Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 38 og 2. gangs fødende. Min første fødsel var over på knappe 5 timer fra første ri til hun var ute. Det begynte med hyppig avføringstrang, og etter 1 time startet riene med 5 minutters mellomrom. Når vannet gikk tok det 10 minutter før hun var ute - hadde 2 eller 3 pressrier. Fikk beskjed om at neste gang kunne det gå enda raskere. Vi var på sykehuset i ca 2 1/2 time før hun kom. Hvor lang tid kan jeg beregne at denne fødselen vil ta? Vi bor ca 20 min fra sykehuset, bør vi kjøre med en gang riene melder sin ankomst?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14842-2gangs-f%C3%B8dende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Ja, andra förlossningen går som regel snabbare än vid numer 1. Det går inte att säga hur mycket snabbare den evt kommer att gå. Du skall ringa in till förlossningsavdelningen för en bedömning(vurdering,när du har börjat att få sammandragningar. Jag tycker att ni skall åka in på ett tidigt stadium, innan det börjar att gjöra allt för ont.Det är bättre att åka in för tidigt och evt åka hem igen om sammandragningarna avtar, än att föda barn i bilen. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14842-2gangs-f%C3%B8dende/#findComment-70416
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...