Gå til innhold

Når han ikke liker min hobby...(mc)

Anbefalte innlegg

Gjest millit

Hei,

Er sammen med en flott mann og vi har det godt sammen.

MEN han er så sterkt i mot min største lidenskap, nemlig å kjøre motorsykkel.

Han rakker så ned på jenter generelt som gjør det, for han mener de er harry og guttete, enda både han og jeg vet at jeg er ultrafeminin.

Ogsp ramser han opp en haug han vet som har kjørt seg i hjel og han sier rett ut at han håper jeg vil legge denne interessen på hylla.

Bør jeg da si det samme om hans trang til å drive med brett-seiling liksom?

Jeg blir så lei meg av at han rakker så ned, og ikke oppmuntrer meg til å dyrke min interesse - selvom det jo er farlig.

Hva kan jeg gjøre her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148556-n%C3%A5r-han-ikke-liker-min-hobbymc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest millit

Drit i det. Har selv vært sammen med en som ikke likte det jeg drev med, han likte ikke mine venner heller. det gikk til h...til slutt..

Drite i et forhold på grunn av det?

Dine erfaringer trenger jo ikke bli mine, da.. Og min kjøre er veldig godt fornøyd med vennene mine, og vi har også felles venner og interesser. Men for all del,dette sårer meg jo. Ingen tvil om det...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Dine erfaringer trenger jo ikke bli mine, da.. Og min kjøre er veldig godt fornøyd med vennene mine, og vi har også felles venner og interesser. Men for all del,dette sårer meg jo. Ingen tvil om det...

Ja, men det jeg mente var at du skulle drite i om han ikke likte det. det er jo noe han må lære seg å akseptere da. Man må få ha sine interresser. Noe annet er det jo dersom han er redd for deg, det skjønner jeg jo. Men dersom det er bare fordi han synes du er "harry" så er det jo latterlig da..

mil1365380270

Det med at det er harry og guttete, er nok noe han finner på, for å få deg til å slutte... De guttene jeg kjenner synes i alle fall det er sexy. Og litt barskt da, men på en positiv måte.

Kanskje det gjør han usikker, at andre menn synes du er fin?

Du må få han til å åpne seg, fortelle hva som egentlig er problemet, og ikke rakke ned på deg, for å få deg til å slutte.

Men det med ulykkesrisikoen er jo et argument dere ikke kan se bort fra. Mange som slutter når de blir foreldre f.eks.

På den andre siden, du får ikke han til å slutte med brettseiling, og hadde han vært fjeklatrer, hadde han nok ikke sluttet med det heller?

Og han må skjønne at hvis han slutter med brettseiling, for å få deg til å slutte å kjøre sykkel, ja da har forholdet deres virkelig kommet skjevt ut.

Lev og la leve, det er også en måte å ta hensyn på...

Gjest Mr Papp

Hehe, du er tydeligvis veldig glad i MC, når du skriver "min kjøre" istedenfor min "kjære". ;-P

Annonse

Ja, men det jeg mente var at du skulle drite i om han ikke likte det. det er jo noe han må lære seg å akseptere da. Man må få ha sine interresser. Noe annet er det jo dersom han er redd for deg, det skjønner jeg jo. Men dersom det er bare fordi han synes du er "harry" så er det jo latterlig da..

Jeg kan godt trekke dette litt lenger enn siria [...] jeg: Hvis han i fullt alvor rakker ned på på dine interesser og dine venner på den måten du beskriver her og venner og interesser ikke er kriminelle synes jeg han bør få et tupp i ræva. Hvis han kommer angrende tilbake kan du vurdere å åpne den igjen.

Spørsmålet er om det er noe du kan gjøre.

Du vil ikke klare å få han til å like hobbyen din, det tror jeg er umulig. Men kanskje du kan få han til å godta at du har den. Forsøk å få han til å fortelle hvorfor han ikke liker den.

Er det fordi han er redd for deg og redd for at du skal kjøre deg i hjel eller skade deg alvorlig eller er det noe annet som ligger bak?

At han er redd for at det skal skje deg noe skjønner jeg, men jeg er litt usikker på om det er den virkelige grunnen til at han ikke vil du skal holde på med dette.

Kom til bunns i hva det virkelig dreier seg om og bli enige om ett kompromiss.

Jeg skjønner godt lidenskapen din, jeg har selv kjørt mc i mer eller mindre i 31 år og kjører fortsatt:-)

Ingenting er som å høre lyden, kjenne kreftene, kjenne friheten, osv. Jeg fryser nedover ryggen ennå, bare jeg skrever over sykkelen og ruser opp og hører lyden av den.

I motsetning til din mann synes jeg det er stilig at jenter kjører mc, det er sexy og tøft, jeg liker det:-)

Lykke til med en flott mc sommer:-)

petter smart

Det ligger nok mange ting bak her.

Han er nok, berettiget, redd for din sikkerhet.

Han liker neppe at du bruke mye tid på an hobby han ikke interesserer seg for og at du da bruker tid vekk fra han.

Kanskje er han redd for at du skal møte en mann som kjører motrosykkel og foretrekke denne mannen.

Han synes kanskje det virker noe maskulint å kjøre motorsykkel.

Dersom du bruker mye tid på motorsykkelen (altså ikke sammen med han), han synes det er dumt/maskulint og han er redd for din sikkerhet så blir det vel i meste å laget å kreve at han skal støtte deg i din interesse.

Hva med å redusere tiden på motorsykkelen? Oppmuntre han til å dyrke egne interesser? Spør om han vil være med (som eksos"hane").

Begge må vel gi og ta litt her. Han må jo kunne akseptere at du har egne interesser og ikke bare bruker all tiden på han. Spesielt siden han også har sine interesser. Samtidig som dere kanskje kunne brukt mer tid sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...