? Det høres mildt sagt utrolig ut. Jeg er ikke bombesikker, men jeg tror du i det minste må ha hatt tre epileptiske anfall i løpet av et par år for å i det hele tatt kunne få diagnosen. Og videre skal utredningen være svært spesifikk og detaljert. Du bør absolutt få en annen lege til å vurdere deg. Med bakgrunn av de opplysningene du gir her, vil det i mine øyne være galt å sette diagnose. Lykke til! 0 Siter
ninja5 Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Hei jeg er oppe i det samme selv.jobber natta og har en litt stresa livsitvasjon da alt dette hente meg for et år siden.nevrologen fant ingen ting på noen prøver som jeg har vært igjenom.men satte meg på topimax som er epelepsi medesiner.Nå har det gåt et år og jeg skal søke å få tilbake lappen.Topimax gir meg en del bivirkninger så jeg kan ikke jobbe natta lenger. 0 Siter
kigs Skrevet 11. november 2004 Forfatter Skrevet 11. november 2004 Lite eg kan gjere for å hjelpe deg, men eg syns det høyrest veldig rart ut å sette diagnosen epilepsi på så svakt grunnlag, etter éin episode, utan ledsagande eeg funn. Det som ikkje står klart for meg, er KVEN som satte diagnosen epilepsi - var det lege på sjukehuset, eller lege på arbeidsstaden som sendte deg vidare til sjukehus? Det er vel ikkje så rart å besvime gitt det du forklarer; varm dusj, reiser seg fort opp. Besvimelse fører da ikkje sjeldan til kortvarig påverkning av hukommelsen - det er da drøyt å påstå at det er epilepsi for dét vel? Ettersom ein slik diagnose har slike vidtrekkande konsekvensar for deg, må du naturlegvis gå vidare med det, om du har grundige utredningar frå nevrolog å støtte deg til, kan du kanskje ta opp saka med den overordna? Ta gjerne kontakt med pasientombud eller advokat for *skikkelege* råd, det er jo begrensa kva du kan få av råd her. Lykke til. takker for for ditt inspill! Det nermer seg et halvt år siden min besvimelse, har ikke gått på noen form for eplepsimedesin og ingen annfall. var på sjukehuset for å ta ny eeg for 2 uker siden , ble nødt å holde meg våken et døgn før eeg , for å fram provosere epilepsi, men også denne gang var det ingen tegn til epileptisk aktivitet, 16 november kan jeg søke om fører kort tilbake men jobben i nordsjøen får jeg ikke . jeg spurte legen på nevrologisk om han trodde jeg hadde epilepsi fortsatt etter prøven .svaret var : nei han hadde liten tro på det . jeg spurte om han da kunne skrive en attest , hvor det står at jeg ikke har epilepsi.nei det kunne han absolutt ikke gjøre . synes dette er ren ansvarsfraskrivelse. vil takke dere andre også for svar på innlegg 0 Siter
ninja5 Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 takker for for ditt inspill! Det nermer seg et halvt år siden min besvimelse, har ikke gått på noen form for eplepsimedesin og ingen annfall. var på sjukehuset for å ta ny eeg for 2 uker siden , ble nødt å holde meg våken et døgn før eeg , for å fram provosere epilepsi, men også denne gang var det ingen tegn til epileptisk aktivitet, 16 november kan jeg søke om fører kort tilbake men jobben i nordsjøen får jeg ikke . jeg spurte legen på nevrologisk om han trodde jeg hadde epilepsi fortsatt etter prøven .svaret var : nei han hadde liten tro på det . jeg spurte om han da kunne skrive en attest , hvor det står at jeg ikke har epilepsi.nei det kunne han absolutt ikke gjøre . synes dette er ren ansvarsfraskrivelse. vil takke dere andre også for svar på innlegg Hei lykke til med lappen venter bare på svar på om jeg får den tilbake,savner jobben om natten men det går jo på et viss å jobbe dagen og kveld men nå har jeg ikke så mye fri lenger.Lykke til videre... 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Kan du ikke gå til en annen lege, forklare situasjonen og få en "second opinion"? De har sluttet med å sende folk til second opinion, det er for dyrt. Da må du i hvert fall mase skikkelig. 0 Siter
kigs Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Lite eg kan gjere for å hjelpe deg, men eg syns det høyrest veldig rart ut å sette diagnosen epilepsi på så svakt grunnlag, etter éin episode, utan ledsagande eeg funn. Det som ikkje står klart for meg, er KVEN som satte diagnosen epilepsi - var det lege på sjukehuset, eller lege på arbeidsstaden som sendte deg vidare til sjukehus? Det er vel ikkje så rart å besvime gitt det du forklarer; varm dusj, reiser seg fort opp. Besvimelse fører da ikkje sjeldan til kortvarig påverkning av hukommelsen - det er da drøyt å påstå at det er epilepsi for dét vel? Ettersom ein slik diagnose har slike vidtrekkande konsekvensar for deg, må du naturlegvis gå vidare med det, om du har grundige utredningar frå nevrolog å støtte deg til, kan du kanskje ta opp saka med den overordna? Ta gjerne kontakt med pasientombud eller advokat for *skikkelege* råd, det er jo begrensa kva du kan få av råd her. Lykke til. Hei alle sammen takk for mangen gode tilbakemeldinger. Har fått tilbake lappen og jobben , går ikke på noen medesiner , og har ikke hatt noe bevisthets tap siden er nå over 2 år siden. Ny lege kjørte fler EEG og prøvde å fram provosere epilepsi og sa dette må være feil . 0 Siter
Zarine Skrevet 29. juli 2006 Skrevet 29. juli 2006 Hei alle sammen takk for mangen gode tilbakemeldinger. Har fått tilbake lappen og jobben , går ikke på noen medesiner , og har ikke hatt noe bevisthets tap siden er nå over 2 år siden. Ny lege kjørte fler EEG og prøvde å fram provosere epilepsi og sa dette må være feil . Det var godt å høyre at ting har løyst seg for deg mvh, 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.