lindala Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Jeg kan ikke bruke p-piller som prevensjon pga, arvelige hjerte-kar lidelser, migrene og røykning, er 30 år. De to siste månedene har jeg brukt Norlevo nødprevensjon uten en eneste bivirkning og lurer nå på om det er skadelig å bruke Norlevo som prevensjon? Jeg vet at produsenten sier at det ikke er et prevensjonsmiddel, men det virker så lettvint og greit. Hvordan er forresten sammenhengen når jeg får mensen til normal tid etter bruk av Norlevo? Betyr det da at jeg antagelig allerede hadde hatt eggløsning når jeg tok pillene? for det sies jo at de skal utsette eggløsningen, og da burde vel det bety at jeg ville fått mensen senere enn normalt? Bare lurer, for det er jo helt uholdbart å ikke kunne bruke prevensjon....Spiral er ikke noe godt alternativ da jeg klarte å bli gravid utenfor livmor med hormonspiral. Lindala 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14832-angrepiller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. januar 2001 Del Skrevet 12. januar 2001 Skadelig er det ikke, men en litt tungvint form for prevensjon og ikke så sikker (gir 95% beskyttelse tatt innefor 24 timer, 85% beskyttelse tatt 24-48 timer etterpå og bare 58% tatt 48-72 timer etter samleiet). Mengden av hormonet levonorgestrel i to NorLevo tilsvarer det som finnes i 10 p-piller (men de innholder i tillegg østrogen). Vanligvis påvirkes menstruasjonen ikke av NorLevo. Vi regner med at de utsetter eggløsning, men vet det ikke sikkert. Logisk skulle mensen da komme senere, jeg kan ikke forklare hvorfor det ikke skjer. Et alternativ for deg kunne være minipille eller p-sprøyte som bar inneholder hormon av samme typen som det som er i NorLevo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14832-angrepiller/#findComment-71814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.