Gå til innhold

Hjelp sexlysten er borte

Anbefalte innlegg

Gjest No libido

Jeg er en 36 år gammel gift kvinne med 2 barn. For noen år siden fikk jeg diagnostisert lavt stoffskifte, hvilket også kan gi manglende sexlyst.

Sexlysten har variert noe, men vært betydelig lavere i de senere årene. Og nå har jeg bare ikke lyst. Mannen min vil veldig gjerne, og jeg "stiller" opp ca 1 gang i måneden, og da er det tidvis godt, men ingen orgasme.

Vi hadde et veldig variert og godt sexliv før jeg ble syk.

Har du noen råd om hvordan jeg skal vekke til livet lysten. Mannen min gjør hva som helst, men jeg har ikke lyst til hverken å starte med massasje eller andre gode forslag han har. Tidvis føler jeg et sterkt sexpress, slik som da han og jeg var på ferie alene. Normalt ville vi hatt sex flere ganger om dagen, mens det kun ble en gang.

Antagelig må jeg "tvinge" meg selv, slik at jeg på nytt oppdager at sexlivet er verdt å gjennopptas?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147955-hjelp-sexlysten-er-borte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du på deg selv som syk fordi du har et lavt stoffskifte eller er det også andre ting som ligger under? Jeg kan ikke skjønne at hvis det kun er stoffskifte, at du betegner deg selv som syk!? Du går vel på noen medisiner, Thyroxin, el, men det er klart at hvis du betegner deg selv som sykelig, så er det naturlig å tro at en ikke orker å ha sex! Lavt stoffskifte er en tilstand,ikke en sykdom! Sikker på at det ikke ligger noe annet bak? Kanskje det er medisinen som gir nedsatt lyst. Har du prøvd forskjellige afrodisia? Naturmidler? Leketøy? Det skader ikke prøve, for du vil vel ikke legge den delen av livet ditt på hylla allerede nå?

Gjest No libido

Ser du på deg selv som syk fordi du har et lavt stoffskifte eller er det også andre ting som ligger under? Jeg kan ikke skjønne at hvis det kun er stoffskifte, at du betegner deg selv som syk!? Du går vel på noen medisiner, Thyroxin, el, men det er klart at hvis du betegner deg selv som sykelig, så er det naturlig å tro at en ikke orker å ha sex! Lavt stoffskifte er en tilstand,ikke en sykdom! Sikker på at det ikke ligger noe annet bak? Kanskje det er medisinen som gir nedsatt lyst. Har du prøvd forskjellige afrodisia? Naturmidler? Leketøy? Det skader ikke prøve, for du vil vel ikke legge den delen av livet ditt på hylla allerede nå?

Nei, du har rett. Jeg ønsker jo å gjøre noe med det, siden jeg ber om hjelp her.

Å ha lavt stoffskifte er ikke bare å ta en pille, så vips er man bra. Men den diskusjonen kan vi ta et annet sted.

Selvfølgelig kan manglende sexlyst skyldes mange ting. Og en av knaggene jeg tror har betydning, er bivirkningen av lavt stoffskifte: manglende libido.

Huske i taket, div. vibratorer m.m er utforsket. Men personlig synes jeg det kan bli litt vel mye med alle duppedittene... Men huska i taket er fin!

Gjest No libido

Om stoffskifte

http://www.leet.no/

el

http://www.stoffskifte.org/

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Ut fra din beskrivelse virker det som om du ikke bare opplever medisinske årsaker til mindre sexlyst. Det er også mulig du i kjølvannet av stoffskifteproblemene har fått et negativt syn på sex, etter som du beskriver at du stiller opp. Da har du selv neppe fullt utbytte av det som skjer, ellers ville du vel formulert deg annerledes.

Når du bare stiller opp, har sexlivet lett for å komme inn i svært negative spiraler. Du ønsker å gjøre det over så raskt som mulig, siden du likevel ikke synes noe om det. (Vi gruer oss for å gjøre noe vi ikke liker). De fleste kvinner har behov for lange scenaser for å få det godt. Dermed får du mindre og mindre igjen for seksuelle aktiviteter og synet ditt på sex blir stadig dårligere og gledene blir stadig færre.

Det du beskriver som sexpress, gjør antakelig at du aldri får sjanse til å føle på egen lyst. Hans forslag om massajse er en metode for å vekke sexlyst har vært brukt av sexologer i nesten førti år. Da kombineres den med en periode med seksuelt avhold. Massasjen starter med berøring av hverandres kropper fra hodet og ned til tærne, hvor erogene soner i første omgang holdes utenfor. Når de dårlige følelsene rundt det å ha sex begynner å blekne, kanskje etter en eller flere måneder, går dere videre og prøver å snakke om gode erfaringer dere har hatt seksuelt. Da kan dere samtidig lage et program som også innebærer å berøre hverandres erogene soner. Først når du merker at lysten din er der igjen, er tiden inne for å ta opp samleier igjen.

Nei, du har rett. Jeg ønsker jo å gjøre noe med det, siden jeg ber om hjelp her.

Å ha lavt stoffskifte er ikke bare å ta en pille, så vips er man bra. Men den diskusjonen kan vi ta et annet sted.

Selvfølgelig kan manglende sexlyst skyldes mange ting. Og en av knaggene jeg tror har betydning, er bivirkningen av lavt stoffskifte: manglende libido.

Huske i taket, div. vibratorer m.m er utforsket. Men personlig synes jeg det kan bli litt vel mye med alle duppedittene... Men huska i taket er fin!

Som om jeg skulle skrevet innlegget selv, bortsett fra at jeg ikke har noen sykdom å "skylde på". Etter barn nr. 2 (som nå er 1 år) er jeg ikke interessert, og akkurat nå føles det som at det hadde vært helt greit å leve resten av livet uten sex. (er 35 år). Mannen min foreslår og foreslår, men jeg synes det er mye pes og mas, og blir med for at han skal bli fornøyd.

En ting er at man mangler lysten - men det er ille når man ikke engang har lyst til å få lyst! Det er forsåvidt godt, og jeg får orgasme, men som sagt - jeg savner det ikke. Jeg synes også at alene ferier er pes fordi hans forventninger er så store, mens jeg ikke er noe mer interessert selvom vi har barnefri. Ingen enkel sak det der...

Annonse

Som om jeg skulle skrevet innlegget selv, bortsett fra at jeg ikke har noen sykdom å "skylde på". Etter barn nr. 2 (som nå er 1 år) er jeg ikke interessert, og akkurat nå føles det som at det hadde vært helt greit å leve resten av livet uten sex. (er 35 år). Mannen min foreslår og foreslår, men jeg synes det er mye pes og mas, og blir med for at han skal bli fornøyd.

En ting er at man mangler lysten - men det er ille når man ikke engang har lyst til å få lyst! Det er forsåvidt godt, og jeg får orgasme, men som sagt - jeg savner det ikke. Jeg synes også at alene ferier er pes fordi hans forventninger er så store, mens jeg ikke er noe mer interessert selvom vi har barnefri. Ingen enkel sak det der...

Å leve, er å ha retten til å ta valg. I disse tilfeller kan man velge å enten godta at sexlysten er borte, å dermed godta alt som det måtte føre med seg, eller så kan man velge å prøve å gjøre noe med det, fordi man egentlig vil, og siden dere har gått til det steget å skrive inn til DOL om det, så går jeg utifra at dere egentlig er villig til å gjøre noe med det. Hva med å gå til en sexolog? Om ikke dildoer og husker i taket funker, så er jeg sikker på at det finnes noen/noe der ute som kan hjelpe dere...hvis dere vil da!Ikke gi opp!

Gjest gammeldags....

Hva gjør dere med huska i taket? Hva er godt med det? Har aldri hørt om det jeg.....men jeg er kanskje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...