Gå til innhold

Kan det være han lurer meg? Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Gjest trenger lur hjelp
Skrevet

Hei, Håper noen kan si sin mening her. Og før jeg skriver videre : jeg har hittil ikke hatt noen grunn for å mistenke min kjære...men nå er jeg litt bekymret.

Da jeg traff min kjære for ca et halvt år siden, hadde han et annet mobilnr. Han hadde, før meg, hatt en del tilfeldige forbindelser (tilfeldig sex), og disse damene hadde en tendens til å sende mldr til ham på denne mobilen. Han fortalte meg om det, og sendte samtidig meldinger til samtlige der han sa fra at han ikke ville ha mer med dem å gjøre, og var ferdig med det der.

Jeg ble stolt av ham og glad for at han gjorde det. Og på toppen av dette, siden det plaget oss begge, skaffet han seg nytt mobilnummer. Dette er et hemmelig et.

Så, da slappet jeg av. Jeg testet ut det gamle nummeret hans et par tre ganger noen få uker etter at han sa han hadde sagt opp abbonementet, og kom da til et nummer som ikke var i bruk...(tror jeg hvis jeg husker riktig). Han sier han har klippet i stykker sim-kortet.

jeg har også søkt på nummeret, og FØR vi ble sammen fikk jeg jo opp hans navn, men ikke da jeg prøvde.

Så er saken den, at jeg nok en gang i dag (noen måneder etter) søkte på nummeret, bare for å se..Ikke for at jeg er mistenksom, bare nysgjerrig. Jeg fikk da opp " xxxx Kommune", som altså er den kommunen han jobber i.

Jeg ringte da kommune-sentralbordet og spurte etter dette nummeret, sa noen hadde ringt meg og jeg lurte på hvem. Fikk oppgitt hans nummer.

Spurte dem om det var aktivt, og da lo litt og sa ja, siden han hadde ringt meg så...(men det fant jeg jo opp)...Ble usikker.

Er nå ute etter å finne ut om han bare har overført nummeret til jobben liksom, og likevel fortsatt har kontakt med folk på det sim-kortet.

Har prøvd ringe det, men kommer hele tiden tøil at mobilen er slått av.

Det kan jo være han setter inn sim-kortet i enkelte anledninger bare...

Hm, bør jeg være mistenksom eller er det en naturlig forklaring tror dere?

Det var jo litt vel merkelig at fra at nummeret har stått på ham, for ca 5-6 mndr siden, så står det plutselig på jobben hans???

Hm...noen tanker/råd?

Vurderer ringe teleselskapet son har dette nummeret for å finne ut om det er aktivt. Noen som vet hvem som har nummer som begynner på 416...Telenor?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• maiken76

13

• petter smart

10

• skorpionfisken

5

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest kjele med kaffe
Skrevet

Må si det høres litt mystisk ut ja.. Spørs nok om han ikke helt ville gi slipp på flørtene han hadde med det nummeret.

Har du spurt ham?

Gjest trenger lur hjelp
Skrevet

Må si det høres litt mystisk ut ja.. Spørs nok om han ikke helt ville gi slipp på flørtene han hadde med det nummeret.

Har du spurt ham?

Ikke hatt tid til å spør ham enda nei...Håper å finne ut av dette på egenhånd først...selvom det er jo lurest å spørre, og deretter stole på det han sier ;-)

Gjest kjele med kaffe
Skrevet

Ikke hatt tid til å spør ham enda nei...Håper å finne ut av dette på egenhånd først...selvom det er jo lurest å spørre, og deretter stole på det han sier ;-)

Snakk med ham du, men ikke vær sint, lei deg eller anklagende. Vær helt non-chalant akkurat som du ikke bryr deg så mye om hva svaret er.

Viser du at du vil han skal svare at han ikke bruker den, kan det jo hende han ikke "tør" svare ja.. hvis du skjønner.. gutter er rare sånn..

Gjest trenger lur hjelp
Skrevet

Ringte telenor. Fikk nå vite at nummeret hans fortsatt er aktivt. Regning sendes hans adresse, men det står ikke lenger oppført i opplysningstjenestene på ham, da står det xxxx kommune...

Hjelp. hva betyr dette? At han likevel ikke har klart å kvitte seg med dette gamle greiene?

Gjest sandex
Skrevet

Jeg kunne ha hjulpet deg :) men du kan jo ikke oppgi nr. ditt her dessverre..

416 kan tilhøre hvilket som helst tele-selskap nå når nr. står fritt til å bytte tele-operatør når som helst.

Han kan ha overført nr. som bruker til både firma - og til andre navn - slik at du ikke finner ut av det...

Men ring gjerne 09000 og f.eks. be om å få "sjekket" om juridisk eier er riktig - og spør om det er "riktig" adresse på betaler.... Da får du nok ut de opplysningene du vil :)

Gjest sandex
Skrevet

Ringte telenor. Fikk nå vite at nummeret hans fortsatt er aktivt. Regning sendes hans adresse, men det står ikke lenger oppført i opplysningstjenestene på ham, da står det xxxx kommune...

Hjelp. hva betyr dette? At han likevel ikke har klart å kvitte seg med dette gamle greiene?

Da bruker han nok tlf. ja! Og - prøver å skjule det for deg.

Man kan reservere seg for katalog og opplysninger... eller "hemmelig nr."

Skrevet

Det betyr vel at han fortsatt har nummeret, men nå vil han ikke at du skal vite om det lenger.

Tolk det som du vil...

Han har vel litt å forklare her ja...

mil1365380270
Skrevet

Hva med å sende en melding til telefonen, fra en venninnes telefon? En han ikke vet hvem er?

"Hei, det er den og den, var det deg jeg traff der og da?" eller noe sånt...

Hvis han er en drittsekk, klarer han sikkert ikke å la være å svare et eller annet...

Gjest kadaver
Skrevet

Har har tlfnr i skjul for deg da. Er jo ikke sikkert han aktivt bruker det, men hvorfor ha det da liksom?

Hva med å få noen han ikke kjenner til å ringe som en test eller sende melding?

skorpionfisken
Skrevet

Jeg synes du er ualminnelig mistenksom jeg.

Hadde jeg funnet ut at min sambo hadde sjekket ting om meg bak min rygg på den måten så hadde det vært kort vei ut døra her, om han ikke hadde en meget god forklaring på mistenksomheten. Synes ikke du har noen god forklaring for hvorfor du gjør dette.

Skrevet

Jeg synes du er ualminnelig mistenksom jeg.

Hadde jeg funnet ut at min sambo hadde sjekket ting om meg bak min rygg på den måten så hadde det vært kort vei ut døra her, om han ikke hadde en meget god forklaring på mistenksomheten. Synes ikke du har noen god forklaring for hvorfor du gjør dette.

Hvordan mener du man ellers skal finne ut om en person går bak ryggen på en da?

Har man ikke noe å skjule kan det da heller ikke skade at man er litt sunt nysgjerrig.

Det er maaaaange som blir bedratt uten å vite om det, netopp via sms/mail osv. Og mange av disse ville aldri visst noe om bedraget om de ikke var littegrann nysgjerrige.

Mener du man heller skal gå der som en dott å bli lurt??

Det er jo tydelig at han her driver med noe snusk, og så mener du at det er HUN som går over streken??

skorpionfisken
Skrevet

Hvordan mener du man ellers skal finne ut om en person går bak ryggen på en da?

Har man ikke noe å skjule kan det da heller ikke skade at man er litt sunt nysgjerrig.

Det er maaaaange som blir bedratt uten å vite om det, netopp via sms/mail osv. Og mange av disse ville aldri visst noe om bedraget om de ikke var littegrann nysgjerrige.

Mener du man heller skal gå der som en dott å bli lurt??

Det er jo tydelig at han her driver med noe snusk, og så mener du at det er HUN som går over streken??

Ja, det mener jeg. Man skal stole på hverandre i et forhold og ikke ødelegge det med mistenksomhet og sjalusi.

Om det er slik at han lurer henne så kommer det fram før eller siden. Og da er det han som er den tapende part, ikke hun. Han mister en flott kjæreste, hun mister en drittsekk hun fint kan være uten.

Jeg ble bedratt selv jeg etter mange års ekteskap, sånn er livet, man har hverandre til låns, ikke til eie. Men da det kom ut var han den stygge syndebukken, og jeg den tapre heltinnen. Alle som kjente oss snudde seg mot ham, og han måtte skaffe seg ny omgangskrets. Ja det var tøft å bli bedratt, men livet går videre. Jeg har ny samboer som jeg stoler på. Er selvfølgeli litt mer kynisk nå. Men sier som så at det er godt så lenge det varer. Varer det lenge og vi blir gamle sammen så er det flott, går det fort over så var det flott så lenge det varte. Er en befrielse i en slik holdning også.

Skrevet

Ja, det mener jeg. Man skal stole på hverandre i et forhold og ikke ødelegge det med mistenksomhet og sjalusi.

Om det er slik at han lurer henne så kommer det fram før eller siden. Og da er det han som er den tapende part, ikke hun. Han mister en flott kjæreste, hun mister en drittsekk hun fint kan være uten.

Jeg ble bedratt selv jeg etter mange års ekteskap, sånn er livet, man har hverandre til låns, ikke til eie. Men da det kom ut var han den stygge syndebukken, og jeg den tapre heltinnen. Alle som kjente oss snudde seg mot ham, og han måtte skaffe seg ny omgangskrets. Ja det var tøft å bli bedratt, men livet går videre. Jeg har ny samboer som jeg stoler på. Er selvfølgeli litt mer kynisk nå. Men sier som så at det er godt så lenge det varer. Varer det lenge og vi blir gamle sammen så er det flott, går det fort over så var det flott så lenge det varte. Er en befrielse i en slik holdning også.

Merkelig innstilling du har..

Du mener isteden for å ha litt våkent sinn, følge med være, litt nysgjerrig (ikke sykelig sjalu da), så skal man være fullstendig naiv og blåøyd? Stole fullt og helt på den andre uansett hva magefølelsen sier?

Hva godt kommer det ut av det da? At forholdet varer i 5 år til, mens han kontinuerlig bedrar henne? Er det ikke da bedre å finne det ut litt før, og slippe ut av forholdet?

Det virker som du jo nettopp har kommet fram til den erkjennelsen at man faktisk ikke kan stole blindt på noen, men ta den tiden man har til låns som du sier.

Det burde ikke ha noe å si om man er litt nysgjerrig om den andre ikke har noe å skjule.

Det må jo selvsagt ikke bikke over til full paranoia og ransaking da..

Om man sjekker og ikke finner noe, er det lettere å stole på noen også vet du, og kanskje man da ser man ikke behøver sjekke noe som helst.

Man får ikke tillit man vinner den vet du.

mil1365380270
Skrevet

"Om det er slik at han lurer henne så kommer det fram før eller siden. "

Enig i at samlivet ikke blir bra uten tillitt. Men enkelte ganger er det grunn til å bli mistenksom, og er det ikke bedre da å få klarhet med en gang?

Hva er fordelen med å bli bedratt lenger enn nødvendig? Ikke vet man hva den andre drar med seg hjem av sykdommer heller... Dessuten er det vel værre å bryte opp etter at man har fått barn?

Og sårene må da bli dypere, om det pågår lenge? Bedre å bli bedratt av en kjæreste, enn av mannen man har fått barn med, og delt alt med (tror man) i mange år?

skorpionfisken
Skrevet

"Om det er slik at han lurer henne så kommer det fram før eller siden. "

Enig i at samlivet ikke blir bra uten tillitt. Men enkelte ganger er det grunn til å bli mistenksom, og er det ikke bedre da å få klarhet med en gang?

Hva er fordelen med å bli bedratt lenger enn nødvendig? Ikke vet man hva den andre drar med seg hjem av sykdommer heller... Dessuten er det vel værre å bryte opp etter at man har fått barn?

Og sårene må da bli dypere, om det pågår lenge? Bedre å bli bedratt av en kjæreste, enn av mannen man har fått barn med, og delt alt med (tror man) i mange år?

Du skriver: "Bedre å bli bedratt av en kjæreste, enn av mannen man har fått barn med, og delt alt med (tror man) i mange år?"

Man kommer over det også (been there, done that).

OK, jeg er kynisk. Jeg mener at man kan til syvende og sist ikke stole på andre enn seg selv. Har funnet en mann som mener det samme. Vi nyter livet sammen og stoler på hverandre så lenge det varer, og håper at det varer livet ut, gjør det ikke det så klarer vi begge oss fint alene, det er ikke verdens undergang om det blir slutt (ingen som dør), det går over etter noen måneders kjærlighetssorg. Tror ikke sorgen er større om man mister en kjæreste man er råforelsket i på starten av et forhold, enn om man mister den man har bodd sammen med i årevis. Blir man bedratt så er man knust uansett hvor lenge forholdet har vart. Men å drive detektivvirksomhet for å hindre det er jo bare å plage seg selv underveis.

Nyt livet mens man kan, og ta sorgene når de kommer.

Gjest Wild-cat
Skrevet

For å finne ut om han bruker telefonen gjør du flg:

Send en mld til han med kvitteringsanmodning.

Da får du melding når han mottar sms på sin telefon.

Har du NetCom gjør du slik:

*KV#skriv så meldingen din UTEN mellomrom fra de første fire tegnene.

Har du telenor gjør du slik:

*K#skriv melding.

Test gjerne med en melding til deg selv, så vet du hvordan det funker.

Når han da, eller hvis han slår på telefonen om et par dager eller timer, får du en kvittering om at melding er mottatt, og du vet dermed at han bruker telefonen og juger for deg.

Jeg skjønner godt at du er mistenksom. Ville gjort det samma sjøl.

Andre her som sier du snoker og ditt og datt. Ikke bry deg med det. Man gjør det man trenger å gjøre. Ikke vits å kaste bort masser av tid på en som bedrar deg.

En annen mulighet jeg umiddelbart tenkte på var at han vidrekobler telefonen sin til et nummer som ikke er i bruk. Hvis han er slu nok til det. Han kan t.o.m la den stå på hele tiden, da vil sms komme igjennom, men ringer du får du til svar at nummeret ikke er i bruk. Det finnes mange muligheter for de som er slue, skjønner du.

Skrevet

Du skriver: "Bedre å bli bedratt av en kjæreste, enn av mannen man har fått barn med, og delt alt med (tror man) i mange år?"

Man kommer over det også (been there, done that).

OK, jeg er kynisk. Jeg mener at man kan til syvende og sist ikke stole på andre enn seg selv. Har funnet en mann som mener det samme. Vi nyter livet sammen og stoler på hverandre så lenge det varer, og håper at det varer livet ut, gjør det ikke det så klarer vi begge oss fint alene, det er ikke verdens undergang om det blir slutt (ingen som dør), det går over etter noen måneders kjærlighetssorg. Tror ikke sorgen er større om man mister en kjæreste man er råforelsket i på starten av et forhold, enn om man mister den man har bodd sammen med i årevis. Blir man bedratt så er man knust uansett hvor lenge forholdet har vart. Men å drive detektivvirksomhet for å hindre det er jo bare å plage seg selv underveis.

Nyt livet mens man kan, og ta sorgene når de kommer.

Det er DIN mening. Mange synes nok det er dumt å kaste bort tid og "ungdommen" på en som ikke er ærlig og trofast.

Ser ikke poenget med å gå rundt å være naiv. Som sagt mener jeg at så lenge den andre ikke har noe å skjule så kan det umulig skade å ha litt sunn nysgjerrighet.

skorpionfisken
Skrevet

Det er DIN mening. Mange synes nok det er dumt å kaste bort tid og "ungdommen" på en som ikke er ærlig og trofast.

Ser ikke poenget med å gå rundt å være naiv. Som sagt mener jeg at så lenge den andre ikke har noe å skjule så kan det umulig skade å ha litt sunn nysgjerrighet.

Ja det er klart det er MIN mening. Det er jo det dette forumet er for.

Folk skriver SIN mening. Så får den som leser det selv finne SIN mening.

Akkurat som DU er i din fulle rett til å ha DIN mening.

Skrevet

Ja det er klart det er MIN mening. Det er jo det dette forumet er for.

Folk skriver SIN mening. Så får den som leser det selv finne SIN mening.

Akkurat som DU er i din fulle rett til å ha DIN mening.

Det var ikke poenget da.. men at det virker som du har et noe spesielt syn på forhold.

Et veldig kaldt og kyinsk et.

Du har ikke eller planlegger å få noen barn regner jeg med siden det ikke spiller noen rolle hvor lenge forholdet varer liksom?

Man kan jo bare få en ny liksom om han bedrar og det blir slutt.

Ville du ikke sjekket noe om du følte det var noen ugler i mosen? Vente til han sa det, eller noen annen sa det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...