mav1365380702 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 det er 2 år siden jeg tok en p-sprøyte som jeg har reagert kraftig på.sterk kvalme har gjort at jeg har ligget på sykehus i perioder.legene har nå kommet til at den har forstyrret hormonene mine så kraftig at kroppen rett og slett ikke fungerer. har tatt mange prøver men det er vanskelig å finne noe som kan si akurat hva som er galt. en p-sprøyte kan sitte i kroppen i 33 mnd så jeg har 9 mnd igjen hvis den holder så lenge.mitt håp er om det er noen som kan ha opplevd noe lignende,eller en lege som har hvert borti noe slikt så jeg kan få svar på om det går an å behandle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148594-syk-etter-p-spr%C3%B8yte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det var litt rart at du skulle bli så dårlig av p-sprøyte at du måtte inn på sykehus! Kvalme er også en uvanlig bivirkning. Hvis du har fått dine menstruasjoner tilbake, er p-sprøytens hormoner ute av kroppen. Gi meg tilbakemelding (ikke betaling) om hvordan det er med dine menstruasjoner. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148594-syk-etter-p-spr%C3%B8yte/#findComment-946568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mav1365380702 Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Det var litt rart at du skulle bli så dårlig av p-sprøyte at du måtte inn på sykehus! Kvalme er også en uvanlig bivirkning. Hvis du har fått dine menstruasjoner tilbake, er p-sprøytens hormoner ute av kroppen. Gi meg tilbakemelding (ikke betaling) om hvordan det er med dine menstruasjoner. Vennlig hilsen Mette H Moen har fått tilbake regelmessig mens.de har nå satt meg på p-pillen yasmin for å prøve å undertrykke eggløsningen som de mener det er skippel i. p-sprøyta kan forstyrre samarbei mellom hypofyse og eggløsning og det kan gi utslag i sterk kvalme. er gift er 35 år og har 3 småe barn så dette har ikke vært noe kjekt for noen av oss. går ned mange kilo i de ekstra dårlige periodene og sliter for å komme på bena igjen. de har sendt alle mine papir til trondhjem så jeg håper på et positivt svar derifra. vet at dette er vanskelig men har håp om at det kanskje er flere med samme problem som har fått hjelp. har spurt mange leger om det kan ha en sammenheng at jeg er sterilisert men d bennekter de.(fikk spøyta for de jeg blødde så mye) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148594-syk-etter-p-spr%C3%B8yte/#findComment-946768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 har fått tilbake regelmessig mens.de har nå satt meg på p-pillen yasmin for å prøve å undertrykke eggløsningen som de mener det er skippel i. p-sprøyta kan forstyrre samarbei mellom hypofyse og eggløsning og det kan gi utslag i sterk kvalme. er gift er 35 år og har 3 småe barn så dette har ikke vært noe kjekt for noen av oss. går ned mange kilo i de ekstra dårlige periodene og sliter for å komme på bena igjen. de har sendt alle mine papir til trondhjem så jeg håper på et positivt svar derifra. vet at dette er vanskelig men har håp om at det kanskje er flere med samme problem som har fått hjelp. har spurt mange leger om det kan ha en sammenheng at jeg er sterilisert men d bennekter de.(fikk spøyta for de jeg blødde så mye) Hvis du fikk reglemessig menstruasjon etter du sluttet med p-sprøyte er det tegn på at hormonet er ute av kroppen. P-sprøyten virker ved å stoppe eggløsning, men det blir man ikke kvalm av. Jeg kan ikke helt se hva som er hensikt med å sette deg på p-pille hvis du er sterilisert. Sterilisering endrer ikke noe på ditt hormonsystem. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148594-syk-etter-p-spr%C3%B8yte/#findComment-947093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mav1365380702 Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hvis du fikk reglemessig menstruasjon etter du sluttet med p-sprøyte er det tegn på at hormonet er ute av kroppen. P-sprøyten virker ved å stoppe eggløsning, men det blir man ikke kvalm av. Jeg kan ikke helt se hva som er hensikt med å sette deg på p-pille hvis du er sterilisert. Sterilisering endrer ikke noe på ditt hormonsystem. Vennlig hilsen Mette H Moen tok prøver av progestron på dag 28 i syklus. høres ut som jeg kan være et spesielt tilfelle, ingen har hørt om at noen har reagert så krafti på sprøyta. mange sier de er uvell og kjenner at kroppen ikke fungerer men ikke så kraftig reaksjon som jeg har fått. noen må vel kunne svare på hva som er galt. har fått beskjed om at det er bare å vente, men når man har gått slik i 2 år er man rimelig utslitt. må vel være noen prøver som kan si om alt fungerer som det skal.kan alt ordne seg selv med tiden eller??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/148594-syk-etter-p-spr%C3%B8yte/#findComment-947138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.