Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg har vert sammen i snart 1 år nå. Vi har det fint sammen, men min kjære får ikke orgasme under samleie. I løpet av året har han fått dette kun 3 ganger.

Han er middelaldrene og har liten/ingen seksuell erfaring sammen med en partner. Og sier han ikke får nok "tenning" til å få orgasme.

Noen tips til hvordan jeg kan tenne han, og hvordan skal han få orgasme under samleie?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148763-manglende-utl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det er ganske mange menn som ikke får orgasme og sædutløsning til tross for at de har ereksjon og kan beholde den stiv i lengre tid. Men den endelige utløsningen kommer ikke, selv om den er ønsket. Får han utløsning mens han onanerer eller sover kan dere i all hovedsak utelukke fysiske skader som årsak til manglende ejakulering.

Den vanligste årsaken til at menn ikke får til å ejakulere under samleiet er at han har lært seg å tilfredstille seg selv og ikke klarer overgangen til å skulle gjøre det i en partner. De erfaringene onanien gir, kan for mange fortsette inn i parforholdet. Mannen har da laget sitt eget mønster, med et spesielt trykk før ejakulering og forbinder seksuell tilfredsstillelse med å bruke hånda. Av og til bruker de så sterke stimuli at det ikke er mulig for henne å få like sterk friksjon under samleiet, uansett hvor godt hun har trent PC-musklene sine.

Siden begge føler for å endre på dette, kan han prøve å avlære et slikt mønster. En mulighet er at han bytter hånd, eller måten han holder penis på når han onanerer. Løsningen kan deretter være at du i en overgangsperiode er den som bruker hånda. I første omgang viser han deg hva han gjør når han tilfredstiller seg selv. I neste omgang bruker du også hånda, men overtar etter hvert med munn og lepper i utløsningstidspunktet. Denne metoden gjentas til han har innarbeid nye ejakuleringsvaner.

Det hender også menn er plaget av synd og skam-tanker i forbindelse med sex. Det mest synlige beviset på sex, er mannens ejakulering. Mange jobber derfor ubevisst for å holde ejakuleringen tilbake. Er dette en mulig årsak, bør han oppsøke fagekspertise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...