Gå til innhold

Kan det være han lurer meg? Trenger råd.

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Det var ikke poenget da.. men at det virker som du har et noe spesielt syn på forhold.

Et veldig kaldt og kyinsk et.

Du har ikke eller planlegger å få noen barn regner jeg med siden det ikke spiller noen rolle hvor lenge forholdet varer liksom?

Man kan jo bare få en ny liksom om han bedrar og det blir slutt.

Ville du ikke sjekket noe om du følte det var noen ugler i mosen? Vente til han sa det, eller noen annen sa det?

Jeg har fått de to barna jeg skal ha jeg. Med han som bedro meg etter 18 år. Han er dog en flott far for sine barn.

Nei nå nyter jeg bare livet og kjærligheten. Og akter ikke å få flere barn.

Vi har nok med de 6 vi har til sammen...

Poenget er at han som bedro meg var ærligheten selv i 17 år. Hadde jeg sjekket ham ut i starten hadde jeg ikke funnet noe som helst.

Om hun ikke finner noe galt nå, og telefonsaken er uskyldig, er hun likevel ikke sikret at det går bra om 15 år fra nå. Skal hun da bare la være å binde seg til noen, fordi det kan gå galt en gang?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• maiken76

13

• petter smart

10

• skorpionfisken

5

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest mallet
Skrevet

For å finne ut om han bruker telefonen gjør du flg:

Send en mld til han med kvitteringsanmodning.

Da får du melding når han mottar sms på sin telefon.

Har du NetCom gjør du slik:

*KV#skriv så meldingen din UTEN mellomrom fra de første fire tegnene.

Har du telenor gjør du slik:

*K#skriv melding.

Test gjerne med en melding til deg selv, så vet du hvordan det funker.

Når han da, eller hvis han slår på telefonen om et par dager eller timer, får du en kvittering om at melding er mottatt, og du vet dermed at han bruker telefonen og juger for deg.

Jeg skjønner godt at du er mistenksom. Ville gjort det samma sjøl.

Andre her som sier du snoker og ditt og datt. Ikke bry deg med det. Man gjør det man trenger å gjøre. Ikke vits å kaste bort masser av tid på en som bedrar deg.

En annen mulighet jeg umiddelbart tenkte på var at han vidrekobler telefonen sin til et nummer som ikke er i bruk. Hvis han er slu nok til det. Han kan t.o.m la den stå på hele tiden, da vil sms komme igjennom, men ringer du får du til svar at nummeret ikke er i bruk. Det finnes mange muligheter for de som er slue, skjønner du.

Det kan jo være noen andre som har det nummeret og bare har telefonen påslått når det er nødvendig ifb jobb. En kvittering beviser ingenting fra eller til.

Skrevet

Jeg har fått de to barna jeg skal ha jeg. Med han som bedro meg etter 18 år. Han er dog en flott far for sine barn.

Nei nå nyter jeg bare livet og kjærligheten. Og akter ikke å få flere barn.

Vi har nok med de 6 vi har til sammen...

Poenget er at han som bedro meg var ærligheten selv i 17 år. Hadde jeg sjekket ham ut i starten hadde jeg ikke funnet noe som helst.

Om hun ikke finner noe galt nå, og telefonsaken er uskyldig, er hun likevel ikke sikret at det går bra om 15 år fra nå. Skal hun da bare la være å binde seg til noen, fordi det kan gå galt en gang?

Nei det er da heller ikke poenget. Men er det noe på gang NÅ så kan hun jo droppe ham.

Dukker det opp noe annet om 15 år som trigger magefølelsen så "sjekkes" det ut da osv..

Er vel ikke uten grunn at mange damer kommer ut av utroskap og brudd som veldig naive og litt småteite, siden de ikke aner noenting og alle rundt har visst det en god stund.

Er lov å bruke huet vet du.

Gjest trenger lur hjelp
Skrevet

Jeg synes du er ualminnelig mistenksom jeg.

Hadde jeg funnet ut at min sambo hadde sjekket ting om meg bak min rygg på den måten så hadde det vært kort vei ut døra her, om han ikke hadde en meget god forklaring på mistenksomheten. Synes ikke du har noen god forklaring for hvorfor du gjør dette.

Kort vei ut døra..? Vel, da syns jeg DU er fryktelig urimelig. Vi kan alle ha våre grunner for å være mistenksomme. Jeg har ikke hatt det til nå i dette forholdet, men har tidligere levd med en lystløgner og er dessverre fortsatt preget av svik på svik. Han vet heldigvis om dette - og vi har nå snakket ut om disse tingene....

Og forholdet holder som bare det! :-)

Gjest ei med dårlig samvittighet
Skrevet

Nei det er da heller ikke poenget. Men er det noe på gang NÅ så kan hun jo droppe ham.

Dukker det opp noe annet om 15 år som trigger magefølelsen så "sjekkes" det ut da osv..

Er vel ikke uten grunn at mange damer kommer ut av utroskap og brudd som veldig naive og litt småteite, siden de ikke aner noenting og alle rundt har visst det en god stund.

Er lov å bruke huet vet du.

Levde tidligere i et forhold der jeg var notorisk utro.. Gjennom 25 år var jeg nok utro med over 10 personer..

Min X vet om 2 av disse.. Den ene fortalte jeg selv om, og den andre ble oppdaget..

De andre vel 8 har han ingen begreper om at jeg har hatt et forhold til..

Sjansen for at personen du er utro mot får vite det er veldig liten hvis du ikke bor på et lite sted da..

At jeg selv levde slik tidligere, gjør at jeg idag er blitt en sjalu person..

Er sammen med verdens flotteste mann. Kunne ikke tenke meg å være utro mot ham. Men mitt tidligere liv gjør at jeg ikke klarer å stole på ham..

I situasjoner der jeg selv vet at jeg tidligere og "maaaange" flere benyttet anledningen til utenomekteskapelig spenning og morro, er jeg straks på vakt..

Liker ikke gutteturer, seminarer, nachspiel o.l.

Liker heller ikke "hemmelige" sms, mail og telefoner.. Og grunnen er enkel, jeg har vært der selv og vet hvor innmari enkelt det er når den man lever sammen med stoler 100% på deg og aldri stiller spørsmål eller snoker..

Hadde min x snoket litt rundt hadde i hvertfall jeg hatt litt mindre på samvittigheten i dag..

petter smart
Skrevet

Hvordan mener du man ellers skal finne ut om en person går bak ryggen på en da?

Har man ikke noe å skjule kan det da heller ikke skade at man er litt sunt nysgjerrig.

Det er maaaaange som blir bedratt uten å vite om det, netopp via sms/mail osv. Og mange av disse ville aldri visst noe om bedraget om de ikke var littegrann nysgjerrige.

Mener du man heller skal gå der som en dott å bli lurt??

Det er jo tydelig at han her driver med noe snusk, og så mener du at det er HUN som går over streken??

Poenget her var jo at hun uten noen som helst grunn begynte å sjekke dette nr. Hun ringte det uten å ha en grunn til å tro at han fortsatt brukte det.

Da er en gått altfor langt.

Skrevet

Dersom han har sagt opp abonementet, vil telefonnummeret etter en tid bli ledig for andre. Det kan være det som har skjedd. Det kan være helt tilfeldig at det er registrert på den kommunen som han jobber i.

Synes du kan spørre han rett ut, jeg. I stedet for å drive å sjekke opp på han bak hans rygg - SPESIELT når du skriver at han aldri har gitt deg noen grunn for det.

Gjest trenger ikke lur hjelp lenger
Skrevet

Poenget her var jo at hun uten noen som helst grunn begynte å sjekke dette nr. Hun ringte det uten å ha en grunn til å tro at han fortsatt brukte det.

Ja, jeg gikk for langt og det vet jeg. Men jeg var nysgjerrig på hva disse gamle, tilfeldige damene evt ville finne dersom de søkte på navnet hans eller evt nummer...

Og det var dette jeg fant...men nå har jeg bedt ham om unskyldning, samt at jeg innser jeg bare må stole på ham. Men klart, tilliten burde vært der i utgangspunktet mer enn den er...

Skrevet

Synes jeg ikke. Hadde han vært ærlig hadde hun jo bare fått vite at han snakket sant og at nummeret ikke var i bruk.

Var jo en veldig lett måte å få vite at han ikke er ærlig på da.

Hadde hun ikke sjekket, så hadde hun jo måttet leve i uvisshet i kanskje flere år.

Mener du det hadde vært bedre?

Tipper det var noe i underbevisstheten, eller magefølelsen som gjorde at hun faktisk sjekket dette nummeret. Ser ikke at det kan være så ondt jeg da.

petter smart
Skrevet

Synes jeg ikke. Hadde han vært ærlig hadde hun jo bare fått vite at han snakket sant og at nummeret ikke var i bruk.

Var jo en veldig lett måte å få vite at han ikke er ærlig på da.

Hadde hun ikke sjekket, så hadde hun jo måttet leve i uvisshet i kanskje flere år.

Mener du det hadde vært bedre?

Tipper det var noe i underbevisstheten, eller magefølelsen som gjorde at hun faktisk sjekket dette nummeret. Ser ikke at det kan være så ondt jeg da.

Så du mener målet helligjgør middelet?

Hva hadde du sagt om din samboer hadde sjekket opp deg på denne måten, helt uten grunn, og du fant ut av det?

Da hadde all tillit vært borte.

Personlig hadde jeg blitt meget forbannet. Om forholdet da hadde hatt en framtid er tvilsomt.

At det tilfeldigvis viste seg at nr fortsatt var i bruk her unnskylder ikke at hun sjekket ham opp.

Kan en ikke stole på den en er sammen med så får en heller avslutte forholdet.

Skrevet

Hva hadde du sagt om din samboer hadde sjekket opp deg på denne måten, helt uten grunn, og du fant ut av det?

Personlig hadde jeg blitt meget forbannet. Om forholdet da hadde hatt en framtid er tvilsomt.

At det tilfeldigvis viste seg at nr fortsatt var i bruk her unnskylder ikke at hun sjekket ham opp.

Man er ganske naiv om en tror en blindt kan stole på en person...

Skrevet

Og jeg hadde nok bare ledd litt i "skjegget" av ham om han sjekket noe sånt. Klart var det ofte ville jeg begynt å lure, men en gang??

Jeg har nemlig ikke noe å skjule...

Gjest Den sjalusien, den sjalusien.... akk ja...
Skrevet

Ok, ikke skjønner jeg åssen det går å være så mistenkelig uten grunn....

MEN det jeg har opplevd de gangene jeg har skiftet nr er at de har gått videre til en annen person, dette har jeg da fått vite gjennom "gamle" venner som har prøvd å nå meg... og da har det ikke vært skjeldent at noen i mitt distrikt har fått akkurat DET nummeret!!!

Gjest labrissa
Skrevet

Ok, ikke skjønner jeg åssen det går å være så mistenkelig uten grunn....

MEN det jeg har opplevd de gangene jeg har skiftet nr er at de har gått videre til en annen person, dette har jeg da fått vite gjennom "gamle" venner som har prøvd å nå meg... og da har det ikke vært skjeldent at noen i mitt distrikt har fått akkurat DET nummeret!!!

litt merkelig når han fortsatt har nummeret da bare på joben, og at han har bedt om å være anonym nå?

Gjest sandex
Skrevet

De som er mest naive og aldri sjekker - er nok de som ofte blir bedratt...

Et par jeg kjenner - der har mannen vært utro helt fra utdrikningslaget - og de har nå vært gift i 6 år. De få veninnene hun har - har omtrent alle vært utro med mannen hennes.

Hun tror på alle forklaringer, og godtar det naivt.

Nei, min mannn.. han har ALDRI vært utro.

Jeg har til og med tatt han på fersken et par ganger...

Men - dessverre kjenner jeg henne ikke godt nok til å gi beskjed...

På en utenlandstur tok han faktisk med elskerinnen og kjøpte gave til sin kone og sitt barn... KVALMT!!!

petter smart
Skrevet

Man er ganske naiv om en tror en blindt kan stole på en person...

Det er langt mellomg å stole blindt på en person og å sjekke opp denne uten grunn.

Klarer en ikke å stole på den andre så bør en ikke være sammen.

Så lenge ikke noe tilsier at vedkommende skjuler noe e.l. så bør en slå seg til ro og ikke sjekke den andre.

Det blir noe annet dersom vedkommende har en mistenkelig oppførsel som gir grunn til mistanke. Slik jeg ser det her hadde hun ingen grunn til mistanke.

petter smart
Skrevet

De som er mest naive og aldri sjekker - er nok de som ofte blir bedratt...

Et par jeg kjenner - der har mannen vært utro helt fra utdrikningslaget - og de har nå vært gift i 6 år. De få veninnene hun har - har omtrent alle vært utro med mannen hennes.

Hun tror på alle forklaringer, og godtar det naivt.

Nei, min mannn.. han har ALDRI vært utro.

Jeg har til og med tatt han på fersken et par ganger...

Men - dessverre kjenner jeg henne ikke godt nok til å gi beskjed...

På en utenlandstur tok han faktisk med elskerinnen og kjøpte gave til sin kone og sitt barn... KVALMT!!!

Hva har det med saken å gjøre? Hva andre gjør eller har gjort har ingenting med denne mannen å gjøre. Å mistenkeliggjøre han fordi andre er utro blir bare for dumt.

Jeg har også vært sammen med ei som var notorisk utro, men jeg sjekker ikke opp min nåværende samboer av den grunn. Jeg stoler på henne. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke vært sammen med henne.

Men som jeg skriver andre steder så blir det annerledes dersom den andre oppfører seg mistenkelig og gir grunn til mistanke.

Det er stor forskjell på å tro på alle dårlige unnskyldninger/lukke øynene for det åpenbare og å bli lurt uten forvarsel.

Skrevet

Det er langt mellomg å stole blindt på en person og å sjekke opp denne uten grunn.

Klarer en ikke å stole på den andre så bør en ikke være sammen.

Så lenge ikke noe tilsier at vedkommende skjuler noe e.l. så bør en slå seg til ro og ikke sjekke den andre.

Det blir noe annet dersom vedkommende har en mistenkelig oppførsel som gir grunn til mistanke. Slik jeg ser det her hadde hun ingen grunn til mistanke.

Innerst inne hadde hun nok en mistanke siden hun sjekket. Kvinnelig intuisjon vet du ;)

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Hva andre gjør eller har gjort har ingenting med denne mannen å gjøre. Å mistenkeliggjøre han fordi andre er utro blir bare for dumt.

Jeg har også vært sammen med ei som var notorisk utro, men jeg sjekker ikke opp min nåværende samboer av den grunn. Jeg stoler på henne. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke vært sammen med henne.

Men som jeg skriver andre steder så blir det annerledes dersom den andre oppfører seg mistenkelig og gir grunn til mistanke.

Det er stor forskjell på å tro på alle dårlige unnskyldninger/lukke øynene for det åpenbare og å bli lurt uten forvarsel.

Du stolte sikkert på din forrgie også, hun som var utro mot deg?

Sånn sett har du null sjans til å vite at ikke den nåværende oppfører seg likeens?

Om du sjekker en gang på noe du er usikker på kan det jo hende du faktisk VET du kan stole på henne da, å ikke bare tro at du kan...

Gjest sandex
Skrevet

Var ikke dette mistenkelig da?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...