Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Daharduproblemer.... skrev (På 4.6.2004 den 11.27):

Du har ventet lenge på å bli gravid, er alkohol så viktig nå da??? Hva med alkoholfritt????? Du får unnskylde, men det er lov å bruke hodet.

Huff så brutal du er da,enkelt spm som fortjener et ordentlig svar ikke dømmende fraser.Hadde hun driti i det hadde hun ikke spurt.Det var vel uansett ikke for å ruse seg og jeg tviler på at et glass eller to m vin/øl vil gjøre noen skade.

Jeg hadde IKKE tatt sjangsen,men det er meg.

(c:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148842-alkohol/#findComment-948036
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Hei! Det er ingen som er så innstilt på å gjøre alt det riktige med tanke på mulig svangerskap, som par som er i gang med prøverørsforsøk. Det er absolutt et relevant spørsmål du kommer med. Man anbefaler gravide å holde seg helt unna alkohol i svangerskapet. Dette fordi man ikke har noen absolutt grense for hva man antar kan være skadelig for fosteret eller svært tidlig i svangerskapet, embryoet. Jeg kan ikke si at det er greit med et lite glass rødvid, selv om jeg vet at mange ville tillatt seg det når man per definisjon ikke er gravid. Under normale omstendigheter ville du ikke visst at du var gravid engang siden du ennå ikke ville savnet menstruasjon. På den annen side er det aller viktigste at du kutter ut all alkohol den dag du evt. finner ut at du er gravid. Jeg er ikke i tvil om at du klarer å gjøre en klok vurdering her selv. Jeg ønsker dere lykke til i ukene som kommer og ikke minst i fremtiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/148842-alkohol/#findComment-948778
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...