Gå til innhold

Hun behandler meg som en dritt!

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsket gutt

Jeg er en gutt på 22år, som i litt over to mnd. har vært sammen med en jente på 17 år.Den første måneden vi var sammen var vi sammen med hverandre nesten hver kveld og vi overnattet stort sett hos hverandre.

Jeg har tidligere ikke vært fast sammen med noen,siden jeg hele tiden har lett etter den rette. Nå kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har funnet henne. Jeg er så glad i henne at jeg ikke har lyst til å miste henne, men samtidig vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Dette skyldes at i de 3-4 siste ukene så har hun nesten aldrig tid til meg. Hun driver på med hester å jeg vet det opptar mye av hennes fritid, men de gangene hun har tid så prioriterer hun venninen sin fremfor meg. Jeg pleier å hente henne på skolen nesten hver dag og i tillegg pleier jeg ofte å kjøre henne til å fra trening, men hun har aldri takket meg for at jeg gjør det.

Kommer jeg en eller annen gang litt for tidlig for å hente henne, så kan hun finne på å skjelle meg ut foran alle vennene sine og påstå at jeg prøver å trenge meg inn på hennes teritorium. Jeg blir som oftest stående der å se ut som en idiot. Er vi foreksempel sammen på kino eller lignende å hun treffer noen venner så overser hun meg totalt. jeg har prøvd å snakke med henne flere ganger om hvordan jeg føler hun behandler meg, men da blir hun bare sint og sier at hvis jeg ikke liker henne sånn som hun er så må jeg bare forlate henne. Når hun sier slikt sårer det meg veldig og jeg går ofte å lurer på om hun virkelig er glad i meg.

Hva synes dere jeg burde gjøre? Er det verdt å satse på henne? Jeg vil gjerne høre om andre lesere har lignende erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14817-hun-behandler-meg-som-en-dritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det slik, jeg hadde aldri tolerert slik respektløshet. Det at du har prøvd å ta det opp med henne og hun gir faen bare forsterker det dårlige inntrykket jeg får av henne.

For meg så virker det som om hun ikke skjønner alvoret, derfor kan du påpeke det for henne. Ergo, still et ultimatum, enten så må hun fortelle hvorfor hun oppfører seg så dårlig og sårer deg, eller så går du din vei og ikke ser tilbake.

Kanskje hun skjønner alvoret da?

Respektløshet er det værste jeg vet.

For å si det slik, jeg hadde aldri tolerert slik respektløshet. Det at du har prøvd å ta det opp med henne og hun gir faen bare forsterker det dårlige inntrykket jeg får av henne.

For meg så virker det som om hun ikke skjønner alvoret, derfor kan du påpeke det for henne. Ergo, still et ultimatum, enten så må hun fortelle hvorfor hun oppfører seg så dårlig og sårer deg, eller så går du din vei og ikke ser tilbake.

Kanskje hun skjønner alvoret da?

Respektløshet er det værste jeg vet.

Ho utnyttar deg berre. Ho er berre 17 år og anar ingenting om kva det vil seia å vera i eit seriøst forhald.

Mitt råd til deg; dump henne og byrj å sjå deg rundt etter ei anna som handsamar deg på ein skikkeleg måte.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det høres ut som om dere har nokså ulike behov. 5 års aldersforskjell kan også spille en stor rolle, spesielt i disse ungdomsårene.

Det spørs om du kommer så langt ved å snakke mer med henne. Det er vel heller spørsmål om tid, modning og livserfaring som du evt. kan vente på hos din kjæreste.

Det spørs om ikke 17 åringen trenger mye tid fortsatt til å finne seg selv, uten å være bundet til deg som sin faste kjæreste.

Gjest da jeg var ung

Du sier at hun aldri har takket deg for at du har kjørt henne hit og dit. Huske selv når jeg var tenåring, følte meg helt kvalt når kjæresten plutselig sto utenfor jobben for å hente meg når han gjorde det hver dag. Det ble bare for mye, og jeg hadde ikke bedt han om det. Følte behov for å være litt alene også. Men kunne jo ikke akkurat si; kan du la være å hente meg jobben eller. Vet ikke om det er slik hos dere. Men kanskje du skal prøve å finne deg en ny og interessant hobby, så får dere begge litt tid hver for dere.

Annonse

For det første: Dette handler mest om at hun er 17 og du er 22.

Det handler imidlertid etter mitt syn også litt om at DU ikke ser ut til å skjønne tegninga helt. Som 22-åring skal du vel være selvstendig nok til å bare kutte ut et opplegg som fungerer på denne måten, uten å måtte spørre i et forum som dette. Vær voksen, og sett grenser for DITT liv. Ikke la andre bestemme, og ikke bestem over andre sjøl heller. Skjønner sånn sett at HUN blir stressa av at du klenger deg på henne ved å skulle være sammen med henne hele tiden, kjøre henne rundt omkring osv.

Neste gang hun svarer slik, at da må du bare gå fra henne, så svarer du enkelt og greit: "Ja, det er nok det beste. Så derfor tror jeg vi sier at det er over, her og nå."

Tøft å gjøre slikt, særlig siden det høres ut som om du har funnet en du er svært glad i. Men denne jenta mangler modenhet, og hun viser alle tegn på at hun føler seg bundet og innesperret i et forhold. Da blir mange dessverre sånn - slem mot kjæresten sin. Hun er jo også bare 17 år.

Jeg synes at "da jeg var ung" og Bård har noen gode poenger her...

Har hun bedt deg om å hente henne? Om ikke, så er vel et manglende takk en måte hun prøver å si at hun faktisk ikke setter pris på dette? Svært mange kommer i en fase hvor de får litt hetta når den første forelskelsen gir seg, og da handler det vel mest om å gi hverandre mer rom for seg selv igjenn. For meg kan det høres ut som om hun føler seg kvalt.

Jeg synes ikke som mange andre her at hun behandler deg så respektløst at du bare skal kutte henne. Men prøv å finne ut hva som ligger bak. Svært magne forhold har hatt det slik i perioder -og gått videre med stort hell! På noe av det hjun sier ser det jo nesten ut til at hun vil at du skal gjøre det slutt. Føler hun at du er som en vegg sombare gir etter og ikke har egne meninger?

En kan ikke kreve at den andre respekterer en selv -en må sørge for at fortjener respekt! Det gjør en ikke om en lar seg herse med.

Gjest Forelsket gutt

Jeg synes at "da jeg var ung" og Bård har noen gode poenger her...

Har hun bedt deg om å hente henne? Om ikke, så er vel et manglende takk en måte hun prøver å si at hun faktisk ikke setter pris på dette? Svært mange kommer i en fase hvor de får litt hetta når den første forelskelsen gir seg, og da handler det vel mest om å gi hverandre mer rom for seg selv igjenn. For meg kan det høres ut som om hun føler seg kvalt.

Jeg synes ikke som mange andre her at hun behandler deg så respektløst at du bare skal kutte henne. Men prøv å finne ut hva som ligger bak. Svært magne forhold har hatt det slik i perioder -og gått videre med stort hell! På noe av det hjun sier ser det jo nesten ut til at hun vil at du skal gjøre det slutt. Føler hun at du er som en vegg sombare gir etter og ikke har egne meninger?

En kan ikke kreve at den andre respekterer en selv -en må sørge for at fortjener respekt! Det gjør en ikke om en lar seg herse med.

Som oftest når jeg skal hente henne eller kjøre henne noen steder er det hun som spør meg om jeg kan det.

En av dere sier hun kan synes jeg blir for klengete, gjør hun det kan hun vel bare si ifra om at jeg er det og ikke påstå når jeg spør at alt er i orden.

Jeg ser ut ifra alle svarene jeg har fått her at de fleste av dere mener at jeg skal gjøre det slutt. Det er noe jeg ikke har særlig lyst til å gjøre med det første iallefall, men jeg har jo innsett at i lengden så går det jo ikke ann at hun skal behandle meg på denne måten.

Har dere noen råd til meg utenom å gjøre det slutt. Noen råd om hvordan vi kan ordne opp i dette uten at jeg eller hun blir såret????

Som oftest når jeg skal hente henne eller kjøre henne noen steder er det hun som spør meg om jeg kan det.

En av dere sier hun kan synes jeg blir for klengete, gjør hun det kan hun vel bare si ifra om at jeg er det og ikke påstå når jeg spør at alt er i orden.

Jeg ser ut ifra alle svarene jeg har fått her at de fleste av dere mener at jeg skal gjøre det slutt. Det er noe jeg ikke har særlig lyst til å gjøre med det første iallefall, men jeg har jo innsett at i lengden så går det jo ikke ann at hun skal behandle meg på denne måten.

Har dere noen råd til meg utenom å gjøre det slutt. Noen råd om hvordan vi kan ordne opp i dette uten at jeg eller hun blir såret????

Om hun ber deg hente henne, blir sur når du kommer for tidlig, og så ikke sier takk så behandler hun deg ikke med respekt. Det må du kreve, og om hun blir såret så er det jo ikke verdens undergang det? Hvorfor er du så redd for å såre henne? Samme hvor glade en er i hverandre så vil en gareantert såre hverandre noen tusen ganger i løpet av et langt liv...

Gjest da jeg var ung

Som kjent kan en ikke forandre på andre mennesker, bare seg selv. Så hvis du ønsker deg en forandring må du begynne med deg selv. Det var det jeg mente med at du kanskje burdte begynne med en ny og spennende hobby, som gjør at du ikke har tid til å komme på hennes minste vink. Pluss at du da viser at du har flere sider enn det hun visste om. Mer interessant altså...

Skjønner at det ikke er lett, men verdt å tenke over kanskje. En annen ting du kan gjøre når du skriver at hun overser deg totalt når hun treffer andre kan være at du likevel tar del i samtalen og viser at du har noe og fare med. Blir du likt av vennene hennes er sjansene større. Det ser uansett mye bedre ut å ta del i samtalen enn å bare stå på sidelinja og ikke si et pip.

Må innrømme at jeg var nok selv ikke helt moden for et alvorlig forhold når jeg var 17. Om det går galt med dere husk nå likevel på at det ikke nødvendigvis er deg det er noe galt med, for hvor mange 17 åringer har du hørt om som har bundet seg for livet i den alderen? Du har nok bare funnet deg en dame som er litt for ung.

Et ordtak sier noe sånt som; " Forandring gjør vondt, å forsøke å holde fast ved det gamle gjør ofte enda vondere".

Lykke til!

P.S: Er i dag svært glad når typen min kommer å henter meg på jobben ; ) En dag møter du en jente som vil sette pris på dine kvaliteter!!

Jeg må si meg enig i mange andre her inne om at hun nok er litt for ung og uerfaren for deg.

Hvis jeg tenker tilbake på hvordan jeg tenkte da jeg var 17 (er nå 30) så var jeg ikke klar for et alvorlig forhold, og gutter som var klengete og mer engasjerte enn meg, ble nesten litt uinteressante.

Det jeg tror er at hun har begynt å miste interessen, og at hun ikke helt tørr å si det rett ut til deg, selv om du har spurt henne. Hun vil nok ikke såre deg heller, og lar da ting skure og gå, og håper at du gjør det slutt slik at hun slipper.

Hvis du virkelig ønsker å teste henne ut, så kan du jo holde litt avstand en stund. Ikke hente henne hvis det ikke er avtalt, ikke la henne ta deg som en selvfølge. Tar hun da ikke kontakt, så spørs det om hun er interessert, men kanskje hun begynner å savne deg og tar kontakt igjen?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...