Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anja77

Heisann!

Jeg leste et innlegg,der Trine

svarte at det var mest sansynlig

at en fekk samme svangerskaps forløpet som mor eller søster.

Min mor mistet 4 barn pga.svak,

kort livmorhals.Da var hun mellom 4 og 6 mnd. på vei.

Jeg ble født i 7.mnd.,da hadde hun ligget på sykehuset fra 8.uke.

Nå har vi startet opp med vårt

første IVF-forsøk,og jeg er redd det samme skal skje meg,hvis jeg blir gravid.

Hvor stor er muligheten for det?

Går det an å sjekke livmorhalsen?

Tusen takk for svar!

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14805-arvelige-f%C3%B8dselsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag är inte enig i att det är mest sansynlig att du skulle få samma graviditet som din syster eller mamma. Har inte hört att en cervix insuffisien (försvagad livmoderhals) skulle kunna vara ärftlig. Jag tycker inte att du behöver att känna någon större oro för detta än för någon annan komplikation. Att vara oroad och rädd för olika saker under en graviditet, är inte ovanligt utan normalt , speciellt med tanke på att ni har väntat länge på denna graviditet. Det går att kontrolera livmoderhalsen under graviditeten, gjenom att mäta livmoderhalsens längd med hjälp av vaginalt ultraljud. Detta får du ta upp med din doktor och se vad denne tycker om detta. Jag önskar dig lycka till vidare och hoppas att du kan känna en något mindre oro nu!

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag är inte enig i att det är mest sansynlig att du skulle få samma graviditet som din syster eller mamma. Har inte hört att en cervix insuffisien (försvagad livmoderhals) skulle kunna vara ärftlig. Jag tycker inte att du behöver att känna någon större oro för detta än för någon annan komplikation. Att vara oroad och rädd för olika saker under en graviditet, är inte ovanligt utan normalt , speciellt med tanke på att ni har väntat länge på denna graviditet. Det går att kontrolera livmoderhalsen under graviditeten, gjenom att mäta livmoderhalsens längd med hjälp av vaginalt ultraljud. Detta får du ta upp med din doktor och se vad denne tycker om detta. Jag önskar dig lycka till vidare och hoppas att du kan känna en något mindre oro nu!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...