Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har tidligere skrevet inn til deg ang. at jeg hadde mensen sammenhengende i nesten en måned og måtte få piller for å stoppe menstrasjonen. Uansett, det skjedde for 1 år siden.

Jeg sluttet på p-pillen i mars (2000) og har siden håpet på å bli gravid. Noe som jeg har merket at ikke er så lett.

24 desember 2000 var jeg på mitt mest fruktbare (slimet i skjeden var "seigt" og jeg kunne "strekke det melom fingrenne"). Jeg tenkte det at denne gangen MÅ d jo bare bli klaff. Men, den samme skuffelsen nok en gang! Mensen kom sist lørdag akuratt på tidspunktet den pleier.

Men så...... kommer det "big question". Mensen kom da jeg reiste meg ut av senga lørdags morgen. Jeg hadde fæle smerter som normalt i tilleg til at jeg var lei for at vi ikke hadde klart å bli gravide denne gang heller. Uansett, søndag rundt samme tid mensen kom dagen før sluttet blødningene helt. Dagen etterpå kom det litt rød/brunt (gammelt) blod og siden det har mensen forsvunnet. Jeg har normalt sett mensen i minst 4 dager der den 5 dagen består av gammelt blod.....

Kan du gi meg noe svar på hva dette kan være. Jeg er 20 år og er frisk og rask.... Men jeg må si at jeg begynner å bli litt bekymret med alt dette klusset med at vi ikke klarer å bli gravide og dette her med mesen. Tok en graviditets test idag, mest pga at jeg ønsker så inderlig å starte en familie og håpet.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14853-mensen-i-1-12-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes det var en god ide å ta en graviditetstest, for svangerskap er alltid noe man bør tenke på ved en unormale blødning. Hvis en ung kvinne har forsøkt relativt lenge å bli gravid uten resultat og så får en blødning med smerter, må man også ha mulighet for graviditet utenfor livmoren i tankene. Hvis du fortsatt har smerter, bør du søke lege, ellers ser du det an. Uansett lokalisasjon, kan en graviditet stoppe opp og bli til abort uten de store blødninger. Når det er gått ett år uten resultat kan du søke lege for utredning. Se vedlegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14853-mensen-i-1-12-dag/#findComment-72181
Del på andre sider

Jeg synes det var en god ide å ta en graviditetstest, for svangerskap er alltid noe man bør tenke på ved en unormale blødning. Hvis en ung kvinne har forsøkt relativt lenge å bli gravid uten resultat og så får en blødning med smerter, må man også ha mulighet for graviditet utenfor livmoren i tankene. Hvis du fortsatt har smerter, bør du søke lege, ellers ser du det an. Uansett lokalisasjon, kan en graviditet stoppe opp og bli til abort uten de store blødninger. Når det er gått ett år uten resultat kan du søke lege for utredning. Se vedlegg.

Jeg glemte jo å si at testen var negativ. Smertene varte bare fra da mensen kom og litt utpå dagen på søndagen da mensen stoppet. Morgenen etter da jeg sto opp fikk jeg halsbrann og det samme om kvelden! Jeg føler som sagt at magen bare blir større og større. Har kjøpt en ny test i tilfelle jeg ikke klarer å vente til fredag da jeg har planer om å gå til legen å ta en undersøkelse for å få ett ordnli svar. Problemet er selvfølgeli at jeg ønsker ett svar NÅ!!! :-(

Har lest om flere som tok opptil 3 tester, med 3-4 dagers mellomrom før de endeli fikk de berømte 2 blå strekene. Det sies og at i enkelte tilfeller så vises det ikke på en hjemmetest (urintest) før 3-4 uker etter befruktning og dersom man tar en blodprøve slår det ut så tidli som 1-2 uker etter befruktning.... Stemmer dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14853-mensen-i-1-12-dag/#findComment-72236
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...